Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte starta - hjälp!


Jakob Sollerman

Rekommendera Poster

Jakob Sollerman

Efter att ha startat om datorn efter senaste säkerhetsuppdateringen, kan jag inte få igång systemet igen!

 

När jag startar datorn så dyker "välkommen till macos"-fönstret upp. Alltså det fönstret som möter en första gången man bootar en helt ny mac med installationsskivan - följt av registreringsproceduren (namn, adress, land, vad datorn ska användas till, etc.). Om jag fullföljer den proceduren så startas samma procedur om igen... Jag kommer inte vidare!

 

Jag har techtoolpro installerat på datorn och har skapat en eDrive - och om jag bootar med den istället så går allt utmärkt. Vid felsökning med det programmet eller med skivverktyg hittas inget fel på min dator eller interna disk över huvud taget.

 

Två frågor egentligen: varför drar systemet igång inställningsassistenten helt plötsligt, och varför kommer jag inte vidare efter det?

 

Vad ska jag göra!?

 

ps. jag har senaste leopard, samt senaste techtoolpro.

 

HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta med shift nertryckt.

 

I Systeminställningar > Konto> Startobjekt har det säkerligen landat något som inte borde vara där.

 

Markera bort inställninmgsassistenten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste Säkerhetsuppdateringen tycks skapa än fler problem...

 

 

http://www.macfixit.com/

 

 

Redigerar din rubrik lite och hoppas att fler inser risken med Apples Säkerhetsuppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...