Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

återställa iphone, hjälp!?


rasmus asp

Rekommendera Poster

jag skulle behöva återställa min iphone och låsa upp den igen, men när man väljer att återställa den i itunes så säger den: är du säker på att du vill återställa och installera den senaste uppdateringen. Men det vill jag ju inte vill ju fortfarande ha kvar 1.1.1 hur ska jag göra!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ladda ner fw 1.1.1 så du har den på datorn sen om du sitter på en Pc så håller du inne Shift när du trycker på återställ och alt el ctrl på mac någon av dem två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok var hittar man den? det är så att jag "råkade" köra virginizer på telefonen, den blev då helt obrukbar då det inte går att ringa med den eller gå ut på wifi, hjälper det att återställa den eller vad måste man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klicka här! För att ladda ner v1.1.1.

Klicka här! För att Följa Guiden steg för steg

 

Det gör inget att du körde virginizern bara bra!

 

Lycka till hoppas du får rätt på dina problem efter återställningen och upplåsningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll ner alt+äpple när du klickar på "återställ", sen väljer du firmware-filen och trycker ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag håller ner alt+äpple så får jag bara upp dfu filerna, men har ingen aning om vilken av dom jag ska välja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har letat runt på otaliga sidor nu vilken fil man ska klicka på, står bara klicka på firmware filen. Men det är ju skitmånga, vilken ska man trycka på? provade at gå igenom alla men fick bara samma felmeddelande på alla. Fattar fan ingenting? Måste vara jag som är helt pantad! måste man ha nått program eller nått. Har fan lust att slänga den här telefonen i sjön snart alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste jag uppgradera den till 1.1.2 och sen nedgradera den till 1.1.1 för att det ska funka eller? Om jag nu lyckas återställa den, kommer problemet med virginizer försvinna då? eller har jag sabbat den totalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag laddar ner firmware filen 1.1.1 så zippas den upp och jag får en mapp som heter "Iphone 1.1.1" i den mappen finns 3 st .dmg filer, 2 st andra filer och en till mapp som heter "firmware". Klickar jag sedan på "firmware" mappen så får jag fram ytterligare två mappar som heter "all_flash" och "dfu". Ska det alltså gå att i Itunes trycka på knappen "återställ" medans man håller ner alt och kunna välja hela mappen "firmware" ? För det kan alla fall inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte packa upp filen. Döp bara om den så att den heter "iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw". Sen väljer du Den filen som restore-fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag komprimerade filen på nytt nu, och döpte om den till det ovanstående. Men fick felmeddelandet: Iphone kan inte uppdateras ett okänt fel uppstod (1). Och så är det en Itunes symbol med en sladd under på telefonen, vad göra nu!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av "Öppna säkra filer efter hämtning" i Safaris inställningar, prova sen att ladda ner filen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok nu gick det bättre, men inte hela vägen. fick felmeddelande (1011) precis när jag trodde den skulle vara klar! nått mer man kan göra!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

desperat som jag var så uppdaterade jag nu den till version 1.1.2 för att nu försöka nedgradera till 1.1.1 istället. Men det står att jag måste sätta i ett olåst sim kort i den för att kunna synka med itunes, ska jag sätta i det från AT&T då? eller hur ska man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohanOinyourface

Min iphone går inte att ställa in i recoverymode :S

 

Hur gör man då?

 

Jag kör det att man håller inne båda knapparna och släpper powerknappen men jhåller in den mittenknappen me det händer inte ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JohanOinyourface

Hej du.

 

jag har fått snurr på det nu.

 

vad du bör göra som jag gjorde var att tanka hem filen från WMWare fusion och sen dra den över, vill du kan jag lägga upp den på min ftp under kvällen kan du tanka den därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...