Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gigantisk HP reklam ?!


grodkungen

Rekommendera Poster

Har jag kommit rätt var min första tanke när jag skulle logga in, en gigantisk reklam för HP,

:chockadskeptisk:

 

HP är ju det mest besspottade av alla datorföretag på det här forumet, varför köper de en annons här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP är ju det mest besspottade av alla datorföretag på det här forumet, varför köper de en annons här?

De köper säkert reklam i IDGs samtliga tidningar, inklusive MacWorld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP = Hate Pc?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plug-in adblock för safari/firefox löser problemet :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plug-in adblock för safari/firefox löser problemet

 

fast problemet med dessa pluginns är att de e så starka så knappen för posta inlägg försvinner på vissa webbsidor :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

plug-in adblock för safari/firefox löser problemet :ThumbsUp:

Det har jag så jag vet inte vad de pratar om. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast problemet med dessa pluginns är att de e så starka så knappen för posta inlägg försvinner på vissa webbsidor :(

Inte hos mig dock. :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fast problemet med dessa pluginns är att de e så starka så knappen för posta inlägg försvinner på vissa webbsidor :(

 

 

Bara att ändra i adblock inställningarna och "custom filters".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att ändra i adblock inställningarna och "custom filters".

 

okej, jag hade adblock i safari för länge sen men jag lyckades inte ens avinstalera det, utan tvingades ta bort och ladda ner safari på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, jag hade adblock i safari för länge sen men jag lyckades inte ens avinstalera det, utan tvingades ta bort och ladda ner safari på nytt.

 

 

 

post-18935-1257885354_thumb.png

 

 

Kanske inte fanns uninstall då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, IDG gör ju tex PC för alla. Jag tror inte ni skulle gnälla om ni såg en mac i deras tidningar eller så;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen så finns det otroligt många som vill ha både mac och pc hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag kommit rätt var min första tanke när jag skulle logga in, en gigantisk reklam för HP,

:chockadskeptisk:

 

HP är ju det mest besspottade av alla datorföretag på det här forumet, varför köper de en annons här?

 

Dell har nog fått mest skit här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell har nog fått mest skit här.

 

Ne apple får nog mest skit här ;) Finns rätt mycket trådar om missnöjda personer, har för mig att grodkungen har varit en av dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Inget fel med HP... körde med en HP skrivare innan den dog (efter många års trogen tjänst)...

Och i begynelsen av IT världen (typ år 2000) så körde jag med en HP handdator som var kanon bra.

Tyvärr gick den senare inte att synka med OS X utan bara OS 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medieföretag lever av annonsintäkter till stor del, så det är väl inte så konstigt att de tar emot pengar för det. Ibland kanske annonser är etiskt oförsvarliga, men knappast en PC-tillverkare. Något annat är rätt så mactalibanskt. Förresten tillverkar de ju skrivare och skärmar som passar till macar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Medieföretag lever av annonsintäkter till stor del, så det är väl inte så konstigt att de tar emot pengar för det. Ibland kanske annonser är etiskt oförsvarliga, men knappast en PC-tillverkare. Något annat är rätt så mactalibanskt. Förresten tillverkar de ju skrivare och skärmar som passar till macar också.
Problemet är ju också att dom håller på med massa trixande - t.ex. laddas sidan om efter ett tag bara för att få fler besök. Och när man klickar på en nyhetsartikel så laddas återigen hela sidan om - bara för att få fler reklamvisningar. Kasst om du frågar mig.

 

Men visst om nu idg ska sluta sälja tidningar och bli en nättidning så behöver dom säkert intäkter för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad ska man säga... Allt och alla är till salu till rätt pris eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...