Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frågor om EyeTV Sat, mac mini och canal digital.


Tolve

Rekommendera Poster

Hej alla.

 

Sak precis uppdatera tv:n med ny TV leverantör och funderar på vad som kan funka med mac mini och eyeTV Sat?

 

Jag kör nätverk hemma där fler macar är inkopplade och vill därför använda Mac Minin som ett slags mediacenter bredvid vanliga TV:n och som kan tanka ner från övriga datorer i nätverket. Parabolleverantör är inte bestämt men det vore ju guld att få ihop det med mac världen och funderar därför på EyeTV Sat, där vissa beskriver att det ska funka med Canal Digital och inte ViaSat.

 

Det som sedan 'är inspelat kan man ju se på valfri mac i nätverket och det låter ju smidigt.

 

Är det ngn som kör detta upplägg så är jag tacksam för input.

 

Hur funkar det förresten med själva kabeldragningen från parabolen? Räcker det med en sladd som seriekopplas eller måste man köra två sladdar, där en går till TV lösningen och en till min Imac på övervåningen?

 

Som ni ser har jag inte jättekoll så jag skulle vara tacksam för lite beskrivningar av ämnet...

 

 

/T.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jeg kan ihvertfall bekräfta att eyetv sat funker med canal digital. du må köpa en CA-modul og den heter Conaxx. jeg betalte 450,- SEK for den, men den finner du sikkert billigere på nettet

 

jeg köpte den forrige vecka så jeg har ikke fått testet den så mye ennå. men på macbook'en så gir den bra resultat. jeg har både svensk og norsk kort til canal digital og begge virker.

 

vet ikke om du kan seriekoble den. jeg skal sette opp i helgen så jeg kommer til å köra egen sladd rett til imac'en så att jag kan skicka det videre til apple tv i stua når jeg skal se på opptak.

 

du kan også köpa en app til elgato i appstore og styre via iphone. når jeg er i huset på wi-fi så kan jeg se på tv, se på opptak og skal visst også kunne sette igang opptak. hva som fungerer på 3G når jeg er ute på tur vet jeg ikke, men jeg håper det skal väre mulighet for å sette igang opptak.

 

du kan også köpa en "card-splitter"(tror det heter det) så holder det med et kort og du kan se på flere dekodere/eyetv sat i huset. jeg har ikke gjort det så jeg vet inte hur det fungerer i praksis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.


×
×
  • Skapa nytt...