Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyckelhanterare


funkyfiat

Rekommendera Poster

Är det nån som vet hur man raderar nyckelringar när de väl är skapade? Har lyckats radera en, men inte de två som är mest störande... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du varit inne i Verktygsmappen >> Nyckelhanterare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis... Så markerar jag nyckelringen jag vill radera, väljer radera under Arkiv, och får en fråga om jag vill radera både referenser och filer eller bara referenser... Men vad jag än väljer så raderas inget... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, precis... Så markerar jag nyckelringen jag vill radera, väljer radera under Arkiv, och får  en fråga om jag vill radera både referenser och filer eller bara referenser... Men vad jag än väljer så raderas inget...  :angry:

306208[/snapback]

 

Använder mig inte av Nyckelringen i större utsträckning.

Under Redigera finns Radera , vad händer om du testar det?

 

Kolla Nyckelringshjälp i menyn

 

post-113-1143120755.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om den kör sitt eget race... Nu lyckades jag radera en av de två resterande, genom att göra samma sak som förra gången... Men det är fortfarande en som inte vill riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skäll på den :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är att jag inte vill att den ska vara aktiverad överhuvudtaget... Nu kan jag inte ha automatisk inloggning på MSN tex, för då måste jag ändå ange lösen till nyckelringen... Vill inte använda nyckelhanterare alls... Men när man väl börjat verkar det vara omöjligt att inaktivera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta efter så att inte programmet startar automatiskt när du startar datorn, om så är fallet så kan du inte ta bort nycklar om programmet är igång.

Systeminställningar--->Konto--->Startobjekt å se om programmet startar samtidigt som du startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva att vara admin när du gör det (aktivera root konto för det först, måste ev. logga in som admin),

 

annars kan man göra såhär också: (måste vara root admin för det, men måste inte logga in som det, eftersom man "blir admin" i terminalen)

 

 

1. Gör en backup av din System.keychain. Skriv såhär i terminalen:

 

sudo mv /Library/Keychains/System.keychain /Library/Keychains/System.keychain.bak

 

2. Gör sen en ny nyckelring genom att skriva detta i terminalen:

 

sudo /usr/sbin/systemkeychain -C

 

3. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...