Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Powerbook G4 har totl kollapsat!


Flowervalley

Rekommendera Poster

Det var när jag skulle installera ett nedladdat FrontRow, laddade även ner en "FronRow enabler" från MacUpdate, det sas att det skulle vara ofarligt med Powerbook G4 men oj så fel.

 

Och när installatationen var klar och jag skulle start om datorn gick den inte igång igen och sen dess har jag inte fått igång min älskling. :cry:

 

När jag startar den kommer den fram till laddningsfönstret innan inloggningsfönstret, sen lägger laddningen av och det blir bara blått.

 

Har försökt med att starta den i felsäkert läge genom att hålla inne shift vid omstart men det funkar inte huvud taget, det ser likadant ut hur jag än gör. Finns det något annat sätt att starta den i felsäkert läge?

 

Någon som har varit i samma sits? Någon som vet hur jag ska göra??

 

Snälla hjälp mig någon, det ska tydligen finnas kunnigt folk här!

 

MVH Johan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget svar har jag - men jag har själv funderat starkt på att installera frontrow. Kanske jag inte ska göra det nu. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-113-1162385690_thumb.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret Pocahontas men det är redan gjort utan vidare resultat. Det stod OK från första gången jag skrev in det, kärde reboot, men samma sak. Du har inget annat svar?

 

Ayzee, nä gör inte det, känns jäkligt onödigt såhär i efterhand, och jag gjorde precis som en guide sa åt mig att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skulle använda det där skivverktyget. Måste jag då använda detn skivan som följde med datorn, eller kan jag låna en kompis skiva. Han har en skiva till iBook G4 jag har Powerbook G4, tacksam för snabbt svar. (Jag har slarvat bort min skiva)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Fel version av Front row enabler pajjar ett par systemfiler i OS 10.4.8.

 

Du får helt enkelt installera om systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det går, du kan ju testa, men jag misstänker att det spottas ut.

Skivorna är "bundlade" som medföljer datorn. Endast "fristående" Mac OS X kan köras på alla macar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom:

 

Installer om systemet? Hur då? Kommer alla mina sparade dokument, filmer, musik mm. försvinna? Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Installera om systemet? Hur då? Tack för svaret.

424578[/snapback]

 

Använd skivan som kom med datorn. Stoppa in den och starta med C nedtryckt. Följ instruktionerna på skärmen. Se till att inte formattera hårddsiken, så blir du inte av med dina grejer.

Gör en "arkivera och installera".

 

Har du köpt en retailskiva i efterhand, med en nyare version kan du givetvis använda den istället.

Men skivor som kommer med andra datorer är låsta till de datorerna, och licensavtalet tillåter bara att du installerar systemet på en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack så mycket för svaret. Skall testa detta imorgon. om det nu skulle visa sig att det inte funkar, är det någon mening med att återställa Power Manegement då? Läste lite kort om det på Apples hemsida, men förstod inte riktigt vad det var för något, någon som vet?

 

MVH Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ah, precis, men som sagt inte riktigt förstått va den gör för nytta, förstår inte riktigt heller förklaringen på ovanstående sidor. Du eller någon annan kanske skulle kunna förklara lite lätt? Skulle det hjälpa mitt problem (läs högst upp) om jag gjorde detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack så mycket för svaret. Skall testa detta imorgon. om det nu skulle visa sig att det inte funkar, är det någon mening med att återställa Power Manegement då? Läste lite kort om det på Apples hemsida, men förstod inte riktigt vad det var för något, någon som vet?

 

MVH Johan

424815[/snapback]

Skriv gärna o berätta hur det gick. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack killar!

 

Min älskling lever igen, och mår prima. :bultandehjarta:

Allt är kvar sen förrut, och jag lär ALDRIG försöka mig på att installera Front Row igen.

 

Problemet hjälptes genom att öppna startskivan genom att hålla inne C vid uppstart och sedan följa guiden + era tips!

 

Tack åter igen, det här forumet är riktigt trevligt och bra! :wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...