Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SMS, via datorn?


Leffe

Rekommendera Poster

För länge sen fanns det ett program där man kunde skicka sms via datorn, och jag tror man gjorde det gratis.

Finns det ngt simpelt program för 10.4.x som funkar här i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Har du bluetooth kan du ju skicka SMS via adressboken, men då går det ju via din telefon i vilket fall som helst; bara att du slipper sitta och trycka på telefonens knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bluetooth kan du ju skicka SMS via adressboken, men då går det ju via din telefon i vilket fall som helst; bara att du slipper sitta och trycka på telefonens knappar.

376460[/snapback]

 

Jag har inte bluetooth på mobilen.

Det är knapptryckandet på mobilen jag vill slippa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att man ska kunna skicka sms via skype 2.0. Nu har inte det släppts till mac än, men det kanske kommer innom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättast är att göra en sökning på versiontracker.com på sms...

 

Jag hittade ett program som heter BluePhoneMenu samt BluePhoneElite som verkar roliga. kanke måste köpa det.

 

Sedan har du ju ICQ 3.4.23 som e det gamla klassiska MSM programmet som åtminstone jag skickade gratis sms med ett tag.

 

Prova :D

 

Hmmm ingen bluetooth.....

 

SKYPE då? Där kan du skicka sms utan att gå via din egen mobil... kostar lite kosing men det gör det ju annars också!!! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla förslag men jag blir inte klokare för det.

Har testat med Skype men då måste jag betala Skype sms och jag tycker det var lite dyrt för varje sms.

Har ni inga fler förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

En fråga... vill bara kolla så jag fattat det rätt; om man ska sms:a med adressboken, är det bara para ihop den med telefonen och sedan skriva sms:et? då går det på mobilräkningen som vanligt utan några extra kostnader?

(samma sak för samtal med?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga... vill bara kolla så jag fattat det rätt; om man ska sms:a med adressboken, är det bara para ihop den med telefonen och sedan skriva sms:et? då går det på mobilräkningen som vanligt utan några extra kostnader?

(samma sak för samtal med?)

387491[/snapback]

 

 

ja det skickas som ett vanligt sms...fast du skriver det i adressboken istället för på telefonen.

 

kostar alltså som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
gabriel.fjellander

Nu finns ju dessutom Callwave widget att hämta på Versiontracker. Finns en tråd om den men jag orkar inte göra en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns ju dessutom Callwave widget att hämta på Versiontracker. Finns en tråd om den men jag orkar inte göra en länk.

480490[/snapback]

 

Håller med... callvawe funkar hur bra som helst, annars går det bra med Skype bortsett från att det inte är gratis.

 

BluePhoneElite är riktigt bra, men det går på mobil räkningen som ett vanligt SMS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga... vill bara kolla så jag fattat det rätt; om man ska sms:a med adressboken, är det bara para ihop den med telefonen och sedan skriva sms:et? då går det på mobilräkningen som vanligt utan några extra kostnader?

(samma sak för samtal med?)

387491[/snapback]

 

 

Funkar ej med SE W810i

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, inga pengar dras ju med Callwave Widget. För mig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, inga pengar dras ju med Callwave Widget. För mig iallafall.

480650[/snapback]

 

CallWave skickar ju med "www.callwave.com" längst ner i de meddelanden man skickar. Tycker jag är helt acceptabelt för att vara helt gratis! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör också Callwave, tycker det är sjysst. Får lite konstiga tecken emellanåt och splittade SMS men det är ju GRATIS. Har testat Schweiz, Tyskland, Sverige, USA hitills.

 

Justitia här på forumet, menade att Spanien var spärrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja Callwave funkar ju galant.. visserligen fick en polare ett sms kapat i tre delar och med en jädrans massa fyrkanter. När jag testade att skicka till mig själv blev det bara en adress i slutet på meddelandet. Nåväl, det är ju trots allt gratis som någon sa..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Callwave knäcker ;-)

 

Men om man vill slippa att folk får fyrkanter/konstiga tecken. Skriv SMS:en utan svenska tecken. "Ska vi ga och bada"? Tex.

 

Testat till Sverige, Norge och London. Funkar bra. max 6 sms om dan nu tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...