Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stänga av skärmen?


the_fine

Rekommendera Poster

Hur gör man för at kunna stänga av skärmen men ha datorn igång?

 

Som man kan på en pc eller en mac pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Systeminställningar---Strömsparare. Någon ren knapp att trycka på finns inte dock, ett minus anser jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrasten till 0 går väl inte?

 

Däremot finns det en ny smart funktion i Leopard, släck skärmen som ett aktivt hörn. När jag drar ner musen i nedre vänstra hörnet så släcks skärmen direkt. Jättesmidigt. Kan ställas in i "skrivbord och skärmsläckare" i systeminställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrasten till 0 går väl inte?

 

Däremot finns det en ny smart funktion i Leopard, släck skärmen som ett aktivt hörn. När jag drar ner musen i nedre vänstra hörnet så släcks skärmen direkt. Jättesmidigt. Kan ställas in i "skrivbord och skärmsläckare" i systeminställningar.

 

Går aldeles utmärkt att sänka kontrasten (eller vad det heter) till noll på min MB, på den ligger kontrastknapparna på F1 och F2. Pröva att sänka ner den till max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrasten till 0 går väl inte?

 

Däremot finns det en ny smart funktion i Leopard, släck skärmen som ett aktivt hörn. När jag drar ner musen i nedre vänstra hörnet så släcks skärmen direkt. Jättesmidigt. Kan ställas in i "skrivbord och skärmsläckare" i systeminställningar.

Har den fortfarande kontakt med nätet då och går inte i viloläge samtidigt?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den fortfarande kontakt med nätet då och går inte i viloläge samtidigt?

 

Japp, har haft den så när jag tankar saker och det har gått utmärkt! Pröva själv verkar annars vara ett bra sätt att ta reda på det :P

 

Ha det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går aldeles utmärkt att sänka kontrasten (eller vad det heter) till noll på min MB, på den ligger kontrastknapparna på F1 och F2. Pröva att sänka ner den till max.

 

Jo, jag vet att det går på laptopsen. Däremot funkar det inte på iMac (har provat eftersom jag har en själv). Skärmen blir bara mörkare, men inte svart. Dessutom är det ljusstyrkan och inte kontrasten man drar ner.

 

Sen blir det inget viloläge eller sådant, endast skärmen släcks. Allting som datorn håller på med fortsätter som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet att det går på laptopsen. Däremot funkar det inte på iMac (har provat eftersom jag har en själv). Skärmen blir bara mörkare, men inte svart. Dessutom är det ljusstyrkan och inte kontrasten man drar ner.

 

Sen blir det inget viloläge eller sådant, endast skärmen släcks. Allting som datorn håller på med fortsätter som innan.

 

oky, my bad!

Lycka till och hade bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem, tills jag upptäckte den underbara funktionen med "aktiva hörn"

Kommer inte riktigt ihåg vart inställningen är.. (sitter på jobbet med PC)

Men någonstans i systeminställningar har jag för mig, annars >Spotlight>Aktiva hörn. Skulle nog lösa dina probs.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

systeminställningar -->exposé & spaces --> exposé fliken -->aktiva hörn. välj skärmvila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
Gäst Kalle Silver

Jag har motsatta problemet så jag slinker in här med min fråga.

 

Jag gör animeringar på Blender och renderingen - animeringen kan ibland ta flera timmar och då vore det toppen att min iMac Leo kunde jobba när jag sover, men min skärm går i vila efter 15 minuter som jag förinställt den att göra.

 

Jag ville ta bort detta, så jag gick in på Systeminställningar Skrivbord-Skärmsläckare och drog vredet längst bort till höger Aldrig, men det blev ingen skillnad.

 

Jag klickade då på Aktiva hörn och stängde av alla 4 hörnen, fortfarande ingen ändring.

Är det någon som vet hur man gör. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh faan va ni alla kronglar till det

 

Om du vill släcka skärmen trycker du CTRL+SHIFT+EJECT.

 

Skärmen vaknar igen om du rör på musen eller trycker på någon tangent på tangentbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gahh faan va ni alla kronglar till det

 

Om du vill släcka skärmen trycker du CTRL+SHIFT+EJECT.

 

Skärmen vaknar igen om du rör på musen eller trycker på någon tangent på tangentbordet.

 

Det var som fan, hade jag ingen aning om. Men aktiva hörn funkar ju också.

 

Silver: Att skärmen går i vila efter 15 minuter ställer du väl in under strömsparare? Inte skärmsläckare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där med att sänka ljusstyrkan gör på min macbook att skärmen fortfarande är på, men inget ljus bara. Använder ett aktivt hörn istället, smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...