Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avatartråden - allt om din avatar


Axelman

Rekommendera Poster

Vad jag kan minnas så har vi ingen avatartråd. :fundersam: Men jag minns inte så mycket nu för tiden..... :hihihi:

 

Min avatar kom sig av att jag älskar dessa små lustiga gubbar :kaffe: och gummor :irriteradtjej: som till och med rör sig ibland! Jag använder dessa rikligt och med nöje! :galetglad: Så mycket att "min" smiley :w00t: heter axelman på två andra forum.... :whistling: :whistling: Jag fick den stora av en snäll forummedlem som tyckte att jag skulle ha den i stället för den tomma ruta som jag envisades med den första tiden. :rolleyes: Men den är jag på många sätt. Jag har ett runt ansikte med lite hår på och jag är en glad människa. Men jag är inte gul...... :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar
Flowervalley

Jag har världens snyggaste på min avatar. Rachel Bilson, tror jag har en liten crush i henne :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har världens snyggaste på min avatar. Rachel Bilson, tror jag har en liten crush i henne :wub:

 

Har du hört av dig då? :donjuan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

min avatar matchar mitt namn, dessutom inbillar jag mig att jag ser farliga ut pga. att avataren innehåller blixtar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min avatar är från min favoritserie. Kalle är ett speciellt barn som flyr till sin fantasivärld när världen omkring honom blir för komplicerad... han är ganska lik mig själv som barn och därför har jag nog fattat tycke för honom som vuxen.

 

Att det blev just den bilden som jag har är för att den är kul och berättade lite om hur jag kände mig när jag blev medlem här på forumet, lycklig men mycket förvirrad av min nyinköpta PowerBook :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Letar efter den perfekta men inte hittat än. Har en bild från en gammal Apple manual just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min föreställer mig krama en Pismo... ska snart byta den bilden tror jag, får väl komma in och berätta vad den betyder då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joakimromson

Jaha, som ni ser är min Joakim von Anka. Jag heter Joakim. Mina vänner säger att jag är lik von Anka. Dessutom älskar jag bra Kalle Anka-serier, tex Carl Barks eller Don Rosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min är tony tiger, han från kellogs frosties ni vet.... lite långsökt kanske men tiger = OS X tiger... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd initiativ!! :yeahbaby:

 

Min föreställer LeChuck, onda piraten från monkey island spelen.

 

Jag hittade en länk här som talade om att det spelet blivit abandon ware- nånting, o var gratis o ladda ner nu, så jag gjorde det o fick en sån skön nostalgi tripp. Satt som klistrad några dagar o spelade igenom ettan o tvåan.

 

Karaktärerna är så klockrent tecknade med så mycket humor och personlighet, särskillt lechuck.

Gjorde om färgerna lite oxå för sånt tycker jag är roligt.

 

 

Någon annans avatar jag gillar här är Jerrys (tror jag), med tre pers i en bil som sitter o diggar med huvudenna, skrattar altid när jag ser den! :D

Den med rambo-katten o kulsprutan är oxå skitkul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Min avatar är ett hopkok av Pismons karaktäristiska drag. :D Äpplet uppochner; Pismon var den sista powerbooken som hade äpplet på fel håll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
Min är tony tiger, han från kellogs frosties ni vet.... lite långsökt kanske men tiger = OS X tiger... :rolleyes:

 

 

Haha jag har trott att det var en koppling till ditt namn. Morris betyder rödhårig, därför trodde jag att du var det. Och därför hade du tigern som avatar, han är ju också rödhårig.

 

Haha men va fel man kan ha :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag har trott att det var en koppling till ditt namn. Morris betyder rödhårig, därför trodde jag att du var det. Och därför hade du tigern som avatar, han är ju också rödhårig.

 

Haha men va fel man kan ha :borstatanderna:

 

HAHA rödhårig??!!! vem har sagt det? på sl står det:

 

"Namnet är en medeltida form av det franska och engelska namnet Maurice, som kommer från det latinska namnet Maurus vilket betyder ’mörkhyad’."

 

typ motsatsen alltså...

 

Fast jag e varken mörkhyad eller rödhårig, hehe....

 

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?...2&albumId=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min avatar matchar mitt namn, dessutom inbillar jag mig att jag ser farliga ut pga. att avataren innehåller blixtar :lol:

 

Har du gjort bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min avatar är från min favoritserie. Kalle är ett speciellt barn som flyr till sin fantasivärld när världen omkring honom blir för komplicerad... han är ganska lik mig själv som barn och därför har jag nog fattat tycke för honom som vuxen.

 

Att det blev just den bilden som jag har är för att den är kul och berättade lite om hur jag kände mig när jag blev medlem här på forumet, lycklig men mycket förvirrad av min nyinköpta PowerBook :wub:

 

Jag gillar när Kalle försöker nysa av sig skorna.... :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd initiativ!! :yeahbaby:

 

:w00t: :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple
Har du gjort bilden?

 

Google is your friend :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google is your friend :whistling:

 

 

Aha! Google har gjort bilden...! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
HAHA rödhårig??!!! vem har sagt det? på sl står det:

 

"Namnet är en medeltida form av det franska och engelska namnet Maurice, som kommer från det latinska namnet Maurus vilket betyder ’mörkhyad’."

 

typ motsatsen alltså...

 

Fast jag e varken mörkhyad eller rödhårig, hehe....

 

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?...2&albumId=0

 

 

Har inget med själva namnet att göra. I vissa delar av landet säger man att rödhåriga är morris. Typ som blond eller brunett.

 

;)

 

Därför uppfattade jag det som jag gjorde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inget med själva namnet att göra. I vissa delar av landet säger man att rödhåriga är morris. Typ som blond eller brunett.

 

;)

 

Därför uppfattade jag det som jag gjorde

 

e det sant? vilka delar? jag har bott i stockholm malmö o GBG, norrut eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
e det sant? vilka delar? jag har bott i stockholm malmö o GBG, norrut eller?

Har släkt i Värmland, de introducerade det för mig (jag är själv redhead;)). Sedan har jag hört det från kompisar i Munkedal också. Sedan så har jag sett på vissa communities att när man ska välja vilken hårfärg man har så står det "Morris". ;)

 

post-15246-1177774457.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har släkt i Värmland, de introducerade det för mig (jag är själv redhead;)). Sedan har jag hört det från kompisar i Munkedal också. Sedan så har jag sett på vissa communities att när man ska välja vilken hårfärg man har så står det "Morris". ;)

 

post-15246-1177774457.png

 

sjukt att jag aldrig hört talas om det, jag heter ju det lixom.... är det en speciell nyans eller är det bara rött i allmänhet?

 

"morrisrött" o. "morris-rött" får 0 träffar på google så jag e väl inte ensam...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
sjukt att jag aldrig hört talas om det, jag heter ju det lixom.... är det en speciell nyans eller är det bara rött i allmänhet?

 

"morrisrött" o. "morris-rött" får 0 träffar på google så jag e väl inte ensam...

 

Om vi säger att Rött verkligen är rött så är Morris-rött en ljusare nyans. Mer åt orange-hållet. De flesta rödhåriga är alltså Morris-röda och det skulle inte förvåna mig om uttrycket kom upp då det är vanligt att nu färga håret rött. Då många inte färgar det Morris-rött utan rödare rött blir det oklart vad "Rödhårig" egentligen är för nyans.

 

Haha, ja, tror att det är ett ganska ovanligt uttryck och ganska nytt. Det är många som inte vet om det, i alla fall här i Gbg. Ingen annan som har hört talas om Morris-rött?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns redan en sån här tråd någonstans i papperskorgen, tänkte nämligen Ronna den för några veckor sen men jag orkade inte just då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...