Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mighty Mouse, scrollar bara upp :'(


anders lund

Rekommendera Poster

Min Mighty Mouse, som följde med min iMac jag köpte i augusti, har gått sönder. Jag har inte gjort något konstigt med den, men den har slutat kunna scrolla ner, det går bara att scrolla upp. Hur fixar man det?

 

Hoppas att det är något med mjukvaran, så det kan fixas av uppdatering, för om det är hårdvarufel så är det väl rätt kört?

 

tackar för alla förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Mus -> kolla att det står Vertikal och Horisontal under Rullningsalternativ. Annat, ändra detta

post-503-1161283561.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig några gånger, det är bara att ta tröjärmen eller bara scrolla ganska hårt upp och ner några gånger så borde det lösa sig.

 

Hoppas det funkar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Mighty mouse är dålig! Min gör sådär med; scrollar ibland inte nedåt. Min är lite över ett år gammal, så garanti och sånt kan man ju vinka adjö till. Det måste vara en brist i designen från första början. Jävla skit. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Försök rengöra scrollkulan så här.

416904[/snapback]

 

Det där kan man göra tills man möglar. Blir inte bättre för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Okej, glöm vad jag skrev. Det var visst en mjukvarugrej. Hade ställt in Steermouse på konstigt sätt. Tydligen är klotknappen (alltså när man trycker ner klotet) känslig, och eftersom klotet är så litet och saknar vilomassa trycker jag givetvis ner det så fort jag rör vid det. Det var problemet.

 

Inaktivera klotknappen så funkar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Min logitechmus har ett speciellt läge, där man håller ner scrollhjulet och scrollar. Om jag ställer in att ändra volymen på det här sättet, följer inställningarna med när jag byter till Mightyn, trots att mightyn inte visar upp dessa egenskaperna i Steer mouse. Coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen, med lite pillande funkar den ok.

 

Får dock säga att jag är inte så värst imponerad av kvaliten på musen, jämfört med de bättre som logitech tillverkar. Ser iofs bättre ut med apple mus till apple dator =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Får dock säga att jag är inte så värst imponerad av kvaliten på musen, jämfört med de bättre som logitech tillverkar. Ser iofs bättre ut med apple mus till apple dator =)

417063[/snapback]

 

Japp, samma här. Kvaliteten kunde vart bättre, men när den väl funkar känns datorn mer komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Min fungerar också bara att scrolla uppåt.. och jag har försökt göra som det anvisas här och på apples hemsida.. men inget hjälper..

köpte datorn + musen i våras så jag borde väl kunna få en ny mus med garanti?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu efter en kvarts hård misshandling mot musmatta och trasa fungerar min mus igen..

 

Lite dåligt känns det att apple inte har bättre kvalitet på sina grejer och att man tvingas ta till sådana tjuvknep.. men men. kan ju inte få allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gjorde på samma sätt bara några dagar efter att jag fått datorn. Och jag har verkligen inte varit skitig om fingrarna. Men nu är det faktiskt länge sen den krånglade. Vet inte om jag ska be att få byta. Det verkar ju vara samma skit i alla möss, även nya. Hur vore det med massreklamation, alla skickar in sina möss samtidigt? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar verkligen inte att alla har så stora problem med sina mightysar... min är dryga året nu och den funkar fint. Då och då får jag förstås rengöra den eftersom det kommer in smuts, men det är ju inget fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar det att rengöra kulan med en tops doppad i lite rengöringssprit för kassettbandspelares tonhuvuden? Nån som provat eller vet? Det enda är väl om kulan löses upp, inte kul i så fall. (Jo det blev lite kul, kul om kulan!) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...