Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

gmail och hotmail i OS X mailprogram


mld

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag funderar på hur man gör (om det går) att ta emot gmail och hotmail i programmet Mail inne i OS X.

 

Vore supertacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail funkar - kolla instruktioner i inställningarna för Gmail.

 

Hotmail funkar inte vad jag vet iallafall.

 

//M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Hotmail, men bara om du har ett gammalt konto.

 

vadå gammalt konto? haft mitt i flera år men det fungerar inte iaf :(

 

edit:löjligt... mitt äldsta konto fungerar ej men mitt nyare konto fungerar :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vadå gammalt konto? haft mitt i flera år men det fungerar inte iaf :(

 

edit:löjligt... mitt äldsta konto fungerar ej men mitt nyare konto fungerar :S

Det va skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
För Hotmail, men bara om du har ett gammalt konto.

 

En fråga från en nybörjare, vad skriver jag under "server, inkommande e-post", jag har installerat plug-inet ovan men förstår inte riktigt vad jagska fylla i. :(

Har hotmail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ordning på det nu men har ett nytt problem, när jag väl fått igång Mail och ska börja ta emot min mail från hotmail-accet så får jag ett felmeddelande

 

Anslutningen Misslyckades

Kunde inte ansluta till 'httpmail-konto'

Access to Hotmail via Outlook and Outlook Express now requires a subscription. Please sign up at http://join.msn.com/general/Email

 

Någon som vet vad man ska göra för att få det att funka? :(

Måste man verkligen bli hotmail-plus prenemurant eller finns det något sätt att komma runt det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är Hotmail Plus-kund. Kanske jag borde konfigurera det då för att äntligen få någon annan nytta än att kunna lagra 2 GB och inte behöva kolla adressen minst var 60:e dag för att slippa få den avregistrerad :P

 

Det är så att det är den första e-postadress jag någonsin ägt och vill gärna ha den kvar, så jag gjorde den till ett Plus-konto. Men det var före jag hade GMail, så nu är det inte lika viktigt längre.

 

Men nu har de tydligen inte 2 GB längre, det är 4 GB! Det var 2 GB när jag började prenumerationen för över ett år sedan. Fortfarande är det väldigt onödigt för mig personligen att ha 4 GB utrymme för e-post.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
iMac_for_life

finns ett program som heter MacFreePOP's 2.2. Det fixar så att du kan ta emot dina mail från hotmail kontot in till Mail på mac'en, dock måste programmet vara igång samtidigt som du har igång mail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa en riktig adress istället för nån äcklig krånglig oseriös hotmail-adress!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...