Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nytt ! -Bytesrätt direkt i Butiken, trots Apples policy.


ErnestoGuevara

Rekommendera Poster

ErnestoGuevara

Gör så här istället, gå in i butiken och säg att Du vill köpa en IPhone3G.

Har personalen inte uppfattat ledningens nya direktiv som redan kommit.

Stå på dig och be att få tala med Butkschefen. Hjälper inte detta be då

att Butikschfen tar kontakt med Distriktschefen. -Jag är helt säker på att

de nya direktiven gäller då jag känner en av Telias butikschefer !

-Alla butiker har nyligen fått direktiv om Nya försäljningsvillkor via mail.

 

1) Välj modell och färg, ha med dig ditt SIM kort när Du går till butiken.

 

2) Personalen bör då informera dig om dom nya reglerna (förhoppningsvis)

som säger att oavsett Apples policy,(som är helt irrelevant i frågan),

så kommer Du att få en ny telefon i direkt i Butiken om den är trasig.

 

3) Personalen kommer först att vilja ta betalt, betala då utan att krångla.

 

4) Sedan ber Du personalen att sätta i ditt SIM kort och aktivera telefonen.

 

5) Kolla att skärmen verkar OK (inga pixelfel) och att den får Nätkontakt.

(stå kvar i kassan och lämna absolut inte butiken medan Du kollar detta)

 

Om något fel mot förmodan skulle upptäckas i punkt 4 eller 5, så har Du

full rättighet att få en ny Telefon direkt i butiken (trots att plasten har

brutits),, om man har telefoner i lager (annars blir Du prioriterad inför nästa

leverans).

 

Lycka Till :sorry:

 

MVH

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beträffar punkt 3, så är det väl så att man "måste" betala för att det skall ur ett rättsligt perspektiv skall trigga alla de policys, direktiv och lagar vad beträffar ångerrätt och DOA.

 

Fördelen att göra detta direkt i butik, där en säljare får utföra momenten, gör att det inte kan ifrågasättas att Du själv har gjort fel, som t.ex. om Du köper via nätet eller så.

 

--Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara

-En omöjlig siuation skulle kunna uppstå !

 

Tror att Du inte kan förhandla med säljaren.

Därför att det skulle kunna uppstå en besvärlig

sitution för Telia om dom inte tog betalt först.

 

Problemt är att butikerna inte vill sälja telefoner

i brutna förpackningar, Vissa kanske inte vill köpa en

sådan heller. Då kan ju fallet bli så att någon mindre

seriös spekulant går in och får Telia att packa upp

en Iphone, sen kanske personen står där utan

täckning på sitt kreditkort. Dettan ju dessutom hända

även för en seriös spekulant ,attkortet bara strejkar

trots att det finns täckning på kontot.

 

Då blir ju situationen inte hållbar för Telia, jag tycker

att Telia, med de nya reglerna tillmötesgått oss

konsumenter på ett mycket generöst sätt.

Dom har sträckt sig så långt dom rimligen kan !

 

MVH

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon.

 

Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar.

 

Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon.

 

Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar.

 

Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara
Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon.

 

Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar.

 

Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner.

 

 

Super "Northwiz", en erfaren Journalist i forumet !

Då har vi väldigt bra chanser att nå ut och påverka mer.

 

Man Tackar.

 

MVH

Che

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super "Northwiz", en erfaren Journalist i forumet !

Då har vi väldigt bra chanser att nå ut och påverka mer.

 

Man Tackar.

 

MVH

Che

 

 

Före detta journalist.

 

:)

 

Det är många år sedan jag slutade men jag har en del kontakter kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ErnestoGuevara

Nu dör Che, Ernesto Guevara, och begravs under en

stor sten, men jag vill tacka er alla för att jag fått vra

med i deta forum. Che kommer inte att uttala sig mer

eller svara på några inlägg.

 

Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att

deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr.

 

Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag

fortfarande vill få tillgång till information och deltaga,

men kommer inte alls att vara lika aktiv.

 

Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min

familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och

vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa

opertör)

 

Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack

till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta.

Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av,

med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor".

 

"Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden

för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire.

 

-Farväl !

Che eller Ernesto Guevara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beträffar punkt 3, så är det väl så att man "måste" betala för att det skall ur ett rättsligt perspektiv skall trigga alla de policys, direktiv och lagar vad beträffar ångerrätt och DOA.

 

Fördelen att göra detta direkt i butik, där en säljare får utföra momenten, gör att det inte kan ifrågasättas att Du själv har gjort fel, som t.ex. om Du köper via nätet eller så.

 

--Andreas

 

Jag tror han skojade om att han inte ville betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...