Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sätts i vila när jag slår ihop Macbooken


Bijoruku

Rekommendera Poster

Jag fick min nya Macbook idag och jag är mycket nöjd med den förutom en sak som jag inte hittar en lösning på:

 

När jag slår ihop macbooken så verkar den ställas i viloläge automatiskt. Hur kan jag förhindra det? Jag vill att det ska gå som vanligt fast den är ihop. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man ett externt tangentbord/mus så kan man ju bara väcka upp den ur vilan så direkt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, så det finns verkligen ingen inställning i Macbooken? Det förvånade mig... :chockadskeptisk:

Så, det finns alltså en risk för överhettning då den är ihopslagen... Någon som har upplevt något negativt med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man om man använder extern skärm och tangentbord till en MacBook? Har man den ihopslagen eller skärmen öppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt min stängd ett antal gånger när jag kör den mot min LCD, det fungerar utmärkt, den svarar ju på externa tgb och möss även stängd. Den interna skärmen stängs ju av när man stänger den, så överhettning ska inte vara några problem (då skulle ju inte Apple tillåtit att den fungerar stängd)....

Å andra sidan så fungerar den väldigt bra med LCD TV som andra skärm, så oftast så låter jag den stå öppen...annars är ju fördelen att stänger man datorn så blir den externa skärmen alltid huvudskärm och det kan vara lättare ibland att få det att fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Hur gör man om man använder extern skärm och tangentbord till en MacBook? Har man den ihopslagen eller skärmen öppen?

 

Det är faktisk så enkelt det kan bli: :)

 

Ihopslagen: Använder endast den externa skärmen

Öppen: Båda skärmarna speglade eller utökat skrivbord

 

Det som saknas som Apple-godkänt alternativ är att kunna köra öppet med den inbyggda skärmen avstängd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktisk så enkelt det kan bli: :)

 

Ihopslagen: Använder endast den externa skärmen

Öppen: Båda skärmarna speglade eller utökat skrivbord

 

Det som saknas som Apple-godkänt alternativ är att kunna köra öppet med den inbyggda skärmen avstängd.

 

jo.. man kan köra öppet med den inbyggda skärmen avstängd... funkar i alla fall på min macbook pro.

 

om du har en extern skärm ikopplad är det bara att slå igen locket på datorn, vänta tills den går ner i vila, därefter väcker du datorn genom att trycka på mus eller externt tangentbord, sedan är det bara att öppna locket igen. Den inbyggda skärmen är nu avstängd och den externa funkar som "huvudskärm".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo.. man kan köra öppet med den inbyggda skärmen avstängd... funkar i alla fall på min macbook pro.

 

om du har en extern skärm ikopplad är det bara att slå igen locket på datorn, vänta tills den går ner i vila, därefter väcker du datorn genom att trycka på mus eller externt tangentbord, sedan är det bara att öppna locket igen. Den inbyggda skärmen är nu avstängd och den externa funkar som "huvudskärm".

 

Ett lättare alternativ är väl att sänka ljusstyrkan tills skärmen blir svart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
jo.. man kan köra öppet med den inbyggda skärmen avstängd... funkar i alla fall på min macbook pro.

 

om du har en extern skärm ikopplad är det bara att slå igen locket på datorn, vänta tills den går ner i vila, därefter väcker du datorn genom att trycka på mus eller externt tangentbord, sedan är det bara att öppna locket igen. Den inbyggda skärmen är nu avstängd och den externa funkar som "huvudskärm".

 

Jo, fast det man eftersträvar är att slippa extern mus och tangentbord. Annars kan datorn lika gärna förbli stängd och (därmed dammskyddad).

 

Det borde vara ett enkelt menyalternativ hur man vill ha sina skärmar så man slipper utföra en mindre ritual varje gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...