ErnestoGuevara Postad 11 augusti, 2008 Share Postad 11 augusti, 2008 Gör så här istället, gå in i butiken och säg att Du vill köpa en IPhone3G. Har personalen inte uppfattat ledningens nya direktiv som redan kommit. Stå på dig och be att få tala med Butkschefen. Hjälper inte detta be då att Butikschfen tar kontakt med Distriktschefen. -Jag är helt säker på att de nya direktiven gäller då jag känner en av Telias butikschefer ! -Alla butiker har nyligen fått direktiv om Nya försäljningsvillkor via mail. 1) Välj modell och färg, ha med dig ditt SIM kort när Du går till butiken. 2) Personalen bör då informera dig om dom nya reglerna (förhoppningsvis) som säger att oavsett Apples policy,(som är helt irrelevant i frågan), så kommer Du att få en ny telefon i direkt i Butiken om den är trasig. 3) Personalen kommer först att vilja ta betalt, betala då utan att krångla. 4) Sedan ber Du personalen att sätta i ditt SIM kort och aktivera telefonen. 5) Kolla att skärmen verkar OK (inga pixelfel) och att den får Nätkontakt. (stå kvar i kassan och lämna absolut inte butiken medan Du kollar detta) Om något fel mot förmodan skulle upptäckas i punkt 4 eller 5, så har Du full rättighet att få en ny Telefon direkt i butiken (trots att plasten har brutits),, om man har telefoner i lager (annars blir Du prioriterad inför nästa leverans). Lycka Till MVH Che Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
luddikudd Postad 12 augusti, 2008 Share Postad 12 augusti, 2008 jag kan gå med på alla punkter, förutom trean. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AndieB Postad 12 augusti, 2008 Share Postad 12 augusti, 2008 Vad beträffar punkt 3, så är det väl så att man "måste" betala för att det skall ur ett rättsligt perspektiv skall trigga alla de policys, direktiv och lagar vad beträffar ångerrätt och DOA. Fördelen att göra detta direkt i butik, där en säljare får utföra momenten, gör att det inte kan ifrågasättas att Du själv har gjort fel, som t.ex. om Du köper via nätet eller så. --Andreas Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErnestoGuevara Postad 12 augusti, 2008 Författare Share Postad 12 augusti, 2008 -En omöjlig siuation skulle kunna uppstå ! Tror att Du inte kan förhandla med säljaren. Därför att det skulle kunna uppstå en besvärlig sitution för Telia om dom inte tog betalt först. Problemt är att butikerna inte vill sälja telefoner i brutna förpackningar, Vissa kanske inte vill köpa en sådan heller. Då kan ju fallet bli så att någon mindre seriös spekulant går in och får Telia att packa upp en Iphone, sen kanske personen står där utan täckning på sitt kreditkort. Dettan ju dessutom hända även för en seriös spekulant ,attkortet bara strejkar trots att det finns täckning på kontot. Då blir ju situationen inte hållbar för Telia, jag tycker att Telia, med de nya reglerna tillmötesgått oss konsumenter på ett mycket generöst sätt. Dom har sträckt sig så långt dom rimligen kan ! MVH Che Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Northwiz Postad 12 augusti, 2008 Share Postad 12 augusti, 2008 Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon. Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar. Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErnestoGuevara Postad 12 augusti, 2008 Författare Share Postad 12 augusti, 2008 Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon. Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar. Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErnestoGuevara Postad 12 augusti, 2008 Författare Share Postad 12 augusti, 2008 Apple har gått med på att byta ut telefoner i USA. Det är väl klart att Telia och Apple måste lösa problemet på samma sätt här i Sverige. Det är ju meningslöst att skicka in en telefon. Jag har hur som helst suttit i telefon de senaste dagarna och ringt till lite gamla, forna kollegor (journalister) och hänvisat hit till Ches informativa, och bra inlägg som förklarar problemet. Jag har skickat länkar till Apples amerikanska forum för att försöka förmå medierna att förstå att problemet är omfattande. Ingen ska betala 1800-5500 för en 3G telefon som inte fungerar. Sedan kanske man ska komma ihåg, för nyanserna skull, att Apple har sålt miljoner telefoner worldwide - är det då fel på bara någon promille så blir det många telefoner. Super "Northwiz", en erfaren Journalist i forumet ! Då har vi väldigt bra chanser att nå ut och påverka mer. Man Tackar. MVH Che Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Northwiz Postad 12 augusti, 2008 Share Postad 12 augusti, 2008 Super "Northwiz", en erfaren Journalist i forumet !Då har vi väldigt bra chanser att nå ut och påverka mer. Man Tackar. MVH Che Före detta journalist. Det är många år sedan jag slutade men jag har en del kontakter kvar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErnestoGuevara Postad 14 augusti, 2008 Författare Share Postad 14 augusti, 2008 Nu dör Che, Ernesto Guevara, och begravs under en stor sten, men jag vill tacka er alla för att jag fått vra med i deta forum. Che kommer inte att uttala sig mer eller svara på några inlägg. Det har varit lärorikt och en spännade erfarenhet att deltaga i ett forum eftersom jag aldrig gjort det förr. Jag kommer att skapa en ny identitet (utan profil) då jag fortfarande vill få tillgång till information och deltaga, men kommer inte alls att vara lika aktiv. Anledningen är att jag inte har tid, måste prioritera min familj, (kommer att fortsätta köpa Apple i framtiden och vara abonnent hos Telia som jag tycker är Sveriges bästa opertör) Tack till alla nya vänner jag fått i detta forum, även tack till dom som har kritiserat mig, har lärt mig av detta. Speciellt tack till "slowmove" som jag lärt mig mycket av, med sin långa erfarenhet har han varit lite av en "Mentor". "Jag avskyr din ståndpunkt men jag skulle gå i döden för din rätt att få framföra den" Citat av Voltaire. -Farväl ! Che eller Ernesto Guevara Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dimeyard Postad 14 augusti, 2008 Share Postad 14 augusti, 2008 Vad beträffar punkt 3, så är det väl så att man "måste" betala för att det skall ur ett rättsligt perspektiv skall trigga alla de policys, direktiv och lagar vad beträffar ångerrätt och DOA. Fördelen att göra detta direkt i butik, där en säljare får utföra momenten, gör att det inte kan ifrågasättas att Du själv har gjort fel, som t.ex. om Du köper via nätet eller så. --Andreas Jag tror han skojade om att han inte ville betala. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.