Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skivverktyget spökar.


Axelman

Rekommendera Poster

Installerade lite nytt jox förra veckan till Panthern. Safari, iTunes uppdate mm. MightyMusen slutade scrolla denna vecka och jag tänkte att det fixas med lite skivverktygskörning. En bit in i reparationen hänger sig skiten och hotar med att skivan kvaddas om jag stänger av. :cry: Som tur är fungerar datorn så jag kan skriva detta. Kolla in skärmdumparna.... :cry::cry: Vad gör jag NU!?!? Är jag drabbad av ONYX-döden?? :cry::cry: Jag har kört ONYX några gånger tidigare.

post-363-1137593544.jpg

post-363-1137593558.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivverktygsfönstret ligger nere i dockan och inget händer.......... jag törs inte göra något. Jag trodde att man kunde lita på skivverktyget..... :cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser du inte mina tips???

 

HÄR

 

Du kan stänga ner skivverktyget. Händer inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser du inte mina tips???

 

HÄR

 

Du kan stänga ner skivverktyget. Händer inget.

261488[/snapback]

 

Nja... njo.... erhm.....

 

Försökte avbryta reparationen men det går inte. Försökte stänga progget men då hotar den med att skivan kan bli oanvändbar........ Nu vet jag vad jag ska göra men jag kan inte. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bry dig inte om vad skivverktyget hotar med, jag stängde av femtioelva ggr när min bråkade, men jag löste det. Dra ut iTunes från programmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stängde av trots varning.... drog ut iTunes och körde reparationen igen och det FUNGERADE!

 

PUH.... tack Poca!! :cake::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig en timma att komma på det, och då svor jag bara små eder...

Det var på vår andra dator Sawtooth som felet kom, kör Panther på den.

 

MDD och Tigern visade inga sådana fel. Knepigt faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När skivverktyget krånglar och hotar att dra med sig skivan i fallet, då kan man hålla sig för skratt.... :ph34r::ph34r: Tur att man kan skratta nu! :w00t::w00t: Men MightyMusen kan fortfarande inte scrolla. Den har lagt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slängde finder.plist-filen och startade om. Musen började fungera men jag är inte säker om det har att göra med omstarten eller att jag kastade filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan varit omstarten, fixar mycket mer än vad man tror. Så uptime är inget och sträva efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

underbart! hade samma fel på bägge pantherburkarna i studion, var totalrökta. Tack som fan Poca!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...