Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Axelmans bästa


ronny

Rekommendera Poster

STARTSIDA

Telia bredband kräver (?) deras hemsida som startsida. Den flyr man ifrån så fort det går. Nu går ju inte vanligt sk bredband så fort....

Sedan MacWorld..

Nu har inte jag varit med så länge, men Nils verkar inte göra annat än att foruma hela dagarna. I det gamla forumet så syntes han inte så mycket. Men det har väl bllivit lite ROLIGARE nu kanske!?! Innebär det att prenumerationspriset kommer att stiga?

HUR BIFOGAR MAN BILDER PÅ FORUMET

Skulle visa Pocahontas bilder som jag tagit med min sprillans nya Nikon. Men bilderna ligger i datorn och jag klarar inte av att bifoga dem. Ingen info har jag hittat som säger hur man gör. Kodknappen för IMG (image) visar en http://www

adress!?!? Hur gör man? Vilket format? Vilken storlek?

Drag o släpp gick inte... Är det ett pc-konstruerat forum

 

Tacksam för svar

:ph34r::angry:<_<

...plötsligt så var användarvänligheten som bortblåst. Dra å släpp..

 

Hur gör man... :whistling:

 

Ungdomar = under 40 bast :whistling:

Vad är papgegojhundar för någe?

Vad varje stat vill med sina invånare är att de ska bli PAPEGOJHUNDAR! Säg efter och sitt fint! Så är skolan uppbyggd. Skapad av byråkrater för att skapa byråkrater. Vi som har drivkraft och tänker själva får en bokstavs-ettikett som berättar hur missanpassade vi är. Om tio år en tablett... 1984 kommer. Staten har inte råd med dig och mig. Glöm inte var du läste detta först!!

Handdator ,Anteckningsblock, Nalle?

Hej.

Vi kör med Extended Eatmail. Dvs lappar på kylskåpet förstärkt med en garderobsdörr målad med griffeltavlefärg! Helt suveränt! Ett riktigt multianvändarsystem med crossover-age funktion!

Macträff

Hej Nils.

Jag har inte varit med så länge så det kanske redan har hänt. Men idén var att ni kunde bjuda in oss på en träff som en kul grej. Vem vet, vi kanske kan umgås... Sen vet ju inte jag om det finns nåt att titta på hos er... eller om det finns plats.. Jaja. Det var en idé.

Vänliga hälsningar

Gröna fingrar hos macfolk

Nu kan jag inte hålla käften!

Sluta med era vidriga snöbilder! Man blir ju mentalsjuk!

Har ni aldrig lärt er att gräset vissnar till hösten? Skaffa mossa och kvickrot så får ni världens bästa gräsmatta. Alltid grön och mjuk som en barnstjärt! Vi klipper vårt gräs högst tre gånger om året och under tiden tränar vi på att göra ingenting som Nalle Puh sa. Att angripa Guds vackraste blommor, maskrosorna, borde ses som ett grovt brott med hårda straff som påföljd! Vad vill ni med livet? Få den perfekta trädgården och den perfekta hjärtinfarkten eller... Kammar ni mattfransarna och gör ränder i grusgången som barnen inte får gå på? Jag säger då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Uj, nu har du allt använt den blå grävmaskinen :lol:

När kommer 2005-2006 då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roliga historier

Journalisten kom ut till byn och frågade efter Nils Andersson som skulle fylla 50.

-Näe du, svarade mannen. Det verkar obekant.

-Men byn är så liten. Ni måste väl känna varandra, menade journalisten.

-Jo det är ju sant, svarade mannen. Men tyvärr kan jag inte hjälpa dig.

-Han kallas också för gris-Nisse, ser jag i mina anteckningar.

-Kors! Gris-Nisse, det är ju jag det!

 

 

Det var en ryss och en polack som hade kommit över en bit kött. Detta utspelade sig under Sovjettiden.

-Vi delar väl broderligt, sade ryssen myndigt.

-Nja, sa polacken. Jag tycker att vi tar hälften var...

 

 

Härmed donerar jag gratis mina strumpor till den som vill konstruera en biologisk dubbelpropp!

 

 

Är kaffe skadligt för hälsan

 

Efter att ha levt ett långt liv med kaffe som livsviktig beståndsdel, har jag slutat till vänners och släkts STOOOOOORA förvåning. Till min stora förvåning så mår jag SÅÅÅÅÅÅÅÅ mycket bättre. Tro det om ni vill. Efter att ha hållt upp i två månader provade jag i går med rabarberkaka och kaffe och mådde sämre...

Kaffe leder till sämre sömn, sämre mag och tarmfunktioner och speedar dig. Känner du dig stressad blir det bättre utan kaffe och te.

 

Mitt bästa kafferecept för dig som envisas med att fortsätta:

 

Kaffe skall kokas på björkved, helst på källvatten. Skall serveras med lite nyskummad mjölk (förutsätter bönder i närheten) och en nybakt kubb som är ljummen (då får man en svag hjorthornssalteffekt i näshålan)

 

25 år sedan

Strax efter år 2027....

Skämt åsido. Datorutvecklingen visar att idéer kan förändra världen. Det som föddes som en utopi, kanhända, är idag verklighet. Det positiva är att du och jag har en möjlighet, det negativa är att mycket skräp kommer fram.

 

År 2028 tror jag att Apple har egna sateliter och vi kör satelitlänk från huset hur fort som helst! Datorn blir en centralenhet för tv, internet, telefon, musik, bild mm. Den stora revolutionen kommer om ca 10-15 år när processorerna är så små och kraftiga att vi kan ha glasögon med inbyggd språköversättning via öronmussla. Välj vilket språk du vill!!! Den sista bariären mellan människor rivs!

Forskare har idag lyckats koppla in givare i hjärnan så att en förlamad kan köra muspekare med tankekraft! Det är faktiskt sant! Andra försöker att ersätta ögonen med kameror och det verkar inte långt borta förrän man kan ge blinda syn, eller bygga en Robocop...

 

Var slutar det? Vem vet? Kanske en dator inser att Jorden inte klarar av människan och gör nått åt det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här bra rankad tror jag inte att jag har varit sedan jag mönstrade 1978 ! Jag passar på att inflika att jag är en glad amatör och kommer nog så att förbli i datavärlden. Har en känsla av att flertalet har sin Mac som levebröd och att somliga är i minoritet (?). Trots det så tänker jag plåga er med frågor tills jag fattar (eller hoppar från någon bro...) och uppmanar härmed likasinnade att ta bladet från munnen och cyber-öva er! ( Blev tvungen att lägga in ett bindestreck.... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman som VD i Apple

===============

 

Om jag var Apples VD skulle jag göra som BMW. Lite exlusivare och dyrare och med stor vinst. Jag skulle inse att jag inte kan "prostituera" mig och sälja billigt krimskrams för att nå alla. Jag skulle skapa mig en nisch, spika fast mig där och tjäna pengar. Poängen är ju att göra dollar, att maximera vinsten. Eller? Sen skulle jag fortsätta stt skälla på PC och upprätthålla skenet av Macens överlägsenhet på användarplanet. Om man har skapat en kult kring sina produkter har man lyckats... Men jag skulle börja med att vara generös mot kunderna, lyssna på dem och sätta dem först i prioriteringen. Målet skulle bli 0 missnöjda kunder, högsta tillgänglighete och smidighet och inpränta detta i hela hiearkin ända ned till Nisses Macsmedja i Lessebo. Alla grejor krånglar och folk missförstår, men få företag satsar på kunden. Kunder älskar att köpa bra grejor och få bra service.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta mina vänner är en lektion i hur man lurar sig själv....

 

Nu i våras blev det ekonomiläge för uppgradering och jag hade i princip bestämt mig för en iMac G4, men jag har väntat länge på att det skulle bli lite mera sprutt i megahertzen. Det har ju uteblivit som bekant. Men jag va ju tvungen att byta upp mig ändå och då började ryktena gå så jag tänkte avvakta tills WWDC vilket ju blev tidernas överaskning!

 

Skillnaden mellan iMac G4 800 mhz och G5 blir då ca 6000:- ( och sedan köper en beggad skärm... ) För 6000:- köper jag upp mig från en halvseg, gammaldags dator till marknadens värsta värsting MED DVDbrännare (!) som kommer att stå sig tills avbetalningarna tar slut... . Plötsligt blev G4 i all sin skönhet gammalt och dyrt. 21.000:- för enklaste G5 mot 15.000:- för iMac G4 är BILLIGA 21.000 och dyra 15.000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHHOHOHOHO!!!!!! *duns.....trillade av stolen* :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta mina vänner är en lektion i hur man lurar sig själv....

 

Nu i våras blev det ekonomiläge för uppgradering och jag hade i princip bestämt mig för en iMac G4, men jag har väntat länge på att det skulle bli lite mera sprutt i megahertzen. Det har ju uteblivit som bekant. Men jag va ju tvungen att byta upp mig ändå och då började ryktena gå så jag tänkte avvakta tills WWDC vilket ju blev tidernas överaskning! 

 

Skillnaden mellan iMac G4 800 mhz och G5 blir då ca 6000:- ( och sedan köper en beggad skärm...  ) För 6000:- köper jag upp mig från en halvseg, gammaldags dator till marknadens värsta värsting MED DVDbrännare (!) som kommer att stå sig tills avbetalningarna tar slut...  . Plötsligt blev G4 i all sin skönhet gammalt och dyrt.  21.000:- för enklaste G5 mot 15.000:- för iMac G4 är BILLIGA 21.000 och dyra 15.000:-

321709[/snapback]

Ändå blev det en G4.a om jag inte blandar ihop det helt :mellow::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändå blev det en G4.a om jag inte blandar ihop det helt  :mellow:  :lol:

321887[/snapback]

 

Om du läser under avataren så kan nyfikenheten stillas angående G4 valet...... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser under avataren så kan nyfikenheten stillas angående G4 valet...... :whistling:

322317[/snapback]

Tänkte mer så det inte var ett annat tillfälle som du var på gång att köpa dator, men att det inte blev något ;) Att du valde PM G4 framför G5 visste jag säkert, men inte att du var och kolla på imac också innan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läser under avataren så kan nyfikenheten stillas angående G4 valet...... :whistling:

322317[/snapback]

det är tur att avatarer finns var skulle vi annars skriva våran signatur någonstans :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelrekord i Escape Velocity

 

Sist jag kollade så påstår spelet att vi har spelat i 1,192,570 timmar. Inte illa för en nybörjare?! Du då?

Jajaja. Jag har haft hjälp.....

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att tramsa här krävs att man har uppvisat en seriös attityd och ett visst mått av kunnande i Macologi!!!!!

 

Äpp...äpp.... nu låter det som ungtupparnas tuppkammar behöver kammas!!!!!! Vi kanske ska låte det vara upp till var och en vad som är värdelöst.... vill man inte vistas tillsammans på en tråd med i eget tycke dubiöst innehåll så är forumet så praktiskt upplagt att man inte behöver!!!!! Vilken överraskning!! Känner man att efter en tung dag med logiskt sansat tänkande behöver befria hjärnan i en osymmetrisk kosmisk dans tillsammans med andra likar så är det inte mycket som slår en tramstråd i frisnack!!!!!!!!!

 

Att starta en "tramstråd" för att man tror att det är så det ska vara i frisnack så är man fel ute, lika så för att vinna personliga poäng eller status.... För att tramsa här krävs att man har uppvisat en seriös attityd och ett visst mått av kunnande i Macologi!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mer så det inte var ett annat tillfälle som du var  på gång att köpa dator, men att det inte blev något ;) Att du valde PM G4 framför G5 visste jag säkert, men inte att du var och kolla på imac också innan

322367[/snapback]

 

Då stod valet mellan iMac G4 1,25 och PowerMac G4 1,25 . iMacen minns jag kostade 15 lakan medan PM gick loss på 13. Eftersom PM-en var uppgraderings och utbyggbar samt hade mycket mer Cacheminne så blev det en sådan. Mycket Cache gör mycket för fartkänslan. Sitter just nu vid G4-an och upplever inte den som utrangerad utan vid full vigör! Det mesta går fort och rappt även om det kan dröja när en HD vaknar till och börjar snurra.... Att en 1,25 kan leverera! Lite imponerad faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att tramsa här krävs att man har uppvisat en seriös attityd och ett visst mått av kunnande i Macologi!!!!!

 

Äpp...äpp.... nu låter det som ungtupparnas tuppkammar behöver kammas!!!!!!  Vi kanske ska låte det vara upp till var och en vad som är värdelöst.... vill man inte vistas tillsammans på en tråd med i eget tycke dubiöst innehåll så är forumet så praktiskt upplagt att man inte behöver!!!!!  Vilken överraskning!! Känner man att efter en tung dag med logiskt sansat tänkande behöver befria hjärnan i en osymmetrisk kosmisk dans tillsammans med andra likar så är det inte mycket som slår en tramstråd i frisnack!!!!!!!!!         

 

Att starta en "tramstråd" för att man tror att det är så det ska vara i frisnack så är man fel ute, lika så för att vinna personliga poäng eller status.... För att tramsa här krävs att man har uppvisat en seriös attityd och ett visst mått av kunnande i Macologi!!!!!

326466[/snapback]

 

Har jag skrivit detta............? :blushing::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag skrivit detta............? :blushing:  :whistling:

326516[/snapback]

Ja du uppvisar stundom en stor vishet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag skrivit detta............? :blushing:  :whistling:

326516[/snapback]

minnet är kort men bra :lol::lol::lol:

 

flera visdomsord visas inom kort :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner man att efter en tung dag med logiskt sansat tänkande behöver befria hjärnan i en osymmetrisk kosmisk dans tillsammans med andra likar så är det inte mycket som slår en tramstråd i frisnack!!!!!!!!!         

 

Ojojoj..... :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju en rolig tråd detta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är ju BALLA!!!! Men jag tycker att Marcus film skulle spelas upp i rutan och inte i ett eget fönster. Själv ska jag till Stockholm i helgen och hälsa på vänner!! Så det här blir det sista jag ritar innan måndag.

 

Förresten tror jag att herr Ladin egentligen är en hemlig amerikansk agent som har fått till uppdrag att skapa kaos så den vite riddaren Bush kan rädda världen, sitta kvar som president och smörja sina vänner med feta kontrakt. Beviset? Jo: USAma bin Laden. Behövs det sägas mer?!?!?

 

WOW!! Du har inte legat på latsidan....!!!!!!!! Å andra sidan kommer man fort dit om man skriver 4 inlägg efter varandra med en mening i varje.............

 

1. Det ska gå fort utför!! Det står massor av poäng på spel om det går sakta, vilket det gör om man åker i hoppen och inte får hjälp av renen, som brölar som en GET!? GETI......!?

2. Pölsa över pingvinerna så får du många poäng! Yodelahoho!!

3. Banga rätt in i renarna så får du vådlig fart!! Snurra så mycket det går!! Jag brukar använda vänster och upppilarna samtidigt vilket ger mycket rotation och fart.

4. Sväng så lite som möjligt för sväng saktar ner farten!!!

5. Hitta på nåt själv.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart släcker de ned Dalarna och jag har inte bestämt mig för vad jag ska göra. Hur har ni gjort? Jag fuderar på att ta enklaste lösningen och införskaffa en box utan kort. Men är det så smart? En kompis sa att jag skulle skaffa en med inbyggd hårddisk, men det kostar ju........ Finns det något märke man ska undvika eller köpa?

Hur gick det med köpet?

Blev det någon box?

 

Vi har ingen parabol och kommer inte att skaffa heller. Frågan är vilken typ av digitalbox man ska ha: snålvarianten utan kortplats eller med kort och /eller med hårddisk.........

 

Vad ska jag göra med mina VHS-band då........?

Förhoppningsvis lyckas du bättre med att få dom på DVD än vad jag fått

dessa TDK skivor går mig på nerverna 3 skivan som går i papperskorgen på grund av

Disc error

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen box än..... få se när det blir kritiskt. Dvs när alla ungarna och frun står och skriker mig i örat............................ ^_^^_^^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen box än..... få se när det blir kritiskt. Dvs när alla ungarna och frun står och skriker mig i örat............................ ^_^  ^_^  ^_^  ^_^

327644[/snapback]

Jaså det har dom inte gjort än :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...