Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone mjukvaruupplåsning för alla sim


swither

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Som många säkert vet har iPhonesimfree meddelat att de tänker börja sälja endast bulklicenser om minst 50 st (36$ st) och inte sälja direkt till privatpersoner. Detta är lite tråkigt men jag tänkte höra hur många i sverige som egentligen har iPhone och är intresserade av denna lösningen.

 

Vi kanske inte är 50 intresserade men om vi är 20-25 så kommer vi ändå ner i ca 72$ (ca 500 kr) per person, vilket är ganska rimligt enligt mig iaf att betala.

 

Metoden är bekräftad att den ska fungera av både Engadget (en av de största teknikbloggarna) och CNN. Enda nackdelen jag ser är att om det kommer en baseband uppdatering i en ny uppdatering från apple så kan upplåsningen tas bort. Men jag tänkte själv att man kan vänta med att uppdatera iaf så länge så att iphone dev team kommer på något, vilket de garanterat gör så småningom!

 

Så hur många intresserade finns det egentligen?

 

Daniel Malmquist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 202
  • Created
  • Senaste svar

Räkna mig med!

 

Vad tycker du/ni, borde jag rekrytera iPhoneanvändare från ett finskt macforum (bor själv i Helsingfors) för att få mera folk, jag har på känn att några skulle kunna vara intresserade?

Kanske värt att tänka på, men vi kan ju kolla först hur många härifrån nappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna mig med!

 

Vad tycker du/ni, borde jag rekrytera iPhoneanvändare från ett finskt macforum (bor själv i Helsingfors) för att få mera folk, jag har på känn att några skulle kunna vara intresserade?

Kanske värt att tänka på, men vi kan ju kolla först hur många härifrån nappar.

 

Kan du väl göra, de kan ju skriva att de är från det forumet så kan vi ändå se hur det ser ut.

 

Kommer skriva här hur många som har anmält sig intresserade, verkar inte som jag kan redigera första posten (eller jag hittar inte hur iaf...)

  • Swither
  • macaslak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är väl att gå till hackint0sh forumet, http://hackint0sh.org/forum/forumdisplay.php?f=127 där det redan finns en hel del trådar där folk från olika håll gör det vi försöker göra här.

Men det skulle ju kännas "tryggare" på nåt sätt att hållas här, där alla talar någotsånär samma språk etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett alternativ är väl att gå till hackint0sh forumet, http://hackint0sh.org/forum/forumdisplay.php?f=127 där det redan finns en hel del trådar där folk från olika håll gör det vi försöker göra här.

Men det skulle ju kännas "tryggare" på nåt sätt att hållas här, där alla talar någotsånär samma språk etc.

 

Jo exakt, hade varit skönt o hålla de i närheten :P

 

Kommer skriva här hur många som har anmält sig intresserade, verkar inte som jag kan redigera första posten (eller jag hittar inte hur iaf...)

  • Swither
  • macaslak
  • cgramone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att vi har en till, snart blir det ju billigt! :)

Det kan ju löna sig att hålla det nära annars också, med tanke på att få höra hur hacken har fungerat för människor runtom världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

argh, man kan inte redigera poster efter en viss tid, lägger upp en sida för det ikväll tror jag, här är de intresserade än så länge:

  • Swither
  • macaslak
  • cgramone
  • Dukie
  • heiko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så går man till första bästa torrentsida och drar hem det helt gratis :tappahakan:

 

 

ja, det borde äl inte vara några problem dagen efter den kommer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående torrentidén. Tror vi får konfirmation på den saken under de närmaste dygnen. Dock, om jag förstått rätt, kommunicerar lisensen med iphonesimfrees server, vilket leder till att en lisens bara kan användas på en telefon. Så för att få de o fungera borde vi vänta ytterligare på att nån hackar hacken.

Så det kan vara klokt att kolla hur många som är intresserade i att köpa den först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intresserade än så länge:

  • Swither
  • macaslak
  • cgramone
  • Dukie
  • heiko
  • wolf
  • Tompa290
  • bruhn
  • Gabri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intresserade än så länge:

  • Swither
  • macaslak
  • cgramone
  • Dukie
  • heiko
  • wolf
  • Tompa290
  • bruhn
  • Gabri
  • Cadar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom skriver ju att dom börjar sälja det styckviss nästa vecka?

 

Enligt ett mail som gått ut till folk som försökt beställa bulk licenser har de skrivet att de bara tänker sälja minst 50 licenser. Att de börjar sälja styckvis nästa vecka har det stått i 2 veckor så det stämmer inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är två nu från ett finskt forum, men jag är osäker om den nya killen vill hänga med via detta forum, får ta o kolla med honom.

 

Så med andra ord, jag är ännu också med, och snart kanske är vi två från Finland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...