Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket operativsystem gillar du bäst?


Axelman

Vilket OS gillar du bäst?  

63 medlemmar har röstat

  1. 1. Kryssa i en eller flera alternativ

    • Mac OS X
      61
    • Windows
      6
    • Linux
      6


Rekommendera Poster

känns som det är exakt samma fråga fast du bytt ut "mac" till "mac os x" och rättstavat "linix" till "linux"

 

 

nödvändig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden om du läste innantill är att denna är en flervalsfråga. Jag gjorde samma som Lillheaton men med flerval. Så om du inte såg det så blir inte denna omröstning vad den var tänkt till. Det är en stor skillnad att se vilket OS man gillar bäst om det bara går att svar på ett alternativ. I detta forumet blir Mac 99% men vi får inte reda på i vilken relation de andra OS-en står till varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden om du läste innantill är att denna är en flervalsfråga. Jag gjorde samma som Lillheaton men med flerval. Så om du inte såg det så blir inte denna omröstning vad den var tänkt till. Det är en stor skillnad att se vilket OS man gillar bäst om det bara går att svar på ett alternativ. I detta forumet blir Mac 99% men vi får inte reda på i vilken relation de andra OS-en står till varandra.

 

 

ok. men man kan bara gilla en sak bäst...så att ha flervalsalternativ på en sådan fråga känns lite logiskt omöjligt eller?

 

 

missförstå mig rätt...för min skull får du gärna skapa 35 frågeställningar om samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att man kan välja flera val i en sådan fråga för jag gillar OS X och Linux lika mycket då jag inte bara har Macar i min datorpark så är linux det självklara valet på PC-maskinerna, men windows däremot går bort undantaget för några enstaka virtuella maskiner för special applikationer som kräver windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket OS gillar du bäst?

 

Vinter-OS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinter-OS!

 

Glömde det alternativet. Vilken hårdvara körs den på? :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde det alternativet. Vilken hårdvara körs den på? :kaffe:

Vilken vanlig TV som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde det alternativet. Vilken hårdvara körs den på? :kaffe:

Snö och is!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. men man kan bara gilla en sak bäst...så att ha flervalsalternativ på en sådan fråga känns lite logiskt omöjligt eller?

 

Vid en flervalsfråga ( under förutsättning att alla svarar ärligt ) kommer relationen mellan de olika OS-en att synas. Om jag nu vill göra en undersökning som visar dels vilket OS vi gillar bäst och det i relation till de två andra vanligast förekommande så måste det till en sådan undersökning. Frågeformuleringen kan vara inexakt men det finns människor som tycker OS X och Linux är bäst. Andra Win och Linux osv Till slut får man fram en bild som är mer rättvisande en att bara ha ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både Windows och OSX installerat på min MBP och måste säga att som "stationär" dator (dvs med mus, tangentbord och extern skärm till) föredrar jag Windows, mest för att jag är vanast vid det och inte riktigt gillar hur muspekaren beter sig i OSX. Spelar en del spel dessutom så det är smidigast att ha Windows bootat då. Däremot som bärbar så föredrar jag helt klart OSX då det känns smidigare. Kopplar oftast ur allt externt när jag ska skriva ett skolarbete för att bärbar+OSX=älskvärd miljö för skrivarbeten.

 

Det är säkert en vanesak, har bara haft mac sedan 2007 och windowsburkar innan det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken vanlig TV som helst. :)

 

men det behövs någon speciell signal in väl?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det behövs någon speciell signal in väl?

Nej då. En helt vanlig antennsignal går bra.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch
Glömde det alternativet. Vilken hårdvara körs den på? :kaffe:

 

Det måste bli skidor och stavas. Mjukvaran heter ju snö! :)

 

Annars har jag både OS X 10.5.8 i min nyare Mac och OS X 10.4.11 i den gamla, och egentligen är det väl Leopard som är det bästa systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinter-OS!

 

Vardagsslang för Snow Leopard? :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM SnowLeopard är vinter-OS, vad ska vi då köra i sommar.............? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM SnowLeopard är vinter-OS, vad ska vi då köra i sommar.............? :chockadskeptisk:

 

Mac OS X - Solkatt? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vardagsslang för Snow Leopard? :whistling:
Mac OS X - Solkatt? :fundersam:

:tarskratt: härligt att du tittar in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac OS X - Solkatt? :fundersam:

 

OS X SunnyCat....... :hihihi: Frun instämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux och Mac os för mig. På jobbet blir det windows och jag svär över internet explorer varje dag. :chockadskeptisk:

Har nu byggt ihop en separat burk hemma där jag ska härja fritt med linux.

Macbooken får klara sig med Mac os, det är skönt med en dator som bara funkar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...