Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur fungerar Superduper?


leone

Rekommendera Poster

hej

 

kör timemachine men har hört superduper ska vara bra... att man kan boota upp hela systemet från den externa hårddisken om nåt skulle hända.

 

dum fråga: man laddar alltså ner superduper och kopplar den till en extern hårddisk (som inte är timemachine?) sen sparar man rubbet på den externa hårddisken och om nåt skulle hända med hårddisken på datorn så kan man köra via superduper extern hårddisken?

 

man kan tom stoppa in den i en annan dator och köra därifrån?

 

har jag fattat rätt? inga kontraindikationer, dvs nackdelar eller andra bad things som programmet för med sig. låter grymt tycker jag...

 

säkerhetsparanoia är bättre än oåtkomliga dokument och bilder tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så ja, har använt Superduper länge och är helnöjd. Du måste formattera den externa lika som den interna.

Köp programmet så kan du utnyttja det fullt ut.

 

Sen du..rubriken, den var inget vidare....

 

Du kan ha TimeMachine och SuperDuper på samma hårddisk om du så vill. På en eller två partitioner

Men pajar disken så åker ju rubbet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rubriken var ju på pricken! :P

 

hoppas superduper förklarar pedagogiskt hur man formaterar om den externa hårddisken efter den interna... köper direkt. tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att starta en annan dator med den externa disken är inte självklart, men du kan ju testa. Du kan också spana in Carbon Copy Cloner, jag använder det och är helnöjd. Den är skitsnabb vid block-level-kloning. Den är dessutom donation-ware (den snåle betalar inget men får ändå ett fullt fungerande program. Eftersom den numera kör reklambanners kan man gott vara snål... :P).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SuperDuper förklarar inte hur du ska använda dig av Skivverktyg.

Det förutsätts att du kan det innan.

 

Starta Skivverktyg och välj fliken Partitionera. (allt raderas på disken när du formatterar, men det visste du)

Är det en IntelMac ska du även välja Alternativ i skivverktyg och där välja GUID

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...