Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skicka gratis SMS till hela världen!


chuloo

Rekommendera Poster

  • Svars 86
  • Created
  • Senaste svar
Dom verkar ha tagit bort filen.

Synd

473776[/snapback]

Testade igen efter ha läst ditt inlägg, men den funkar fortfarande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hittade ingen nedladdning men gick till kategori och letade reda på den där och då funkade det.

Men blir lite fundersam ????? Är det verkligen inget lurt med det där. Gratis påstås det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hittade ingen nedladdning men gick till kategori  och letade reda på den där och då funkade det.

Men blir lite fundersam ????? Är det verkligen inget lurt med det där. Gratis påstås det.

473784[/snapback]

Testade att skicka ett par sms till mig själv. Kollade saldo före och efter, var exakt samma summa. Dock så får man med en rad med reklam i sms:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har laddat ner programmet men det funkar ju inte..ngt jag gör fel? du fråga men vad menas med carrier??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har laddat ner programmet men det funkar ju inte..ngt jag gör fel? du fråga men vad menas med carrier??

473803[/snapback]

Carrier verkar vara den operatör du använder. Behöver inte väljas för att kunna skicka ett sms. Men för att skicka sms så måste email-adressen vara ifyllt.

 

EDIT: email-adressen fylls i på baksidan av widgeten. På framsidan kan du antingen välja ett namn från Adressboken eller fylla i ett telefonnummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

programmet är optimerat för USA men går här med. Carrier är operatör. Du måste både ange dina uppgifter på baksidan och motagaren på framsidan. På båda ställen anger du "international". Då fungerar det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste ange sitt mobilnummer alltså.. hmm scary. Men den ligger på Apple och det står ju gratis så jag antar att det är soft?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte skriva in sitt nummer för att det ska funka... glöm inte ta bort nollan i början o skriva in 0046 istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte skriva in sitt nummer för att det ska funka... glöm inte ta bort nollan i början o skriva in 0046 istället...

473863[/snapback]

Noterade det med :) Bra. Sen kan man skriva +46 istället för 00 med om man vill.

 

Om ens nummer är 0701234567 så skriver man alltså +46701234567. Man skippar första siffran i numret och lägger på +46.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå "hela världen"? När jag försöker står det: "SMS disallowed to recipients with country code=34" :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå "hela världen"? När jag försöker står det: "SMS disallowed to recipients with country code=34"  :superirriterad:

473913[/snapback]

Du måste fylla i lite rutor på baksidan av widgeten, sen så måste du skriva landskod för sverige i numret du skickar till.

T.ex om du ska skicka till nummer 0701234567 så skriver du +46701234567.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste fylla i lite rutor på baksidan av widgeten, sen så måste du skriva landskod för sverige i numret du skickar till.

T.ex om du ska skicka till nummer 0701234567 så skriver du +46701234567.

474060[/snapback]

 

Ja, det har jag redan fixat. Dessutom är det inte till Sverige det krånglar, utan till Spanien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm en rad reklam?

474077[/snapback]

Japp that's it.

 

Om ni ska synka adressboken måste ni se till att mobilnumret står under kategorin Mobil i adressboken. Ändras annars enkelt med de små pilarna bredvid numret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå "hela världen"? När jag försöker står det: "SMS disallowed to recipients with country code=34"  :superirriterad:

473913[/snapback]

Sorry, my bad. Tolkade "internationellt" som hela världen. Dock så fungerar det att skicka till England. :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, my bad. Tolkade "internationellt" som hela världen. Dock så fungerar det att skicka till England.  :dumstrut:

474099[/snapback]

 

Inte ditt fel alls. På nedladdningssidan står det "anywhere in the world". Tydligen hör Spanien inte till världen... :cry:

Jag har skrivit ett meddelande till Callwave via deras hemsida. Får se om jag får nåt svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schysst! :lol:

 

Reklamraden består av webbadressen till Callwave. Helt ok tycker jag! :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många tecken får plats om man tar bort antal tecken för reklamen?

474129[/snapback]

Den delar upp det i flera mess bara. Jag testade att fylla i text upp till 25 sms. Skickade det dock inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...