Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

winmail.dat


cicki

Rekommendera Poster

Har just fått en fil per mail som heter winmail.dat

Vad är det? Vad kan man vänta sig att finna i den ungefär? (eftersom jag inte riktigt vet vad det är för fil.... :blink: så är jag inte säker på under vilken rubrik jag ska fråga)

Har försökt att öppna, alternativen VLC och Image Browser föreslås av min dator men inget funkar.

Någon idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just fått en fil per mail som heter winmail.dat

Vad är det? Vad kan man vänta sig att finna i den ungefär? (eftersom jag inte riktigt vet vad det är för fil.... :blink:  så är jag inte säker på under vilken rubrik jag ska fråga)

Har försökt att öppna, alternativen VLC och Image Browser föreslås av min dator men inget funkar.

Någon idé?

343037[/snapback]

 

Det finns vissa användare som har PC och som använder winmail, för att kunna öppna den så får du ladda ner en fil/plugin från Winmail för att kunna öppna e-mailet du har fått. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppen - ska testa - tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns vissa användare som har PC och som använder winmail, för att kunna öppna den så får du ladda ner en fil/plugin från Winmail för att kunna öppna e-mailet du har fått.  :ThumbsUp:

343064[/snapback]

 

Den plugin-en verkar bara gå till Windows (.exe) :ph34r: . Jag får också winmail.dat-filer ibland, finns det ingen till Macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt! Tack! :w00t:

347308[/snapback]

 

I å med du lägger frågan under Windows så antog jag att du skulle öppna dina "winmail" i en PC, om det nu är så, så måste man lägga rubriken på rätt ställe för att man ska kunna besvara frågan "rätt".....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I å med du lägger frågan under Windows så antog jag att du skulle öppna dina "winmail" i en PC, om det nu är så, så måste man lägga rubriken på rätt ställe för att man ska kunna besvara frågan "rätt".....

347399[/snapback]

 

Nja, både rätt och fel. Frågan var först och främst att veta vad som finns i (text? bilder? annat?), och då brukar de som använder windows och använder filerna veta det bäst. Sen försökte maken installera programmet och öppna den på sin pc. Pc'n betedde sig som de ofta gör, kort sagt efter att ha svarat på en massa kryptiska frågor och installerat så gick det ändå inte att öppna filen.

 

Så därför blev jag glad över att även få en mac-lösning till det hela. Trodde jag... installerade programmet men det ville tyvärr heller inte öppna filen.

 

Så förmodligen är filen korrupt, eftersom den är omöjlig att öppna.

 

Men nu vet jag till slut vad filen innnehåller (kunde inte fråga den som gjort den), kunde få den senare omformaterad till Word istället - innehåller alla föreningsmedlemmarnas mailadresser i en lång lista!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...