Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man använda sin hotmail i Mail-programet?


Adum

Rekommendera Poster

wel can you? eller måste jag göra en ny mail som t.ex gmail för att kunna använda det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda Hotmail-konton i Mail med hjälp av ett plugin som heter HTTPMail.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18189

 

ja men du måste vara hotmail-plus subscriber för att det ska kunna funka ;)

Satt själv och pillade med det för ett tag sendan men det slutade med att jag gjorde mig ett gmail acc istället å det funkade felfritt i Mail.

 

Kör för övrigt Mozilla Thunderbird nu istället. Tycker det är mer användarvänligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
ja men du måste vara hotmail-plus subscriber för att det ska kunna funka ;)

Satt själv och pillade med det för ett tag sendan men det slutade med att jag gjorde mig ett gmail acc istället å det funkade felfritt i Mail.

 

Aha på så sätt. Gmail är ju klart bättre på alla sätt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Bara ett påpekande. Orsaken till att gratiskonton inte fungerar längre är för att de saknar rätt krypteringsnyckel i headern. Så har man naturligtvis gjort för att man skall prenumerera på Plus tjänsten. Men äldre konton skapade förre 2003 har jag för mig att det var fungerar fortfarande trots att de är gratis. Orsaken är att de begåvades med rätt nyckel och Microsoft har ej tagit bort dem och jag tror ej de gör de heller då de ej vill förlora de gammla veterananvändarna. Jag har ett sådant gammalt konto från 2001 och det fungerar alledels utmärkt att hantera det kontot via Mail eller Outlook Express!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Aha på så sätt. Gmail är ju klart bättre på alla sätt. :D

 

Håller inte med!

 

Det enda som är bättre med G-mail är just att man inte har krav på sig att logga in inom en 30 dagars period som man måste på Hotmail. Och när det gäller jämförelsen med nyare Hotmail konton så är de också sämre på så sätt att man inte kan läsa och skriva mejl via sin e-mail klient vilket man kan med G-mail. I övrigt såså får man lite större inbox på G-mail nämare 3GB jämfört med 2GB. Men jag tycker att interfacet är klart snyggare nu när Hotmail blivit omgjord till Windows Live HotMail jämfört med G-Mail. G-Mail har dessutom ofta kompatibilitetsproblem med olika webbläsare tex Opera och jag tycker det är långsammare att logga in samt att gå bakåt i G-Mail. En fördel som G-Mail hade över Hotmail var att man kunde utföra sökningar bland gammla mejl men det kan man numera också i Hotmail.

 

För mig som har ett gammalt Hotmailkonto så finns det knappt någon fördel alls att byta till G-mail!

 

Men jag har ett G-Mail konto också som back up konto! :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Vad tror ni, är det värt att betala de 159:-/år det kostar att ha Hotmail Plus, för att kunna använda det med Mail? Skälet till att jag inte skaffar t. ex G-mail är att jag har msn, och även om jag byter mailadress så kommer jag att få de flesta mailen via min hotmail ändå. Jag provade httpmail plug-in:et som Marcus tipsade om, men det fungerade inte. Det stod att jag: "Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://join.msn.com/general/Email" Och när jag gick in på länken fanns det två alternativ, antingen uppdatera sitt konto till Windows Live, eller skaffa Hotmail Plus. Det tolkar jag som att det borde fungera bra(förutom att Mail kraschar som skaparen av plug-in:et säger). 159:-/år är ju inte så mkt för att kunna använda Mail istället. Har ni några andra tips? Man kan ju alltid prova...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stängt ner min Hotmail och helt övergått till Yahoo Mail, som även fungerar via MSN Messenger förutom Yahoo Messenger. Jag kör Audium som messenger-klient. Yahoo Mail är gratis och ger 1Gb utrymme. Yahoo Mail fungerar utmärkt med POP/SMTP-mail i Apple Mail.

 

Att man får mycket post via Hotmail är inget argument för att inte byta, man får helt enkelt meddela sina kontakter att man har bytt adress! Jag har dessutom inte upplevt det som något problem att föra över kontakter från MSN Messenger till Yahoo.

 

Hälsar

R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med några kompisar som sa att det går att köra gmail på msn. Stämmer det, och hur går det till? Tänkte i så fall skaffa gmail nu och ge den till lite "viktigare" saker och kanske i framtiden, om jag vill gå över helt, använda till msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med några kompisar som sa att det går att köra gmail på msn. Stämmer det, och hur går det till? Tänkte i så fall skaffa gmail nu och ge den till lite "viktigare" saker och kanske i framtiden, om jag vill gå över helt, använda till msn.

Du kan anmäla vilken email-adress du vill till Passport.net. När du registrerat dig där kan du logga in på MSN, dock med tom kontaktlista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade idag med några kompisar som sa att det går att köra gmail på msn. Stämmer det, och hur går det till? Tänkte i så fall skaffa gmail nu och ge den till lite "viktigare" saker och kanske i framtiden, om jag vill gå över helt, använda till msn.

 

Ja det går, www.passport.net

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något enkelt sätt att föra över sina kontakter från ett konto till ett annat då? Skulle ju ta ett tag att sitta och göra det manuelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hahh 3GB på Gmail. Jag har 5GB på mitt hotmail konto. :P

Jag har också ett gammal hotmailkonto från 01 som jag kommer att behålla bara det funkar i mailprogrammet med httpmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det skumma med scriptet i mitt fall är att mitt äldsta konto ej fungerar... men mitt nyare konto funkar klockrent(eller iofs inte kollat på en vecka så... innan dess iaf ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail stödjer IMAP det gör inte Hotmail. Det räcker så. Gmail är härmed överlägset. POP är stenålder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...