Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DirectoryService ballar ur


iTobi

Rekommendera Poster

Hej!

 

på två dagar har DirectoryService som används av root fått processorn att gå på högvarv, och när man försöker avsluta DirectoryService i Aktivitetskontroll så hänger sig hela datorn och det ända man kan göra är att hålla inne strömbrytaren på min Macbook.

 

Vad gör egentligen DirectoryService? har för mig att det är den som har koll på lösenord och sånt men jag är inte säker.

 

har ni några tips på hur jag kan få detta att sluta? det är ganska jobbigt att behöva starta om datorn stup i kvarten.

 

 

Ni har säkert något tips på hur jag kan lösa detta! Det har ni alltid :D

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns en lösning vilken går ut på att du ersätter DirectoryService i OS X 10.5.1 med ursprunglig i OS X 10.5.0. Annars får du väl göra en ominstallation, Arkivera / Installera av OS X.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo det funkar nog med tipset från hemsidan om jag hade fattat hur jag skulle göra...sudo -s??? vad är det tex? jag hittar till mappen directoryservice men sen fattar jag inte...

 

så här ser det ut i mappen; vad skulle jag byta ut?

 

post-23961-1196853976_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fel mapp. Du ska leta efter en osynlig mapp på din hårddisk, usr och i den en mapp, sbin.

I sbin ligger en fil, DirectoryService som du ska byta ut mot den som finns i Leopard 10.5.0 och som ligger på samma ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...