Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Långsam överföring via MSN


ostlund

Rekommendera Poster

Har ni några vassa tips på vad det ska vara för inställningar i MSN för att överföringshastigheten ska vara acceptabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma problem, när man skickar till vissa kontakter går det hur segt som helst.. blir nästan omöjligt att skicka något, t.o.m bilder.

Till vissa kontakter går det flera gånger snabbare, vad beror det på? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det krävs att du öppnar ett par portar i brandväggen.

 

1863,6891-6900,6901 ska det vara, enligt portforward.com.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft några problem med detta tidigare, men nu när jag uppgraderade till 6.0 så blir överföringshastigheten i princip obefintlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs att du öppnar ett par portar i brandväggen.

 

1863,6891-6900,6901 ska det vara, enligt portforward.com.

407661[/snapback]

Hur gör man det? Är det något på denhär sidan?

post-8338-1159722392_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd skype för filöverföring istället, är enormt mycket snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan någon berätta för en noob hur man gör för att öppna portar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs att du öppnar ett par portar i brandväggen.

 

1863,6891-6900,6901 ska det vara, enligt portforward.com.

407661[/snapback]

 

Hur öppnar man portar i brandväggen? :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa aMSN istället. För mig går det hur snabbt som helst. Vanliga Microsoft Messenger och i synnerhet Adium har väldigt seg överföring. Dock crashar aMSn väldigt lätt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur öppnar man portar i brandväggen?  :dumstrut:

411186[/snapback]

 

I Systeminställningar välj Fildelning och markera fliken Brandvägg och öppna de portar som du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs att du öppnar ett par portar i brandväggen.

 

1863,6891-6900,6901 ska det vara, enligt portforward.com.

407661[/snapback]

Dessa portar markeras fortfarande som stängda efter att jag öppnat dem både i macens och i routerns brandvägg (testat med denna sida). Detta fenomen har jag tidigare stött på för vissa portnummer, men det är skumt att ALLA MSN messenger portar anges som stängda, trots att jag öppnat dem.

 

Jag anser för övrigt att en så banal grej som usel kompabilitet med MSN messenger är en av de största barriärerna för potentiella switchers, åtminstone unga sådana. Varje vecka måste jag ursäkta mig inför mina PC-vänner när något av de otaliga program jag provat på inte förstår vad MSN messenger vill göra (webcam, filöverföring, ljudchat eller specialikoner). Varje gång detta händer blir de allt mindre intresserade av vad som döljer sig på den vita sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
I Systeminställningar välj Fildelning och markera fliken Brandvägg och öppna de portar som du behöver.

 

Jag använder nya Leopard där systemsinställningar ser lite annorlunda ut. I mappen "delning" finns ingen flik som heter brandvägg, och i mappen "Säkerhet" under brandvägg finns inga portar att välja.

Hur gör jag då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

port triggering är en kanonfunktion om din router stödjer detta, då sköter sig det självt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

port triggering är en kanonfunktion om din router stödjer detta, då sköter sig det självt.

 

kan du utveckla "port triggering" för en person som inte har en aning? :propellerbaver: Vad är det, och stödjer airport extreme denna funktion? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...