Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet julstängt?


fufluns

Rekommendera Poster

Kunde inte logga in helgen före jul. Inte på annandagen heller. Tillämpas julstängt? Eller har jag haft högst personliga webb-besvär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Skulle tro att det beror på serverproblem när alla är lediga (och då finns ingen som kan fixa det). Antingen klarar inte systemet belastningen, eller så hackas det på helger, eller så är det nåt konstant återkommande problem som behöver ständig justering, ungefär som en skruv som behöver efterdras med jämna mellanrum. Vad jag vet är det enda forumet som beter sig på det här viset. Varför förstår jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet är det enda forumet som beter sig på det här viset. Varför förstår jag inte.

 

Därför att MacWorld inte vill kosta på ett forum som fungerar. Så enkelt är det. Allt snack om servrar och system är bara trams - ville man lösa det så skulle det gå att lösa för någon hundring i månaden. Tydligen är det för mycket pengar att satsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara ett dataforum.... det gör ju ingenting om det krånglar hela tiden och lägger av så fort någon ansvarig tar långfika..... :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet ska väl också få ha jullov :whistling: ?

 

Tomten verkar ha klappa-t ihop servern.................. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där är ju fortfarande gott om Microsoft servrar i den server-parken, kan antagligen vara en bidragande orsak eftersom Windows aldrig haft någon imponerande upp-tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Där är ju fortfarande gott om Microsoft servrar i den server-parken, kan antagligen vara en bidragande orsak eftersom Windows aldrig haft någon imponerande upp-tid.

MacWorld kör ju Mac OS X på sin server :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla och god fortsättning!

 

Det stämmer att servern gick ner under julen och ingen fanns där för att fysiskt kunna göra något åt det. Men nu är den up and running igen! :)

 

När det gäller prestanda- och uppdateringsfrågor är det vår Leijon som står för svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ansvariga kunde ha informerat på MacWorldwww att ngt var fel och skulle åtgärdas efter jul och inte bara låtsas som det snöade. Nu var jag och kollade titt och tätt ivrig att få berätta att min Mac Portable vaknat och kommit ur idet efter nästan 10 år.

(Anna hann före med 3 min :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att ansvariga kunde ha informerat på MacWorldwww att ngt var fel och skulle åtgärdas efter jul och inte bara låtsas som det snöade. Nu var jag och kollade titt och tätt ivrig att få berätta att min Mac Portable vaknat och kommit ur idet efter nästan 10 år.

(Anna hann före med 3 min :) )

 

 

Jag håller med till 100%, det finns ju uppenbarligen någon typ av bemanning, även om dom inte är fysiskt närvaranden, skriv en kort notis på 3 rader, det kan ju inte ta 1 minut.

Sen övergår det mitt förstånd att man ska behöva vara fysiskt på plats för att starta om en server, men...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorld kör ju Mac OS X på sin server :elaktflin:

Det är fullt möjligt att ansvariga hos IDG har varit så tokiga att de låtit en Windows server sköta om gemensam internet-uppkoppling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm...jag ser att det finns tre arga trådar om det här. Men ansvarige Leijon har inte svarat.

 

Däremot har han hunnit posta ett inlägg om en nyhet i MacWorld. Kanske är en fingervisning om vad han prioriterar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Hmm...jag ser att det finns tre arga trådar om det här. Men ansvarige Leijon har inte svarat.

 

Däremot har han hunnit posta ett inlägg om en nyhet i MacWorld. Kanske är en fingervisning om vad han prioriterar?

Det är en bot som gör inläggen om nyheter och blogginlägg :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns pinsamt med ett mac forum som inte funkar, efter ett flertal problem under ett år börjar jag undra hur de står still någon stans? :chockadskeptisk:

post-8494-1198759663_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bot som gör inläggen om nyheter och blogginlägg :)

Kors i taket! Det är den första publicist jag har mött i mitt mångåriga journalistliv som låter en dator publicera undertecknade inlägg. Jag menar: läsarna förstår ju inte att han inte vet om vad han gör...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

det är som sagt en bot som auto-publicerar inlägg som skrivs genom Leijons profil. Jag tycker också det är pinsamt att han inte bemödat sig att möta kritiken med ett svar. En rejäl ursäkt skulle vara på sin plats, samt sluta snacka goja om den där servern och det nya forumet som ALDRIG tycks komma. Ett nytt forum har vi hört det snackas om sedan jul, FÖRRA ÅRET :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där är ju fortfarande gott om Microsoft servrar i den server-parken, kan antagligen vara en bidragande orsak eftersom Windows aldrig haft någon imponerande upp-tid.

Min server har varit igång i post-7270-1198763059_thumb.png utan att krascha, och det är Windows på den.

 

det är som sagt en bot som auto-publicerar inlägg som skrivs genom Leijons profil. Jag tycker också det är pinsamt att han inte bemödat sig att möta kritiken med ett svar. En rejäl ursäkt skulle vara på sin plats, samt sluta snacka goja om den där servern och det nya forumet som ALDRIG tycks komma. Ett nytt forum har vi hört det snackas om sedan jul, FÖRRA ÅRET :superirriterad:

Det var väl längesen det nya forumet kom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min server har varit igång i post-7270-1198763059_thumb.png utan att krascha, och det är Windows på den.

Hehe, vänta nu. Menar du att jag ska bli imponerad över det? Kom tillbaks när du börjar närma dig ett år :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Min server har varit igång i post-7270-1198763059_thumb.png utan att krascha, och det är Windows på den.

Det var väl längesen det nya forumet kom?

 

 

detta är det temporära forumet i väntan på det nya, ett temporärt forum som vi haft i över ett år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en bot som gör inläggen om nyheter och blogginlägg :)

Heter hon Anna? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Heter hon Anna? :borstatanderna:

 

Hon heter Anna, Anna heter hon :D (passande med tanke på att en Anna faktiskt jobbar på redaktionen) vem vet, det kanske är henne som låten handlar om :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, vänta nu. Menar du att jag ska bli imponerad över det? Kom tillbaks när du börjar närma dig ett år :)

Så länge har jag den aldrig på. Men jag tog förgivet att ni här tror att en windowsserver kraschar varannan timme (eller nåt) :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Så länge har jag den aldrig på. Men jag tog förgivet att ni här tror att en windowsserver kraschar varannan timme (eller nåt) :P

 

helt ärligt är nog Mikaelq den enda som jag kan tänka mig tror detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...