Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet klocka


Tellus

Rekommendera Poster

Vem har ansvaret att forumets klocka går rätt? Nu går den cirka 5 min för fort. :angry::angry::angry::angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Vem har ansvaret att forumets klocka går rätt? Nu går den cirka 5 min för fort. :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

305053[/snapback]

 

 

Forumets klocka sköts av en baltisk man, men han är just nu på semester i franska guinea.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har ansvaret att forumets klocka går rätt? Nu går den cirka 5 min för fort. :angry:  :angry:  :angry:  :angry:  :angry:

305053[/snapback]

Har den gjort ett bra tag för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumets klocka sköts av en baltisk man, men han är just nu på semester i franska guinea.

305062[/snapback]

han kolla nog klockan på solen då, för forumklockan har alltid gått fel så länge jag varit här. Om jag inte minns fel, gick den fel även på gamla forumet, som inte ens finns kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att ändra så att klockan stämmer med sommartiden, men jag får det inte att fungera.

Det är ju så sällan så man glömmer hur man gjorde i höstas :blushing:

Kan nån tala om för mig hur man gör. Just nu står den på Stockholm + 1 timme och har gjort det hela vintern. Vad ska den stå på nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i din kontrollpanel -> Foruminställningar kryssa i rutan "Är det vinter eller sommartid" -> Spara inställningar

Klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick bra, men nu går forumklockan för fort, mer än vanligt.

Klockan är nu 9.40 men forumets klocka är 9.45 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick bra, men nu går forumklockan för fort, mer än vanligt.

Klockan är nu 9.40 men forumets klocka är 9.45 :(

309368[/snapback]

Det var lite, här felar den på 6 min eller över. Kul att Stockholm ligger i en annan tidszon :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter stämmer nog. Den slog över precis när jag tryckte på svaraknappen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar dock som det gäller för alla, men lite irriterande är det när klockorna visar olika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa delar av formet visar vintertid, andra delar sommartid. Båda går mellan 3-6 minuter för fort. Kan det vara så att formet ligger på en PC-server. Det skulle förklara en hel del... :whistling:B)

 

Kan det finnas någon annan förklaring. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa delar av formet visar vintertid, andra delar sommartid. Båda går mellan 3-6 minuter för fort. Kan det vara så att formet ligger på en PC-server. Det skulle förklara en hel del... :whistling:  B)

 

Kan det finnas någon annan förklaring.  :mellow:

309393[/snapback]

En PC-server med Win ME :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i din kontrollpanel -> Foruminställningar kryssa i rutan "Är det vinter eller sommartid" -> Spara inställningar

Klart

309318[/snapback]

 

Hur hittar jag kontrollpanelen? Är inte detta något som finns i PC? Har aldrig sett någon i mina macar :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla noga :whistling:

post-113-1143362104_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hittar jag kontrollpanelen? Är inte detta något som finns i PC? Har aldrig sett någon i mina macar :blushing:

309398[/snapback]

:w00t::w00t:

Kontrollpanelen på forumet :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa delar av formet visar vintertid, andra delar sommartid. Båda går mellan 3-6 minuter för fort. Kan det vara så att formet ligger på en PC-server. Det skulle förklara en hel del... :whistling:  B)

 

Kan det finnas någon annan förklaring.  :mellow:

309393[/snapback]

 

Forumet ligger på en mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

För mig har forumklockan gått minst 5 minuter för fort i över 6 månader!

 

Verkar som om admin ej märkt detta hoppas han läser detta och ställer om klockan på servern!.

 

Tidigare var det ju en G4 Cube som forumet låg på men tror att det nu är en Power Mac G5. Konstigt att den nya maskinen inte ställer in rätt tid automatiskt på min mac så har jag inställt att klockan skall ställas in automatiskt via en tidserver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet ligger på en mac...

309476[/snapback]

En snabb mac måste det va, eftersom den kör klockan i förväg :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har forumklockan gått minst 5 minuter för fort i över 6 månader!

 

Verkar som om admin ej märkt detta hoppas han läser detta och ställer om klockan på servern!.

 

Tidigare var det ju en G4 Cube som forumet låg på men tror att det nu är en Power Mac G5. Konstigt att den nya maskinen inte ställer in rätt tid automatiskt på min mac så har jag inställt att klockan skall ställas in automatiskt via en tidserver.

309549[/snapback]

 

Eller så är han som mig, har alla klockor ställda fem minuter före.

 

En snabb mac måste det va, eftersom den kör klockan i förväg :whistling:

309574[/snapback]

 

Nä det är en mac från framtiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23.14 visar din klocka....

oj min går fel med... :whistling::whistling:

 

Ändrade ju i morse..., fick ändra igen--- :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kirrat! :ThumbsUp:

 

/Leijon

310058[/snapback]

Ah tackar, äntligen går klockorna lika överallt :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumet klocka justerades för cirka 5 dar sen. Redan har den skenat iväg cirka 30 sekunder, för fort. Varför inte koppla den till ett atomur. Då är problemet ur världen detta seklet i alla fall... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...