Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Automatisk inloggning för teliaMMS


orreborre

Rekommendera Poster

Tjena,

 

Jag blev så less på att behöva fylla i allt på telias sida när man ska kolla mms man mottagit så jag gjorde en liten sida som sparar uppgifterna i en cookie och autosubmittar direkt till Telias inloggning.

Det sparas alltså inget på servern, utan i en cookie på telefonen.

 

Jag tänkte dela med mig av detta så säkerligen fler finner detta irriterande.

1. Gå till http://l.0l0.se/teliaMMS.php

2. Tryck på + (plustecknet) i den nedre verktygsraden i safari och välj "Lägg till på hemskärmen".

3. Spara och klicka på den nya ikonen

4. Fyll i era uppgifter och cookien sparas och ni loggas in. Formatet för telenumret ska vara "4670XXXXX", alltså inget plustecken och bort med första nollan.

5. Varje gång ni klickar på denna ikon kommer ni automatiskt att loggas in TeliaMMS

 

Det är viktigt att ni följer stegen ovan, annars kommer ni inte att kunna lägga till sidan på hemskärmen då ni bara skickas vidare.

Om ni fyllt i fel uppgifter och måste ta bort cookien kan ni skicka safari till http://l.0l0.se/teliaMMS.php?reset=1 så tas den bort och ni får fylla i era uppgifter igen.

 

Nu vet jag inte vad telia tycker om detta, så jag kan inte garantera att det kommer att funka för all framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initaitiv. Enkel programering löser ett något större problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löser detta verkligen problemet? Man får ju olika lösenord varje gång man får ett MMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har alltid fått samma lösenord i sms'en och alla mina MMS kommer upp när jag loggar in.

Är det inte så för alla?

I så fall är det ju givetvis ingen nytta med detta för dom som inte får samma lösen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att man får samma lösenord under en viss period. Jag fick ett MMS för ca två veckor sedan som hade ett lösenord och idag fick jag ett annat MMS där lösenordet var nåt helt annat. Hade jag fått flera MMS på en och samma dag hade det säkert varit samma lösen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man, kan någon annan också bekräfta detta då jag bara fått ett lösen hela tiden?

I så fall plockar jag ner tjänsten då den är rätt värdelös...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt den ligga, folk som får många MMS behöver ju bara återställa kakan när lösenordet ändrats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...