Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Inget ljud i safari!


lellegoeswild

Rekommendera Poster

lellegoeswild

Tjenare.

 

Lite hjälp skulle sitta fint.

 

När jag surfar så får inte jag något ljud från till exempel Aftonbladet tv eller liknande.

 

Prövade installera Firefox, men tydligen samma effekt och fel där.

 

Jag har nyligen installerat ett Edirol - UA25 ljudgrännsnitt och joxxat med ljud in och ljud ut inställningarna.

 

Standard och Systemutgång står bägge på built-in-output men standard ingången står på ljudkortet.

 

så vad kan vara felet, grabbar?

 

Tackar för svaren i förhand! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Program och välj sedan Verktygsprogram och öppna sedan "Ljud/Midi-inställningar". Ändra sedan på Format under "Ljud ut" så att frekvensen blir 48 000 Hz. Problemet var antagligen att installationen av ett annat ljud-(eller videoprogram) ändrade de förinställda värdena till något annat är 48 000 Hz, vilket är frekvensen som funkar för ljud ut i de inbyggda högtalarna.

 

Hoppas det ordnar sig!

 

/Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte föregående tips kan du testa att starta Garageband och spela en liten trudelutt och sedan testa att starta safari. Det har hjälpt mig vid liknande problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Brandsaeter
Gå in på Program och välj sedan Verktygsprogram och öppna sedan "Ljud/Midi-inställningar". Ändra sedan på Format under "Ljud ut" så att frekvensen blir 48 000 Hz. Problemet var antagligen att installationen av ett annat ljud-(eller videoprogram) ändrade de förinställda värdena till något annat är 48 000 Hz, vilket är frekvensen som funkar för ljud ut i de inbyggda högtalarna.

 

Hoppas det ordnar sig!

 

/Tomas

356083[/snapback]

 

 

Jag har samma problem med ljuduppspelning i Safari.

Tog mig en koll i Ljud/Midi-inställningar men då står det "Ljud ut ej tillgängigt".

 

Varför står det så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på Program och välj sedan Verktygsprogram och öppna sedan "Ljud/Midi-inställningar". Ändra sedan på Format under "Ljud ut" så att frekvensen blir 48 000 Hz. Problemet var antagligen att installationen av ett annat ljud-(eller videoprogram) ändrade de förinställda värdena till något annat är 48 000 Hz, vilket är frekvensen som funkar för ljud ut i de inbyggda högtalarna.

 

Hoppas det ordnar sig!

 

/Tomas

356083[/snapback]

Precis, men jag vill rekommendera 44100 Hz som låter bäst, med flash t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandsaeter
Om inte föregående tips kan du testa att starta Garageband och spela en liten trudelutt och sedan testa att starta safari. Det har hjälpt mig vid liknande problem.

356573[/snapback]

 

 

Hehe...mycket lustigt!

 

Det fungerade för mig också! Nu kan jag äntligen höra Lasse Grankvist på sportradion!

 

Grattis Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...