Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

D-Link med PC och Mac


Hazzo

Rekommendera Poster

Hej

 

Hemma har jag en airport basstation som jag kopplar upp min powerbook trådlöst till, funkar perfekt. Dock hemma hos min sambo som tyvärr är PC användare så har vi precis köpt en D-Link DI-524 router. Har lyckats installera denna på hennes dator och det verkar funka kanon. Dock jag själv vill ju kunna navända min mac, och har därför försökt att koppla opp mig på samma nätverk, vilket skulle funka enligt försäljaren. Hittar det trådlösa nätverket på min airport men misslyckas med uppkopplingen ändå. Fattar ej vad som ska göras eller vilka inställningar som krävs.

 

Mkt tacksam för hjälp

 

Hazzo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Du ska inte behöva göra några speciellt, mer än logga in dig på hennes trådlösa, då jag förutsätter att det är krypterat.

 

Antar att du har din Airportsymbol uppe i menyraden, syns inte hennes nätvärk där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo hennes syns där och jag har skrivit in hennes kod, men när den ansluter så skiter det sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar hennes nätverk och när jag ska skriva in WEP lösen så börjar den ansluta men sen kommer felmeddelande "ett fel uppstod vid anslutning till airportnätverket"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Om nu det är så att du bara vill använda "hennes" internet så behöver du inte svara, men, jag har lagt en liknande tråd, men då gäller detta typ samma problem, jag vill komma in på min väns trådlösa nätverk, men lyckas inte hitta hans filer.. Så om din lösning skulle kunna hjälpa mig, så berätta gärna för mig hur du löste de.. Tack :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...