Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Wii på nya iMac?


Tjoho0

Rekommendera Poster

Finns det någon slags möjlighet att ersätta tv:n med en ny iMac och koppla in mitt Nintendo Wii in i iMacens baksida?

 

Isåfall: Vad behöver jag för sladd/konverterare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det inte var frågan men... köp en stor skärm och en mac mini istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det inte var frågan men... köp en stor skärm och en mac mini istället

 

Och varför skulle jag vilja det? Och hur skulle det hjälpa mig att koppla in Wii i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och varför skulle jag vilja det? Och hur skulle det hjälpa mig att koppla in Wii i datorn?

 

Går inte att använda iMAcen som extern skärm ... jag har kollat det och tyvärr verkar det inte som en möjlighet idags läge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte att använda iMAcen som extern skärm ... jag har kollat det och tyvärr verkar det inte som en möjlighet idags läge!

 

Jodå. Frågan är vilken lösning som är bäst. Elgato har tydligen släppt ett USB-stick som inte lider av några fördröjningar. Någon som har testat?

 

http://macoteket.se/product_list.jsp?group...oduct_id=981889

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Frågan är vilken lösning som är bäst. Elgato har tydligen släppt ett USB-stick som inte lider av några fördröjningar. Någon som har testat?

 

http://macoteket.se/product_list.jsp?group...oduct_id=981889

 

Oj ser man på, jag har kollat som sagt och rådfrågat innan men inte fått reda på något positivt!

 

Men detta var ju positivt! Ursäkta mitt felaktiga svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj ser man på, jag har kollat som sagt och rådfrågat innan men inte fått reda på något positivt!

 

Men detta var ju positivt! Ursäkta mitt felaktiga svar!

 

Inga problem :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå. Frågan är vilken lösning som är bäst. Elgato har tydligen släppt ett USB-stick som inte lider av några fördröjningar. Någon som har testat?

 

http://macoteket.se/product_list.jsp?group...oduct_id=981889

 

Japp!

Har en sådan i just nu...

Funkar fint med Playstation 2 (Har dock köpt den för att använda till Viasat's digitalbox men har inte hunnit prova detta ännu).

Playstation 2 (eller vad det nu är) har dock inte så bra bildkvalite att leverera, det funkar, men jag ser ju en klar försämring av bilden jämfört med när du kör exempelvis en DVD direkt i Macen.

 

Sen är den en lite jobbig grej, vill man ha stickan på baksidan av (i)Macen så pekar sladden rakt ner och tar emot bordet, inte så snyggt... (Sladden är stel och går inte böja undan).

 

Fick den på 4 dagar från Apple Store fast beräknad AVSÄNDNING var 1-2veckor, SNYGGT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp!

Har en sådan i just nu...

Funkar fint med Playstation 2 (Har dock köpt den för att använda till Viasat's digitalbox men har inte hunnit prova detta ännu).

Playstation 2 (eller vad det nu är) har dock inte så bra bildkvalite att leverera, det funkar, men jag ser ju en klar försämring av bilden jämfört med när du kör exempelvis en DVD direkt i Macen.

 

Sen är den en lite jobbig grej, vill man ha stickan på baksidan av (i)Macen så pekar sladden rakt ner och tar emot bordet, inte så snyggt... (Sladden är stel och går inte böja undan).

 

Fick den på 4 dagar från Apple Store fast beräknad AVSÄNDNING var 1-2veckor, SNYGGT!

 

Om du jämför dator+playstation mot tv+playstation, har datorn mycket sämre bild när du spelar , eller bara lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du lite bilder på en Xbox 360 kopplad till en Elgato Hybrid visat på en Cinema Display.

 

http://www.geoffreylong.com/journal/2007/0...on_an_apple.php

 

Tackar tackar! Kvalitén är nog bättre än min nuvarande Luma-tv:

 

http://213.132.112.100/images/48/4879272781.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

jag har testat en Elgato-sticka som skulle klara S-video och composit. Med detta finns det två problem: De eurepiska PAL-Wiina klarar inte av S-video (finns endast sladdar till japanska och amerikanska) och composit suger. Verkligen.

 

Däremot har jag hittat en annan sak jag vill testa, men har inte hunnit testa ännu: http://console.se/nintendowii/kablaradaptrar/vboxforwii.html

Denna verkar väldigt bra men affären (som för övrigt ligger här i Västerås) verkar inte ha fått någon riktig PAL-fungerande adapter ännu. Jag testade med denna men fick inte in någon bild, varken i Mac OS X eller Windows.

 

Ha det bra och posta ifall du hittar nåot bra sätt att koppla Wii och iMac. ^^

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot har jag hittat en annan sak jag vill testa, men har inte hunnit testa ännu: http://console.se/nintendowii/kablaradaptrar/vboxforwii.html

Denna verkar väldigt bra men affären (som för övrigt ligger här i Västerås) verkar inte ha fått någon riktig PAL-fungerande adapter ännu. Jag testade med denna men fick inte in någon bild, varken i Mac OS X eller Windows.

 

Vänta nu? Har du testat V-BOX För WII PAL (EUROPA) eller inte? Känner mig smått förvirrad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat videos för V-boxen och det verkar funka bra. Ljudet är bra, bilden är bra osv. Men macanvändare måste köra ett annat program än det som följer med boxen. Programmet heter Videoglide och kostar 29 dollar. Frågan är: Vilka andra alternativ har man? Någon som vet ett program som gör samma sak för en billigare peng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu? Har du testat V-BOX För WII PAL (EUROPA) eller inte? Känner mig smått förvirrad :)

Jag har testat en V-box, men den verkar inte ha varit för Pal, europa, då bilden bara flimmrade i alla möjliga inställningar. Den skulle vara det, men det verkar ha kunnat blivit ett fel. ^^

 

Men hd på macen är väl bara att glömma? På tvn kan jag ju få 576P med wiin...

Du kommer inte kunna få HD-upplösning med Wii, nej, för Wii:et klarar inte det. ^^

 

Har kollat videos för V-boxen och det verkar funka bra. Ljudet är bra, bilden är bra osv. Men macanvändare måste köra ett annat program än det som följer med boxen. Programmet heter Videoglide och kostar 29 dollar. Frågan är: Vilka andra alternativ har man? Någon som vet ett program som gör samma sak för en billigare peng?

När jag testade den V-boxen jag då köpt så flimrade bilden bara, men jag fick in samma flimmrande bild genom iMovie och andra inspelningsprogram. Om man därför har ett program, typ iMovie, som kan visa fullscreen, så borde det teoretiskt sett gå. Annars tror jag inte att programmet är så dåligt att köpa; det blir fortfarande billigare än EyeTV-alternativen som jag sett över. ^^

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer inte kunna få HD-upplösning med Wii, nej, för Wii:et klarar inte det. ^^

MvH,

Katana

 

Mkt märkligt...

 

Up to 480p(NTSC) or 576p (PAL/SECAM), will work with any TV or projector.

Component (including Progressive scan).

 

Källa: Wikipedia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lär skaffa en v-box så fort iMacen är köpt!

Tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt märkligt...

 

Up to 480p(NTSC) or 576p (PAL/SECAM), will work with any TV or projector.

Component (including Progressive scan).

 

Källa: Wikipedia

 

Det är SD... (Om du antyder att Wii klarar HD)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är SD... (Om du antyder att Wii klarar HD)

 

 

eh??!!!

 

P = Progressive = HD

I = Interlaced = tjock tv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jämför dator+playstation mot tv+playstation, har datorn mycket sämre bild när du spelar , eller bara lite?

 

Nja, Jämför man dom och använder en vanlig DVD-skiva (För att få ut bättre kvalite än från spelen) så är Macen lite efter (Dock så lite så att det för min del är godkänt).

När man spelar spel på den så funkar grafik-kvaliten även om den är långt ifrån perfekt, sen är det ganska dålig fps, Tror ni det beror på Elgaton eller att nya iMac 24" troligen har en H-IPS-panel (btw: är detta bekräftat ännu?)?

Sen var det en till grej... Får bara ut bilden i 4:3! :(

Använder jag någon av dom tre andra (14:9, 16:9 eller Wide) så kapas bilden på höjden FÖR mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är SD... (Om du antyder att Wii klarar HD)

 

--SD Picture Resolution SD picture resolution is: - 576i (576 horizontal lines interlaced)

 

--HD Picture Resolution HD picture resolution may be one or more of the following:

576p (576 horizontal lines progressive)

720p (720 horizontal lines progressive)

 

Wiin klarar alltså 576P, hur får det det till icke SD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

--SD Picture Resolution SD picture resolution is: - 576i (576 horizontal lines interlaced)

 

--HD Picture Resolution HD picture resolution may be one or more of the following:

576p (576 horizontal lines progressive)

720p (720 horizontal lines progressive)

 

Wiin klarar alltså 576P, hur får det det till icke SD?

 

Bonusinfo, Dreamcast klarar oxå att skicka ut HD med rätt tillbehör... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

576p är inte HD, vart får ni er info från egentligen? Det är i bästa fall kallat EDTV.

DVD:er i PAL-standard är också 576p, det kallar ni inte HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...