Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dagens hjärnsläpp från TV4 - Tvätta tangentbord.


Balooba

Rekommendera Poster

I dagens TV4 Nyhetsmorgon kommer en rekommendation från deras initierade och kunniga "datorpanel", att då mus och tangentbord är duktiga bacillsamlare, att rengöra dessa.

Hur rengör man då ett tangenbord. Svaret har den kvinnliga experten som rekommenderar att man skall köra tangentbordet i diskmaskin! Vilket diskmedel som skall användas nämnde hon inte, inte heller om man skall tillsätta skölj- och glansmedel.

 

I mänsklighetens intresse vore det bra om MacWorldredaktionen kunde gå ut och varna för dylika tips.

Undrar hur många som kommer att kräva skadestånd av TV4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar
Hur gör vi med bärbara datorer? :fundersam:

 

Ställ dem i bastun, 90° och låt dem svettas bort skiten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, du skojar Baloba?

 

Såg nyhetsmorgon idag för övrigt.

 

Väldigt kul när joe labero var gäst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha, du skojar Baloba?

 

Såg nyhetsmorgon idag för övrigt.

 

Väldigt kul när joe labero var gäst :)

 

Nejdå, det var en blond tjej och en något yngre datanörd som bl.a. visade upp den rosa Asus 10", och den skall finnas i olika färger. Och dryga 4000:- var ju inga pengar. Inte något om pårestanda och svagheter.

Tjejen hade med sig, som exempel, en sköljtät mus. Hon talade för hur mycket bakterier det finns på möss och tangentbord, och tipset var att köra tangentbordet i diskmaskin.

Hon påstod också att Apple också kommit med en liten laptop med touchscreen, men där datanörden korrigerade och sa att det bara var ett rykte.

Hon gav ett korkat intryck om man skall se henne som rådgivare i datorfrågor, troligen trevlig för övrigt.

Det var pinsamt, hela inslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör vi med bärbara datorer? :fundersam:

 

Klorin i en vanlig tvättmaskin torde fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bortsett från att jag missade att det faktiskt var programledaren som trodde att Apple kommit ut med en liten laptop, så nu när jag sett hela inslaget, så är det ännu pinsammare.

Flummigare kan det väl inte bli.

Och när det gäller iPhonen och glasfronten, hur många har råkat ut för att det spricker vid normal hantering?

Jag hade en Nokiamobil som jag körde över med ett framhjul så att glaset sprack, skall man då undvika Nokia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Skärmen går sönder av minsta lilla..."

 

Jaha, vart f*n då nånstans? :huh:

Jag har haft 2st, tjejen en och en polare har en och vi har inte bemödat oss att vara extra försiktiga om telefonen men inte en spricka någonstans. Efter ett års normal användning och efter att ha delat ficka med bl.a. nyklar, så visst har det blivit lite repor, men ingen spricka...!

 

Pinsamt när folk ska yttra sig som inte har någon aning. :armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt var bara förnamnet....

 

Känns emellertid som om man skulle sparka in öppna dörrar av att göra en nyhet av det hela, så jag avstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pinsamt var bara förnamnet....

 

Känns emellertid som om man skulle sparka in öppna dörrar av att göra en nyhet av det hela, så jag avstår.

+1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det.. var det nån mer som såg lite likhet mellan Gustav i inslaget o vår egen Tatari?

Tatari har ju lagt upp bild på sig själv i forumet (även om jag inte hittar den nu).

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det.. var det nån mer som såg lite likhet mellan Gustav i inslaget o vår egen Tatari?

Tatari har ju lagt upp bild på sig själv i forumet (även om jag inte hittar den nu).

 

:kaffe:

Jasså, det tycker du... imo har jag betydligt snyggare frilla :borstatanderna:

https://forum.macworld.se/index.php?s=&...st&p=945033

 

Dessutom vet jag också vad jag pratar om :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Min kompis har kört tangentbordet i diskmaskin, och det gick alldeles utmärkt". Jamen så bra då... :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar att hon säger "å så kan man hota barnen o sådära på morgonen" när de leker med kameran på hp burken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bägge unga människorna hade inte en susning om vad de pratade om, nästan pinsamt. Kanske de bara var nervösa.

Var det inte någon knäppgök som t.o.m. körde över en av de allra tidigaste iPhone med en bil? Inte så ömtålig alltså.

 

Diska tangentbordet? Har faktiskt gjort det själv............. men bara själva tangenterna, efter de har blivit borttagna från "bordet" som innehåller ömtålig elektronik.

 

 

Hmmm... även om det var pinsamt så tycker jag att en varning för att lyssna på dessa s.k. "experter" vore på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte deras fel ,de är gröna och okunniga mm.... men hur kan TV4 ta in okunniga personer för att prata i tv.

Jag har skrivit till redaktionen och klagat för det var irriterande att sopa golvet med iphone från en okunnig person med myror i byxorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, det tycker du... imo har jag betydligt snyggare frilla :borstatanderna:

 

Dessutom vet jag också vad jag pratar om :whistling:

Det var bara utseendemässigt som jag reagerade. Jag vet att du vet mer än de som pratar i TV. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...