Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill ha lösenord på min Mail?


JasaInc

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja koppla ett lösenord till min Mail, som i Outlook för man vill ju inte att vem som helst skall gå in och läsa ens mail på jobbet...

 

Mvh Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För enbart Mail finns det inte, men om du lämnar datorn "obevakad" så kan du snabbt klicka på

post-113-1188842149_thumb.jpg

 

uppe i menyn under ditt namn så kommer inloggningfönstret fram väldigt elegant ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt ställa in ett aktivt hörn för skärmsläckare samt ställa in att det behövs lösen för att ta bort skärmsläckaren. (I systeminställningar.) Sen behöver man bara dra muspekaren till ifrågavarande hörn innan man lämnar burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inloggningsfönstret är effektfullt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inloggningsfönstret är effektfullt ^_^

 

Det beror väl på hur effektfull skärmsläckare man har... ^_^

 

Ytterligare en fördel med skärmsläckar-lösningen är att om man skulle glömma slå på "låsningen" (inloggningsfönster eller skärmsläckare), så går ju skärmsläckaren på av sig själv efter X minuter (om man nu ställt in det så). Alltså både bälte och hängslen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För enbart Mail finns det inte, men om du lämnar datorn "obevakad" så kan du snabbt klicka på

post-113-1188842149_thumb.jpg

 

uppe i menyn under ditt namn så kommer inloggningfönstret fram väldigt elegant ;)

 

 

Nu hänger jag inte med... låter bra, men hur göra? Jag har engelskt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad inloggingsfönster heter på engelska..men uppe i menyn till höger där du antagligen har ditt kortnamn eller som jag en "gubbe" finns Inloggning, klicka får du se vad som händer... :lol:

 

 

post-113-1188849478_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad inloggingsfönster heter på engelska..men uppe i menyn till höger där du antagligen har ditt kortnamn eller som jag en "gubbe" finns Inloggning, klicka får du se vad som händer... :lol:

post-113-1188849478_thumb.jpg

 

 

aha... jag måste slå på "fast user switching"

 

:propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver: :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja.. det händer ju att ens kompisar el dyl. använder ens burk när dom e på besök när man har fest och då vill man ju ha sina mail för sig själv. Väldigt konstigt att man inte kan lösenordskydda sin mail, det verkar ju inte som allt för mycket begärt???

 

Finns det något annat program än Mail som man kan köra som har denna funktion?

 

Mvh Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa ett nytt användarkonto för dina kompisar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja.. det händer ju att ens kompisar el dyl. använder ens burk när dom e på besök när man har fest och då vill man ju ha sina mail för sig själv. Väldigt konstigt att man inte kan lösenordskydda sin mail, det verkar ju inte som allt för mycket begärt???

 

Finns det något annat program än Mail som man kan köra som har denna funktion?

 

Mvh Mange

 

Jag har ett gästkonto som jag alltid byter till när någon ska låna burken, man vet ju aldrig vad folk kan råka klicka på, särskilt om de inte är vana vid OSX. Med snabbt användarbyte går det ju både snyggt och snabbt att byta användare (och alla dina filer och flikar ligger orörda där du lämnade dem) :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte vad inloggingsfönster heter på engelska..men uppe i menyn till höger där du antagligen har ditt kortnamn eller som jag en "gubbe" finns Inloggning, klicka får du se vad som händer... :lol:

post-113-1188849478_thumb.jpg

 

 

jag hittar inte gubben (eller mitt namn) hur får man fram den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittar inte gubben (eller mitt namn) hur får man fram den?

Du måste aktivera "snabbt användarbyte". Starta Systeminställningar, och klicka på Konton. Där finns ett alternativ till vänster som heter "Inloggning".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...