Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad åt du idag? En mycket oveten-


treebeard

Rekommendera Poster

Vad åt du till middag idag? Berätta, för jag vet att nästan alla äter något till midag varje dag ;)

 

Jag åt makaroner och stekt falukorv idag, med senap på. Enkel, men väldigt god mat :)

 

 

 

PS. Den här tråden har inget att göra med andra trådar. Som exempel, tar jag en slumpmässigt utvald tråd, så alla kan se att det inte finns några likheter. Vad gör du idag? En mycket ovetenskaplig undersökning :vissla: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 273
  • Created
  • Senaste svar

Våfflor! :P

 

Det ska bli spännande att se vad Axelman har ätit och hur han reagerar på denna tråd :lol::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag åt jag smördeg!!!

 

Innehåll: Champinjoner, röd paprika, vitlojk, gratängost, tomater, älgfärs, creme fraiche och lite sallad på det.....kryddat med dragon och salt

 

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potatissallad, och rostbiff dukade frugan fram, och en kall Norrlands öl. :lol:

Nu blir det lite vin under Diggilo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Potatissallad, och rostbiff dukade frugan fram, och en kall Norrlands öl. :lol:

Nu blir det lite vin under Diggilo

Så då fick du vara dig själv för en stund? :lol:

 

Annars har du Doggelito på SVT2 :P

 

Va? Diggeloto? Doggeloo? Doggelootieo?

 

Snarlika namn :D

 

Äh jag svamlar :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diggilooo var inte bra idag.. :lol:

Välte ut ett glas vin, när jag skulle sätta ner iBooken på bordet, för att starta om min Airport Basstation...

Jäkla Neatgearroutern som bryter förbindelsen för mig... :angry:

Får skaffa en D-Link igen, även om det var skit så höll den igång hela tiden....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis gjort chokladkolasås. Det är en hel vetenskap. En konst.

Oboypulver, vispgrädde och sirap. Det är grunden. Sen kan man göra allt möjligt.

Mikrovågsugnen i ett par sekunder, bara så att dte kokar. Gör man fel så kokar det över och då är det inte kul att rengöra mikron. Jag brukar göra chokladkolasås som stelnar till en halvsolid massa då den når kall glass. Mums.  :tummeupp:

Jag vill också ha... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att du inte välte vinet i iBooken iaf, Poca! :o

 

Jag grillad lax i vedspisen och åt det tillsammans med bakad potatis och skagenröra. Sköljde ner det med Chardonnay Koonunga Hill. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag grillad lax i vedspisen och åt det tillsammans med bakad potatis och skagenröra. Sköljde ner det med Chardonnay Koonunga Hill. :P

Låter hur gott som helst!!! :P (w00t) :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, nu har jag ätit så möe godis så att jag nästan spyr... :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju inga speciella ingredienser så kör kör hårt.  :)

Det enda som saknas är ju tillbehöret - glass.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Våfflor! :P

 

Det ska bli spännande att se vad Axelman har ätit och hur han reagerar på denna tråd :lol::rolleyes:

CopyCat!!!!!! Hahaha.............. (w00t) (w00t) (w00t)

 

Vad jag åt idag? Det blev rotfruktssoppa med rostat bröd. Popcorn till kvällsmat.................. :vissla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis gjort chokladkolasås. Det är en hel vetenskap. En konst.

Oboypulver, vispgrädde och sirap. Det är grunden. Sen kan man göra allt möjligt.

Mikrovågsugnen i ett par sekunder, bara så att dte kokar. Gör man fel så kokar det över och då är det inte kul att rengöra mikron. Jag brukar göra chokladkolasås som stelnar till en halvsolid massa då den når kall glass. Mums.  :tummeupp:

Jag vill också ha... :D

Det är ju inga speciella ingredienser så kör kör hårt. :)

Oboypulver, grädde, sirap och lite mjölk.

 

EDIT: Se till att få en tjock konsistens. Allt pulver måste blandas med mjölken/grädden. Det blir flytande efter turen i mikron.

Chokladsås gjorde jag i somras, några gånger. Det är gott. Jag har tillockmed startat en tråd om tips på recept, här nånstans ^_^

 

Grädde har man i såsen, men ingen sirap. Och kakao. Socker och margarin var det nog också, om jag inte minns fel. Vaniljglass och banan är bra tillbehör också. Lagom komplicerat, men mycket gott :)

 

 

Både rostbiff och potatissallad och lax lät gott. Jag funderat på att koka korv nu, fast klockan känns lite mycket, men hungrig är jag, så jag behöv er nog det. Varmkorv är också gott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bara hunnit med frukost än, men den bestod av fyra mackor. Två med brunost och två med honung. Två glas juice och en mangoyoghurt med müssli.

 

Igår var det sushi för hela slanten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska också äta frukost. Vad vet jag inte, men gott ska det vara, annars står jag över ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis gjort chokladkolasås. Det är en hel vetenskap. En konst.

Oboypulver, vispgrädde och sirap. Det är grunden. Sen kan man göra allt möjligt.

Mikrovågsugnen i ett par sekunder, bara så att dte kokar. Gör man fel så kokar det över och då är det inte kul att rengöra mikron. Jag brukar göra chokladkolasås som stelnar till en halvsolid massa då den når kall glass. Mums.  :tummeupp:

Jag vill också ha... :D

Det är ju inga speciella ingredienser så kör kör hårt. :)

Oboypulver, grädde, sirap och lite mjölk.

 

EDIT: Se till att få en tjock konsistens. Allt pulver måste blandas med mjölken/grädden. Det blir flytande efter turen i mikron.

Chokladsås gjorde jag i somras, några gånger. Det är gott. Jag har tillockmed startat en tråd om tips på recept, här nånstans ^_^

 

Grädde har man i såsen, men ingen sirap. Och kakao. Socker och margarin var det nog också, om jag inte minns fel. Vaniljglass och banan är bra tillbehör också. Lagom komplicerat, men mycket gott :)

 

 

Både rostbiff och potatissallad och lax lät gott. Jag funderat på att koka korv nu, fast klockan känns lite mycket, men hungrig är jag, så jag behöv er nog det. Varmkorv är också gott

Har en känsla av att Axelman fått nog av "chokladsås" på ett tag... :D:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man garvar inte med öppen mun när bajskorvar flyger runt öronen........... (w00t) (w00t) (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man garvar inte med öppen mun när bajskorvar flyger runt öronen........... (w00t)  (w00t)  (w00t)

hAHAhsdHAshahHAHAHHA jag dööör HAHahahHAHHA :lol::lol: (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man garvar inte med öppen mun när bajskorvar flyger runt öronen........... (w00t)  (w00t)  (w00t)

Ha ha ha ha (w00t) :wacko::lol::lol::lol::sick:

 

Bizarr upplevelse eller vad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var precis och handlade, så jag kan laga middag.

 

Idag blir det bacon, creme fraiche, gurka och tomat, hoppblandat i stekpannan, så får det stå och puttra en stund. Ris blir det till. Mums :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska käka filé ikväll... med pommes och gorgonzola-sås...

Nä jag är inte avundsjuk :rolleyes::sorry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta mig en donk (macdonalds).

 

Middagen blev så otroligt misslyckad idag så jag får dra iväg till macdonalds!!! (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...