Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Customize 2.1.1 + WinterBoard


Sawert

Rekommendera Poster

För någon dag sedan kom Customize 2.1 in i gänget med applikationerna som finns i Cydia. Installerade det först idag och tänkte höra hur det gått för er andra som testat på. Eller kanske tipsa de som inte visste detta.

 

Det verkar inte gå att ändra wallpaper på springboarden om man har 2.0 firmwaren men nästan allt annat fungerar. De enda övriga buggarna jag stött på är att ikoner som finns med i paketen inte byts ut, trots att de är valda i applikationen.

 

Hur har det gått för övriga med ikoner och bakgrundsbilder?

 

Tilläggas bör att jag har en iPhone 3G jailbreakad med WinPwn 2.0.0.3.

 

EDIT: Mod får gärna fixa rubriken för det är 2.1.1 som installeras, inte 2.0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen som använder teman på sin iPhone? Eller kanske inte är någon som använder Customize?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag har installerat Customize 2.1.1. Precis som du skriver kan man ännu inte ändra wallpaper på home screen. Det var det jag var ute efter att göra, så än så länge har jag inte mycket att säga om Customize. Förutom att det är rätt krångligt att skapa konton och logga in varje gång jag startar programmet.

 

Jag fixar rubriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där med ikonerna kanske är samma visa som tidigare, att det blir fel pågrund av att ikonerna är döpta i fel språk...? ... bara spekulerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, har inte använt något program (eller ens iPhone tidigare) så jag har inte koll på tidigare problem. Det vore ju kanonsmidigt om det är så, för har märkt att väderikonen aldrig ändras oavsett tema. Det vore ju kanon om man kunde fixa det. Borde väl gå rätt bra att byta namn via terminalen om det löser problemet.

 

Hoppas på en uppdatering till 2.0 så att det går att ha bakgrudnsbild på sin springboard, det är ju dötrist med en bild på en natthimmel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ja, natthimmeln kan man vid det här laget.

minns inte exakt, men har för mig att ikonerna inte stämde när man tex hade svenska inställningar. du borde ju kunna ändra till engelska o kolla om det hjälper. Sen minns jag att det fanns ett weather icon fix att ta hem i installer, för den ikonen var extra tjurig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns alltid bra när ett problem är känt, även fast det inte är löst. : )

 

Får avvakta med 2.1.1 och hoppas på en fin uppdatering till 2.1-firmwaren på telefonen så att kaffesumpen i vattenlåset löser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom WinterBoard ut till Cydia samt ett gäng teman. Samtidigt kom FWChanger ut som låter dig ändra fw med ett klick (ja, ingen riktig ändring av firmware).

 

Jag har pillat med olika teman, med FWChanger + Customize för att få det att fungera med 3G-luren samt att jag har försökt mig på WinterBoard + teman som finns i Cydia. Har även försökt att kombinera WinterBoard med Customize, men har inte fått någon större lycka. Det jag lyckats med är att faktiskt få en bakgrundsbild, men ikoner buggar på (vill inte appliceras) och i WinterBoard finns det inte en enda inställning utan man kan bara välja teman som är nerladdade via Cydia.

 

Är det någon annan som försökt och haft bättre lycka eller ska man ge upp och vänta på något riktigt? Skulle gärna vilja vet hur bra, smidigt och enkelt SummerBoard fungerar till tidigare firmwaretelefoner som har Installer istället för Cydia.

 

Jättekonstigt enligt mig att det inte finns vettiga verktyg för att ändra teman - detta är något jag verkligen vill göra på min telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Jag hör dig broder! Jag är av samma intresse för att kunna byta bakrund och ikoner. Det och MMS; väntar bara på nå vettiga program så kommer jag "jaila" min lur också.

 

Jag vakar denna tråd så hittar du nå bra och smidigt posta här. Skall göra desamma om jag faller över nå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering av WinterBoard kom idag vilket fixade problemet med att bakgrundsbilder inte fungerade speciellt bra. Uppdaterade och testade "Leaf", ett klassiskt gammal SummerBoard-tema. Temat är känt för att ha många ikoner (över 370 stycken) men trots det så får jag inte mer än 5-10 stycken att fungera. Det finns inte heller några inställningar för WinerBoard så det går inte att testa sig fram den vägen. Däremot laddade jag ned ett Leaf-tema till Customize men trots det går det inte att välja från det paketet (syns inte ens när jag ska välja ikoner).

 

En bit på vägen, fixar de ikoner nu så blir det kanon att kunna köra snygga teman. Leaf är ett mer än godkänt tema!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Underbart! Du har inga bilder? Skärmbilder att posta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

version 2.0 är väll den senaste. 2.1 har väll inte kommit än??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
version 2.0 är väll den senaste. 2.1 har väll inte kommit än??

 

Japp 2.0 är senaste versionen av iPhone OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
vet nån ungefär när 2.1 kommer?

 

Ingen utanför Apples team.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att problemet med ikonerna löste sig delvis när man bytte språk - det är alltså bara att vänta på en patch som gör att ikonerna får samma namn på engelska och svenska. (Ja, alla språk. Har för mig det fanns till 1.1.*). Väderikonen buggar dock fortfarande som tidigare, hoppas på patch till detta också.

 

Fixar skärmdump under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kom den på en gång:

 

iphone.jpg

 

iPhone 3G, fw 2.0, WinterBoard (update senaste 3/8 20.00), tema Leaf, engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet nån ungefär när 2.1 kommer?

 

början av september är det väl sagt att push-funktionen ska komma och då kanske det behövs en uppdatering, dvs 2.1 så vi hoppas på början av september ungefär :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack för svar Slowmove.

 

Fråga till dig Sawert: Har du jailbreakat din iphone för att få det där temat. Eller kan man köpa det i app store??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs tråden vettja! (Ja, den är jailbreakad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny uppdatering till WinterBoard!

 

Väderikonen fixad och alla ikoner som fungerar på engelska fungerar på svenska. Vet inte om vissa ikoner som ska fungera inte fungerar, det ska ju trots allt finnas 300+ st. Dock är jag mer än nöjd som det är nu. Se screenshot och tänk er svenska och en väderikon. Bakgrunden i väder, låsskärm, laddskärm m.m fungerar ej. Men det verkar ju gå undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har klurat på en annan sak rörande teman.

 

När man laddar ned teman till Customize är de ofta 3-5MB stora för att allt ska fungera - ikoner, bilder etcetera. När man laddar ned till WinterBoard (alltså gamla SummerBoard-teman) så är det många som är så små som 300-500KB. Hur kommer det sig att det är så stor skillnad på storleken. ett tema på 5MB är ju extremt, då bilderna är så pass små och kan komprimeras rätt hårt utan förlust i så låg upplösning.

 

Hur har det varit till SummerBoard tidigare gällande storlek?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Sawert; Vet du om man med en jailad 3G installerar Customize 2.1.1 kan ändra endast ikoner på telefonen? Eller är det bara Teman man kan ändra dvs så att rubbet ändras. jag är rätt nöjd med svart tråkig bakrund men skulle gärna ha andra ikoner endast. Vet du om detta är en möjlighet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en jailbreakad 3G + Customize 2.1.1 kan du ändra enstaka ikoner i tema- eller ikonpaket du laddat ned via Customize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...