Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stort Final Cut problem


grimborg

Rekommendera Poster

Petter Grimborg från Gällivare norra Sverige.

Producerar en snöskoter/motorfilm,

 

Problem:

 

Mac G5 1,6 ram768

 

 

När jag har hållt på att klippa i final cut så har det dykt upp små grafik fel, väldigt små fyrkantiga rutor i olika färger (liknar ett shack mönster) som blinkar till i 2-3 frames på samma ställe varje gång, ca 2-3 fyrkantiga buggar på varje klipp. som inte har varit från början när jag logga in klippen från orginal banden.

 

Det dyker upp lite då och då på klipp och det har inte varit där förut... det är knappt att man ser dom men ögat hinner uppfatta dom. till en början lagade jag klippen, täckte över just där vart det var små rutor med en pytte liten fyrkantig i samma färg. men det dök upp nya allt eftersom.

så det är ju lönlöst att fortsätta.

 

är det möjligt att "orginal filerna" kan skadas eller är det final cut som är orsaken.

jag har gjort mycket effekter i Motion och Livetype.

har också reparerat diskarna från mac osx 10.3.6 skivkontroll, utan resultat.

 

sen när jag går tillbaka till orginal filen och klickar upp det i Q time player så är det samma bugg på dom klippen där???

över 1300 klipp och det är bugg på nästan varenda en.

 

har ju haft otroligt mycket filer, projekt, klipp, båda hårddiskarna HD:80gig och HD2:150gig har varit nästan helt fulla typ 1 gig kvar.

 

hade alla klipp på en firewire disk, LA CIE men det har blivit samma störningar på dom klippen också, som inte heller var där från början?

 

 

Nu har jag tömt båda hårddiskarna på allt video material och installerat Mac Osx 10.4 och installerat om final cut, allt är från scratch nu.

Men det har dykt upp ett annat problem, när jag loggar in orginal filer från kameran till FCP är det flimmer/störningar på monitorn, även när jag har på pauseläge. men inte på lcd skärmen på pd-150 kameran. när jag kollar på filmklippen i datorn är det samma störningar där också.

 

prövade koppla pd-150 (videokameran) till en powerbook med fcp, där uppstog det inga störningar alls.

 

 

måste göra om flera veckors jobb, måste vara klar med ett projekt slutet på Augusti

mycket tacksamm för hjälp.

 

mvh

Petter Grimborg

 

www.ruffriders.se

 

petter@grimborgproduction.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...