Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple vill ha betalt i € för .Mac-konto


Pocahontas

Rekommendera Poster

Inte riktigt förtjust i att Apple när det är dags att förnya mitt .Mackonto vill dra betalningen i €.

 

post-113-1189785353_thumb.jpg

 

Är det inte $99 som det kostar?

 

Var inne på Media Markt idag, där kostar .Mac "endast" 799:-

 

Så jag är lite sur på Apple och har nu skickat en förfrågan på varför det är på detta viset.

post-113-1189785476_thumb.jpg

 

Lär väl få ett svar...

 

post-113-1189785511.jpg

 

Skulle jag betalt i $ så är det andra pengar vi pratar om

post-113-1189785653_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ifrågasatte jag också när jag köpte .mac för ett drygt år sedan. Jag vet att jag skickade ett email och påpekade orättvisan i att 99 USD inte alls är lika mycket som 99 EUR. Har än idag inte fått något svar vad jag kan minnas... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick betala 995kr via telefonorder påMacstore--dock refund på 291kr då jag köpte IMAC--alltså 704kr.

 

Annars såg jag också att även Svenska store siten hade euro 99.

 

Övrigt så började mitt 3 års protection redan vid leverans från Apples fabrik i Shanghai--2 veckor innan jag fått macen--otroligt--

Dessutom bara telefonsupport--kan inte maila fråga--måste vänta i telefon..otroligt korkat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat på att skaffa Mac konto, men en tusing om året får mig att tveka.

Får man valuta för pengarna tycker ni som har konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har man flera macar och vill synka så tror jag nog att det kan vara värt det :) för bara backup, websideplats och webmail tycker jag inte att det är det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har man flera macar och vill synka så tror jag nog att det kan vara värt det :) för bara backup, websideplats och webmail tycker jag inte att det är det

 

Precis:

Summa total: 0 SEK / år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt... Kostar inte .Mac 995 svenska kronor?

 

Jo om du köper ett nytt abonnemang på t.ex Apple Store. Men om man har ett abonnemang redan så skickar Apple ut en påminnelse en månad innan det är dags för en ny årsbetalning. Den är i euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis:

Summa total: 0 SEK / år

 

1go.dk verkar jättebra men som jag förstår det så kostar det 50danska kroner?

 

Hur mycket buckup kan du lägga upp?(Gb/Mb?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo om du köper ett nytt abonnemang på t.ex Apple Store. Men om man har ett abonnemang redan så skickar Apple ut en påminnelse en månad innan det är dags för en ny årsbetalning. Den är i euro.

Sweet... Hur är det när man beställer .Mac från Store. Måste man vänta på budbilen eller bara smäller det till i datorn och det är klart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sweet... Hur är det när man beställer .Mac från Store. Måste man vänta på budbilen eller bara smäller det till i datorn och det är klart?

Man kan köra direkt, vad jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte riktigt förtjust i att Apple när det är dags att förnya mitt .Mackonto vill dra betalningen i €.

 

Så jag är lite sur på Apple och har nu skickat en förfrågan på varför det är på detta viset.

 

Lär väl få ett svar...

 

Säg till när svaret kommer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid skrattat åt DotMac-tjänsten, men idag är det annorlunda.

 

1. Jobbar med 4 macar - vill ("måste") synka alla. Annars funkar inte mitt arbetsliv/flöde.

2. Vill ("måste") synka kalendrar med kärestan - vi har småbarn och jobbar hårt. (Vi vill ha så lite som möjligt att göra med diktaturavsugarna Google - så deras calendertjänst går bort för oss.)

3. Lilltösen har släkt och vänner utspridda över hela världen. Den intuitiva (inkremental synk) bildpubliceringsformen (Gallery) som man kan göra inifrån iPhoto (som ser mitt Aperture-bibliotek) slår allt som finns i hela världen. Så kan man hålla album levande och dynamiska - så att alla kan se lilltösens utveckling - eller andra aktuella bilder jag vill visa. Man kan dessutom lösenordskydda gallerierna - vilket håller pedofilerna borta. Sensationellt bra tjänst.

4. Public-mappen - som dyker upp snyggt i vanlig browser - ÄR bra att ha för att skyffla filer. Min iDisk ligger på skrivbordet jämt - så det är bara att lägga ner grejerna - vips. jag använder knappt USB-minnet längre (bara för stooora filer) - jag lägger grejerna på iDisken om jag behöver flytta något mellan mina datorer.

 

 

80 kronor (två öl på krogen) i månaden är inget som gör att en heltidsarbetande ligger sömnlös på natten. Jag har ingen kabelteve (ingen teve alls) - inget Telia-abb - ingen bil (benzin) och inga parkeringsböter - så ja kommer billigt undan. Man lägger stålarna där man vill. Men det borde kosta 36 kronor/månaden - inte 80. Priset är löjligt - även med 10 GB.

 

Dock - fixar dom inte den usla speeden för oss europeer innan mitt abbonemang går ut så förnyar jag inte. Då blir det adios till DotMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag svaret från Apple. (hamnade i skräpkorgen usch.. ^_^ )

--------------------------------------------------------------------------------

 

Thank you for contacting .Mac billing support.

 

As European .Mac accounts are created in Ireland and classed as an internet service, EU customers are required to pay in the euro currency and also to pay VAT at the Irish rate of 21%. This is in accordance with EU legislation. Non-EU customers pay 0% VAT.

 

You can of course choose to buy a .Mac box available at your reseller, in that case you won't have to pay the irish VAT.

 

The prices of the .Mac annual membership and the various upgrade options are all listed on the .Mac Pricing page:

 

http://www.mac.com/1/currencytable.html.

 

I hope this information helps, however, please do not hesitate to contact us if you require any further assistance.

 

Sincerely,

 

Audrey

.Mac support

http://www.apple.com/support/dotmac

http://www.mac.com/learningcenter

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så det är alltså bättre att gå till Media Markt än att låta Apple dra från mitt konto..besynnerligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att de lägger på skatt och andra import avgifter, tyvärr.

 

 

Som vanligt hade du rätt vännen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är alltså bättre att gå till Media Markt än att låta Apple dra från mitt konto..besynnerligt...

Jo, men det är ju bara vid nyköp. Vid förlängning så lär du ju åka på att betala i Euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det, som hon skriver kan jag gå till min återförsäljare och köp för att slippa skatten.

"hotade" dem med att om jag inte fick svar skulle jag inte förnya mitt nuvarande.

Har fått påminnelse att mitt kontokort inte är gångbart, vilket jag vet då det är ett e-kort jag lagt hos dem. Så jag förnyar inte mitt e-kortnummer utan köper .mac på Media Markt.

 

Godtas inte det, ska Apple få en bpl av mig.. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror inte det, som hon skriver kan jag gå till min återförsäljare och köp för att slippa skatten.

Slippa skatten? Menar du att du hellre betalar svensk moms på 25% än irländsk på 21%?

I Sverige kostar ju .Mac 995 SEK inkl moms, och €99 är väl mindre än 995 spänn i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...