Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grymt coolt gränssnitt


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon



 

Och här ytterligare en film:

 



 

..och ännu en:

 



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog är det grymt alltid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör Ubuntu med XGL och Beryl på en PC här hemma, det är nästan väl flashigt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Übercoolt, även om det nog blev lite väl rörigt efter ett tag. Men programswitchningen i "rymden" var faktiskt helball.

 

Kanske mer för att visa på möjligheterna än för att visa på hur vanliga, normala användare kan använda sig av alla fancy grejer i Vista.

 

Men, trots allt. Jag e faktiskt imponerad! *applåder*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att XGL är rätt snyggt faktist, visst skulle man inte ha det till att jobba med, men som till en avslappnande hemdator funkar det fint med.

 

Det enda som jag inte gillade riktigt är att det är Vista-knappar högst upp till höger på fönstrena :P

 

Det bästa med Linux är ju att det är gratis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan nån annan påtalar det. Jag inser nu att det inte är Vista (my mistake) men jag blev oxå lurad av Vistaknapparna på vissa fönster. Grejen är att det även finns grafiska element i vissa fönster i den andra filmen som är direkta kopior av OSX.

 

Men jag tycker trots det att det är _riktigt_ coolt!!! Men bara som ögongodis.

Skulle man ha dessa effekter påslagna i verkliga livet så skulle man nog få stressmage efter en kvart eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite för mycket, men de där med att man zoomar ut och kan snurra runt mellan sina 6 skärmar va riktigt fräsht, just den funktionen hade jag gärna velat ha asså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som OSX på steroider... Men inga nya idéer, bara OSX grejer fast lite mer flashigt... Totalt onödigt m.a.o....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit Coolt!

Kan man inte skaffa det till Mac os x med?

Vill ha det! :lol::pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan nån annan påtalar det. Jag inser nu att det inte är Vista (my mistake) men jag blev oxå lurad av Vistaknapparna på vissa fönster. Grejen är att det även finns grafiska element i vissa fönster i den andra filmen som är direkta kopior av OSX.

 

Men jag tycker trots det att det är _riktigt_ coolt!!! Men bara som ögongodis.

Skulle man ha dessa effekter påslagna i verkliga livet så skulle man nog få stressmage efter en kvart eller nåt.

475085[/snapback]

 

Hur fönster och andra element ser ut beror ju helt på vilket tema man väljer, det finns en hel uppsjö att välja mellan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där med fönstret känns bara kul, tror jag lätt skulle kunna leva med det. I övrigt var det lite för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kompis Patrick i min klass kör detta på sin Skolburk, alla stod häpna och tittade på, när dom själva kör W2k :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha de, måste ha de... finns de int etill OS X? Måste man ha linux? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt XGL/Beryl nu i ett par veckor, och faktum är att man blir smått beroende av det!

 

Vid första ögonkastet är det möjligt att det verkar onödigt och oproduktivt, men kubens sätt att vandra mellan skrivbord, alt-tabb-funktinen (dock inte lika bra som i Mac OS X) samt Exposé-vyn används faktiskt ganska frekvent! :-)

 

Ja, nu med XGL/Beryl & Mac OS X uppfattar man Microsoft Windows som de inproduktivas mecka, så att säga :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ögongodis maximus, onekligen snyggt. Känns dock mer som att det hör hemma i MovieOS än vara smidigt i praktiken. :-)

 

Angående de som frågat om det finns till os x - tyvärr är min egen Mac på reparation nu. men kraven verkar ju vara en OpenGL-accelererad X11-server, och det följer ju med på os x-installationsskivan. Går säkert att köra X11-program om man sätter servern i helskärmsläge. Övriga fönsterhanterare har jag kört utan problem.

 

--

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda man skulle kunna ha användning av är väl fler skrivbords funktionen.

 

Att ha en uppsättning för de olika arbetsområden man håller på med,

varje med egna inställningar och layout, och sedan bara kunna svänga

runt till en annan. :ThumbsUp:

 

Annars var det mesta bara...ja, för mycket onödigt trams. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni vet att man inte behöver ha alla effekter igång om man inte vill? Går att välja precis hur man vill ha det. Och visst, mycket är kopierat/inspirerat av OS X och Vista, men en del saker där saknar jag faktiskt i andra alternativ, såsom att sänka färgmättnad på inaktiva fönster, ju längre tid som har gått sen fönstret senast var aktivt desto mindre färgmättnad har det, jag brukade köra så att det äldsta fönstret var helt i gråskala, medan det jag hade aktivt var normalt och de emellan förlorade färg ju "äldre" de var. Detta går också att göra med ljushet, samt transparens och säkert något till nu för tiden, var ett tag sen jag lekte med det.

Grymt trevligt användarvänligt sett måste jag säga, man får en mycket bättre överblick för det program man just använt och man kan "spåra" sitt användande bakåt i programfönstren.

Finns lite andra funktioner med jag saknar, om så bara möjligheten att konfigurera effekterna precis såsom man själv vill ha det.

 

Ge mig detta i OS X!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...