Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3G - Ovärd?


Penna_ha

Rekommendera Poster

Jag fattar egentligen inte varfor folk vill ha iPhone 3G. En ovärd pryl IMO.

 

1. Den ar av plast

2. Den ar större (minimalt, men endo)

3. Den har inga bättre specifikationer (forutom 3g do) (och en ny ljudkrets, sägs dock vara pga att den var billigare)

4. Losa upp den? Glöm det! Du moste skriva po kontrakt i butik och binda dig till ett dyrt abonnemang hos Telia.

Pris utan abonnemang lär bli 4-5000+? och inte tillgangligt po ett bra tag.

Glom att importera den ockso.

 

 

Varfor inte bara kopa en vanlig iPhone for typ 1500-2000kr po ebay och ha kvar din nuvarande operator. Och beholla sin nuvarande 3gmobil om man nu e so beroende av 3G (edge e vel bra snabbt det med). Känns som om det e nogot jag missat, eller e det verkligen so?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar
Varfor inte bara kopa en vanlig iPhone for typ 1500-2000kr po ebay och ha kvar din nuvarande operator. Och beholla sin nuvarande 3gmobil om man nu e so beroende av 3G (edge e vel bra snabbt det med). Känns som om det e nogot jag missat, eller e det verkligen so?
varför ha en iphone när den inte har 3g? om jag inte missat något så är väl en grej med denna "telefon" att man ska kunna surfa med den. Att surfa med mobilen utan 3g är inte något att rekommendera.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man vill köpa sig en iphone 3G så gör man nog det, oavsett om du tycker det är knas eller inte.

det fiffiga i leken är att du INTE behöver köpa nån 3G telefon om du inte vill.

 

 

för övrigt så går det officiellt inte att köpa någon iphone alls i sverige för tillfället.

 

Och beholla sin nuvarande 3gmobil om man nu e so beroende av 3G

 

ja gå runt o släpa på två mobiltelefoner...det låter efterblivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar egentligen inte varfor folk vill ha iPhone 3G. En ovärd pryl IMO.

 

1. Den ar av plast

2. Den ar större (minimalt, men endo)

3. Den har inga bättre specifikationer (forutom 3g do) (och en ny ljudkrets, sägs dock vara pga att den var billigare)

4. Losa upp den? Glöm det! Du moste skriva po kontrakt i butik och binda dig till ett dyrt abonnemang hos Telia.

Pris utan abonnemang lär bli 4-5000+? och inte tillgangligt po ett bra tag.

Glom att importera den ockso.

Varfor inte bara kopa en vanlig iPhone for typ 1500-2000kr po ebay och ha kvar din nuvarande operator. Och beholla sin nuvarande 3gmobil om man nu e so beroende av 3G (edge e vel bra snabbt det med). Känns som om det e nogot jag missat, eller e det verkligen so?

 

 

Vad bra då att du slipper köpa en och att vi andra som vill ha en - får köpa en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är grejen med iPhone att jag bara kommer ha en pryl i fickan. 3G eller inte spelar mindre roll för mig, och för närvarande så har jag företagsabb dessutom (ej 3G).

 

så den dagen telefonen eller iPoden ger upp, då blir det nog svårt att hålla fingrarna i styr... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att slippa att hacka och greja när det är uppdateringar ?, möljligheten att köpa den i butik, GPS, snabbare surf, snyggare design, priset är inte alls så farligt om man tittar vad man får, handdator, iPod, Telefon, GPS. Detta var bara några argument från min sida.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar idén med att som spekulationerna säger dem skall inkludera mycket datamängd i abonemangspriset, det är ju ända sättet man kan uttnyttja 3g. Men ändå 499kr i månade, är ruskigt mycket pengar.. om nu ryktena stämmer, vilket jag befarar delvis. 399kr och utan inköpspriset på 199$ hade jag kunnat sträcka mig till.. men 500 *24+1300kr=13000kr..är mycket pengar!...men man kan ju ringa och surfa mycket för det priset i och för sig,,, men ändå..dyraste laget.. hrmf.. värd?? svårt å säga.

 

 

_____________________

Här har jag sammanställt en del fakta som

många funderar över om iphone 3g

iphone3g.info.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar egentligen inte varfor folk vill ha iPhone 3G. En ovärd pryl IMO.

 

1. Den ar av plast

2. Den ar större (minimalt, men endo)

3. Den har inga bättre specifikationer (forutom 3g do) (och en ny ljudkrets, sägs dock vara pga att den var billigare)

Intressanta funderingar. Vilken telefon uppfyller dina behov? Hur mycket kostar den?

 

Hur många telefoner är gjorda i annat än plast?

 

Hur liten kan en telefon bli och fortfarande vara praktiskt frågar jag med rejält stora händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar idén med att som spekulationerna säger dem skall inkludera mycket datamängd i abonemangspriset, det är ju ända sättet man kan uttnyttja 3g. Men ändå 499kr i månade, är ruskigt mycket pengar.. om nu ryktena stämmer, vilket jag befarar delvis. 399kr och utan inköpspriset på 199$ hade jag kunnat sträcka mig till.. men 500 *24+1300kr=13000kr..är mycket pengar!...men man kan ju ringa och surfa mycket för det priset i och för sig,,, men ändå..dyraste laget.. hrmf.. värd?? svårt å säga.

Var får du 1300kr ifrån? inte en chans att iphonen kommer att kosta dollarpriset översatt till svenska kronor här i se, jag räknar kallt med dollarpris x 10 för bara enheten, allt under det är en glad nyhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ha en iphone när den inte har 3g? om jag inte missat något så är väl en grej med denna "telefon" att man ska kunna surfa med den. Att surfa med mobilen utan 3g är inte något att rekommendera.

 

Såå sant!

 

iPhone utan 3G är helt ovärd då man lika gärna kan ha en ipod touch som är mindre;)

 

Med 3G eller så får det va.

 

Haade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var får du 1300kr ifrån? inte en chans att iphonen kommer att kosta dollarpriset översatt till svenska kronor här i se, jag räknar kallt med dollarpris x 10 för bara enheten, allt under det är en glad nyhet...

Vi har moms i Sverige.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och en har sina behov och krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var får du 1300kr ifrån? inte en chans att iphonen kommer att kosta dollarpriset översatt till svenska kronor här i se, jag räknar kallt med dollarpris x 10 för bara enheten, allt under det är en glad nyhet...

199dollar blir idag omräknat / 1 168,13 SEK.

Lägg sedan till 25% moms så blir det 1 464,16 SEK

 

Alltså borde en iphone 8GB kosta max 1500kr inte ett öre till i sverioge. Annars har Jobs stått och ljugit alla rak upp o ner. Det sade inte ett ord om något abbonemang på keynoten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kommer kosta mycket mer mer tror jag. Kolla på alla andra apple produkter de kostar inte motsvarande dollarn med moms.

 

Sen så kan den kanske kosta 2000:- men du måste ändå binda dej till telia och betala kanske 400:- i månaden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du resonerar som de på vår gård som är emot ombildning till bostadsrätt.

Eftersom de inte vill ha bostadsrätt, så ska ingen tycka att det är bra, och

de kan och/eller vill inte förstå att andra kanske tycker olika eller har andra behov och önskemå än de själval.

 

För mig finns bla. en app som gör att jag kan testa en låt idé på iPhone innan jag kommer hem eller till studion.

"Men kan du inte vänta tills du kommer dit då?"

Nä, tänk för det kan jag inte.

När man skriver musik, så är det oftast bäst att smida medan järnet är varmt.

Alltså då man för en idé/lösning i huvudet.

Sen vill jag inte surfa med lill-putte webläsarson i mobilen och Gunnar Miniskärman på tittillli-titten.

 

Du vill inte ha en iPhone.

OK, fair enough.

Behöver vi ha en tråd om det?

Varför inte berätta det i papperskorgen istället eller i klagomålstråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta funderingar. Vilken telefon uppfyller dina behov? Hur mycket kostar den?

 

Hur många telefoner är gjorda i annat än plast?

 

Hur liten kan en telefon bli och fortfarande vara praktiskt frågar jag med rejält stora händer?

Den kan bli mycket mindre och dessutom användbar som mobiltelefon (ringa och skriva SMS) utan att man behöver titta på den hela tiden. Fast då måste man ju ha riktiga knappar på den. Dessutom tycker jag det är konstigt att det tillverkas mobiltelefoner som har tillgång till snabb dataöverföring, men som inte kan användas som modem till dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sade inte ett ord om något abbonemang på keynoten.

Så klart att de inte gjorde men det är klart att 199 dollar leder automatiskt till att abonnemang är inblandat. Mr. Jobs kan marketing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så klart att de inte gjorde men det är klart att 199 dollar leder automatiskt till att abonnemang är inblandat. Mr. Jobs kan marketing.
det du antyder kallas vilseledande marknadsföring.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobs sa 199 $ i NÄSTAN alla länder - eller NÄSTAN överallt (minns inte exakt). Det skulle inte förvåna mig en millimeter om just Sverige/Telia är ett av dom där undantagen...men jag tror inte att dom vräker på extremt mycket.

 

8GB = 1995 kr.

16GB = 2995 kr.

 

Abbonmangen har jag ingen susning om, men eftersom luren är så billig så kan det "löna" sig även om det blir dyra abb. Om luren senare släpps utan abb så kommer den att kosta över 7000 kr.

 

Tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det du antyder kallas vilseledande marknadsföring.

Tror inte att en muntlig utsaga vid en keynote kan kvalificera som vilseledande marknadsföring...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att en muntlig utsaga vid en keynote kan kvalificera som vilseledande marknadsföring...
Så man ska inte tro på vad jobs säger?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men vad sa han egentligen? Han sa inte att telefonen skulle kosta 199 USD i alla länder men strävan var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt. Nämnde han aldrig att priset var med eller utan abonnemang så har han ju inte sagt något fel.

När det kommer till telefoner tillkommer det alltid extra kostnader utöver telefonen, men han pratade om telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så man ska inte tro på vad jobs säger?

Jo, men jag tror inte att du kan fälla någon för vilseledande marknadsföring för uttalanden vid liknande tillställningar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...