MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt     

1. Senaste timmen
  2. Alix

Läste i tidningen idag...

”Man delar Penthesileas känsla när hon vaknar efter den kraftmätning där hennes makt har krossats: »Det gläder mig att ännu finnas till.«” Med en lärd referens (jag fick förstås slå upp det) berättar Horace Engdahl hur det numera är att vara Horace Engdahl. Stackarn. Kvartal avstår från en recension utan refererar till recensioner som generellt sett inte är nådiga. Het potatis?
  3. Idag
  4. Nej, så måste det inte alls vara. Jag skojade mest med din obotliga optimism. 😘
  5. Så måste det vara! Så kan vi klaga på att vi inte fick några nya appar och funktioner att leka med.
  6. Jag har sparat en USB-sticka med några gamla QuickTake-bilder. Formatet är Adobe Photoshop PICT, men det går inte att öppna dem i Photoshop! Någon som har en lösning på detta? (Det gick inte att bifoga en bild här, "ej tillåtet bildformat")
  7. Alix

Vetenskap & Ny Teknik

Stenåldersdieten är bullshit. Människan har älskat och ätit kolhydrater i 100000 år...
  8. mikaellq

Hur se YouTube 360

Använd Google Chrome. Googles egna specialare kräver Googles egna mjukvara.
  9. lappen71

Apple TV 4K

Vem lurade i dig att du måste köpa en fjärr när du köpte ATV 4K?
  10. iOS känns rappare tycker jag så det är nog betydligt mer än två buggfixar som de lagt möda på.
  11. marcushedenstrom

Apple TV 4K

Japp, du får "Siri rimote" med alla TV . Vem var det som sålde detta till dig? Känns ju oseriöst att inte berätta detta för dig. Eller så vet de inte, helt enkelt.
  12. Nej dej är varken någon större skillnad i ljud eller passform.
  13. Felet du gör är att du behandlar spisen och gjutjärnspannan som en traditionell spis. En induktionshäll värmer upp mycket mycket snabbare så för att skydda pannan och spisen finns det en säkerhetsfunktion. Grillpannan måste vara i ett magnetisk material så att du köper en annan kommer inte förändra hur du måste agera när du an ägde den.
  14. Alix

Miljö-/klimattråden

Vätgasbilar* borde vara framtiden. Mariestad jobbar mycket med det. Artikel. *Solenergi spjälkar vatten till väte och syre, när vätet förbränns ger det energi, och ”utsläppet” är vatten.
  15. Hej! Jag funderar på att köpa ett par AirPods hörlurar, just nu har jag ett par "vanliga" EarPods som följer med vid köp av iPhone. Är det någon skillnad i ljudkvalitet och passform mellan dessa två hörlurar? Är det någon som haft båda dessa två modeller och som upplevt någon skillnad? Tacksam för svar!
  16. Apple har under fredagskvällen släppt en mindre uppdatering till Iphone och Ipad.Läs hela artikeln här
  17. johanssonl

Kan ej uppdatera macOS

Jag kan inte uppdatera OS, Safari och iTunes över mitt nätverk. Nedladdningen fungerar ej. Om jag ansluter via internetdelning på iPhone funkar nedladdningen. Övriga program och appar fungerar att uppdatera på nätverket. Samma problem med båda datorerna. Datorer: iMac med macOS High Sierra ansluten med tråd till Router. MacBook Pro med macOS Mojave ansluten trådlöst till Router. Bredband från Comhem med deras modem/router Comhem Wi-Fi Hub C1. Jag har varit i kontakt med Comhem som var helt ointresserade och påstod att problemet ligger hos Apple. Apple hänvisar till Comhem. Vad göra?
  18. Har den USB 3 eller bara USB 2?
  19. Axelman

Gissa texten i bubblan

-Give her immideately a green card! Not the golf-thing!
  20. Prova på en PC, Systemverktyg/Diskhantering, där kan du formatera kortet, sedan flytta det till Macen och formatera det filsystem du vill ha i Skivverktyg.
  21. Ovanligt att köra ett SD-kort som APFS. Vad är anledning till att du gör så?
  22. Alix

Apple TV 4K

Jo, men du kan väl lämna tillbaka den du köpte separat? Eller är villkoren för hårda?
  23. sara_sve_swe

Apple TV 4K

Är det så? Så den man får med när man köper Apple tv 4k är samma fjärrkontroll 😞
  24. Alix

Apple TV 4K

Ja. Nu har du två.
  1. Ladda in mer innehåll