Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag ÄLSKAR min PB


Ingemar Ragnemalm

Rekommendera Poster

Ingemar Ragnemalm

Jag börjar bli trött på en viss tråd med otrevlig titel där en missnöjd kund tar ut frustrationen på att gnälla på folk som försöker hjälpa honom - bland annat. Här behövs en kärlekstråd! Varför tycker du om din Powerbook (eller iBook)?

 

Jag tycker om min egen för att:

1) Den är så lagom rund och go. :wub:

2) Den har två modulfack så man kan ha två batterier i den. :w00t:

3) Den kan köra både Tiger och OS9.

 

och några skäl till men lite får väl ni andra säga också. Fast om era egna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 92
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

Jag tycker också om min Pismo :wub::wub: . För den:

 

• Ser fin ut.

• Har skönt tangentbord.

• Har superdrive

• har G4 på 550 MHz

• har 1 GB RAM

• har airport

 

Ja, det är en suverän dator.

 

Och så tycker jag om min blådåre, som jag lyckades klocka utan att det går instabilt, och så min G4a som är riktigt tyst och fin. ^_^^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag har ju ingen PB (ännu :whistling: ) Men jag älskade min iBook och är mycket fötjust i min brors PISMO... ska nog fösöka köpa loss den av honom när han skaffad stationär mac. -_-

 

 

håller föresten med dig om den andra tråden... som jag har varit med och antagligen lyckats piska upp stämningen i också,,, ångrar det nu. Den tråden har tagit lite musten ur mig och ändrat stämningen för mig på forumet tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen, övriga! Två inlägg om kärlek, 111 om hat? :cry:

224401[/snapback]

Att säga att jag älskar min PM G4 MDD är nog att överdriva men jag gillar den!

Den har inte krånglat

Är lätt att meca i

Snygg och sober

Fast ingen att ha i knät förstås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag kan lätt säga att jag hyser enorm kärlek till alla mina macar... (öch även till min amiga och c64) tom. min lite smått ostabila performa älskar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min oranga snäcka iBook 300 MHZ är den ljuvligaste av datorer! Pismon är klart distanserad FAST den är så bra....!!! :whistling: Den är snygg och skön att hålla i och har världens bästa tangentbord. Man blir bättre författare med den än de andra Maccarna... Det är SANT! Den har bara smakat OS 9. 9.0 gick inte så bra och inte heller 9.2 eller 9.2.2 utan med 9.1 spinner den som en angorakatt!!! Enda strulet är en krånglande nätadapter som ersattes med AppleCare.

 

:wub::wub::wub::wub::wub:

mm-ibooktangerine.jpg

:wub::wub::wub::wub::wub:

mm-ibooktangerine-offen.jpg

:wub::wub::wub::wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Jag vill också ha en clam ibook.

 

fast måste införskaffa 2 eftersom tjejen också vill ha en såndär färgglad bärbar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskade min iBook G3/700 för den var vit, tyst och vacker, luktade gott och var med mig överallt som en trogen vän. Med den kunde jag lyssna till musik, se på film, surfa, ordbehandla, e-posta och allt annat som man kan göra med en dator - allting i en liten söt tolvtumsversion stor nog att alltid räcka till, liten nog att alltid kunna följa med.

 

:wub::wub::wub::wub::wub:

 

(Tyvärr har jag den inte längre, jag lämnade tilbaka den förra året då jag slutade mitt dåvarande jobb. :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte hålla mig utan köpte en iMac 233 MHz till firman... att köra bokföring mm på. Det blev mest spel....... :blushing: Den var så härlig med sin runda mysiga form. Det är nog den mest stabila Mac jag haft utanför OS X. Den rullade i 5 år med OS 8.6 hur säkert som helst. Installerade knappt om systemet... :kissing: Tyvvär dog nätdelen för tre månader sedan och när jag skulle beställa en beg sådan ramlade HemPC-avtal ned i brevlådan och vi bestämde att gammel-iMacen får gå in i himlen och en ny iMac G5 ska komma denna vecka. Spännande! Men jag har ett mycket speciellt förhållande till iMacen! Krånglade ALDRIG! (Puckmusen ska vi glömma.... :P )

 

:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

apple_imac.bondi.jpg

:wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag älskade min iBook G3/700 för den var vit, tyst och vacker, luktade gott och var med mig överallt som en trogen vän. Med den kunde jag lyssna till musik, se på film, surfa, ordbehandla, e-posta och allt annat som man kan göra med en dator - allting i en liten söt tolvtumsversion stor nog att alltid räcka till, liten nog att alltid kunna följa med.

 

:wub:  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

 

(Tyvärr har jag den inte längre, jag lämnade tilbaka den förra året då jag slutade mitt dåvarande jobb.  :(  )

224417[/snapback]

 

 

Ha ha och jag som trodde jag var ensam med att tycka den luktade gott. :D speciellt när den blev lite varmare... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Kunde inte hålla mig utan köpte en iMac 233 MHz till firman... att köra bokföring mm på. Det blev mest spel....... :blushing:  Den var så härlig med sin runda mysiga form. Det är nog den mest stabila Mac jag haft utanför OS X. Den rullade i 5 år med OS 8.6 hur säkert som helst. Installerade knappt om systemet... :kissing:  Tyvvär dog nätdelen för tre månader sedan och när jag skulle beställa en beg sådan ramlade HemPC-avtal ned i brevlådan och vi bestämde att gammel-iMacen får gå in i himlen och en ny iMac G5 ska komma denna vecka. Spännande! Men jag har ett mycket speciellt förhållande till iMacen! Krånglade ALDRIG! (Puckmusen ska vi glömma.... :P  )

224419[/snapback]

 

 

 

Nej puckmusen är ju kalas! hade den bara haft en scroll hade jag använt den fortfarande...

Mmmmm min iMac ångrar jag lite att jag sålde... man kan ju undra vad som hänt den idag... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Var är alla pc forum där folk utrycker samma kärlek till sina dell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här måste man jag bara hoppa in. :P

Min iBook G3/500 Dual är min käraste ägodel, haft den i 5 år snart, lite fel har det naturligtvis varit, men tyst som en mus är den.

 

Felet var det välkända logic-kortsfelet på dessa modeller, men det byttes kostnadsfritt ut.

Nästa fel var kabelbrottet i gångjärnsleden, även det fixade Apple till.

Tycker att Apple är storsinta som rättar till sådana här fel. :wub:

 

Tiger springer fint även i denna processorn. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot är det svårare att bli "kär" i en PowerMac G4.....

 

:w00t::w00t::w00t:

powermac-g4.jpg

:w00t::w00t::w00t:

 

Den är ju bra men kyligt sval och liksom opersonlig på nåt sätt.... den väcker inte känslor som iBooken eller iMacen. Men den är kompetent och kvalificerad för sitt jobb! En Volvokombi på datorspråk med fräckt yttre. :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ALLRA första Mac: en performa 630 som jag köpte av en slump. Fattade inte ens skillnaden mellan Mac o PC. En god vän lurade i mig att Mac är bra.... TACK STIG!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

Men det är väl alltid nåt speciellt med den första datorn, när man inser Internets möjligheter fast man kör ett inbyggt 14-modem...... och kör "SpaceJunkies" halva nätterna...... :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t: Tyvärr är den omöjlig att skilja från en PC till det yttre..... men i det inre.....OJOJOJ!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

Minns inte att jag hade nåt fel än att jag klantade mig en del i början som fullständig datanolla. Bangade på med 7.5.5 hur bra som helst!

 

630.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot är det svårare att bli "kär" i en PowerMac G4.....

 

:w00t:  :w00t:  :w00t:

powermac-g4.jpg

:w00t:  :w00t:  :w00t:

 

Den är ju bra men kyligt sval och liksom opersonlig på nåt sätt.... den väcker inte känslor som iBooken eller iMacen. Men den är kompetent och kvalificerad för sitt jobb! En Volvokombi på datorspråk med fräckt yttre. :w00t:  :w00t:  :w00t:

224434[/snapback]

Aha! Då är det därför jag bara gillar den, då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu! Det var ju kärleken till PB:n man skulle uttrycka.

 

Åh!! Min Powerbook Alu är den vackraste bärbara man kan få tag på.

Den surrar så fint med fläkten som en spinnande katt, när jag lekt lite med den.

Den är så varm och go' att vila sina frusna händer på en kulen höstkväll.

Den kraschar aldrig, utan bara laggar lite när den slitit för mycket och behöver vila en stund, men klarar sig med en omstart för att kunna jobba på som förut igen.

Den är som klippt och skuren för världens bästa operativsystem.

 

Och så är den vacker.

 

Jag älskar min Powerbook! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tillräckligt förtjust i min PB 180 för att inte göra av med den... Den var kanon som ordbehandlingsmaskin under 90-talet, nu ligger den systemlös men välinpackad i sin vadderade datorväska under sängen i sovrummet och väntar på att jag ska göra nåt vettigt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ALLRA första Mac: en performa 630 som jag köpte av en slump. Fattade inte ens skillnaden mellan Mac o PC. En god vän lurade i mig att Mac är bra.... TACK STIG!!! :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

 

Men det är väl alltid nåt speciellt med den första datorn, när man inser Internets möjligheter fast man kör ett inbyggt 14-modem...... och kör "SpaceJunkies" halva nätterna...... :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  Tyvärr är den omöjlig att skilja från en PC till det yttre..... men i det inre.....OJOJOJ!!!! :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

 

Minns inte att jag hade nåt fel än att jag klantade mig en del i början som fullständig datanolla. Bangade på med 7.5.5 hur bra som helst!

 

630.jpg

224446[/snapback]

Vår åkte på returen för några månader sedan :cry::cry::cry:

Men vad bra den var! Och vad mycket kul man fick med!

Myst och Mias mattehus!

Om det inte varit för den hade jag nog inte suttit här nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen jag känner som har en PC uttalar några känslor för burken. Möjligen kan man "älska" Windows på nåt obskyrt sätt.... Men vad problem mina kompisar har haft. Det är inte SANT!! De är experter på Windows hela bunten nu...... :whistling::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...