MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

All aktivitet

Detta flöde uppdateras automatiskt     

1. Igår
  2. Svolder

Hur jag mår idag-tråden

Trist och jobbigt. Jag är inget vrak, det är bara som jag är och alltid har varit. Jag tycker inte om människor, har aldrig gjort. Jag trivs mycket bättre med hundar. Min lyckligaste arbetstid var åren då jag arbetade mol allena i skogarna i södra Dalarna. Det kunde gå en vecka utan att jag mötte en själ annat än biträdet i affären och en och annan älg i skogen. Det passade mig utmärkt, men tyvärr lades jobbet ner.
  3. Alix

Hur jag mår idag-tråden

Tack, men, njä. Däremot har jag mått bättre det senaste dryga halvåret. Välkommet!
  4. Ja det har den stora minin har en Intel vore i5 8 generationen på 3 GHz med boost på 4,1 GHz I5 precis som PC;n du jämförde med. Den lilla Minin med en I3 på 3,6 GHz får du för under 10 000kr
  5. Blueray DVD?? Vad är det fär något? Ett nytt format?. Tror du att det största användningsområdet med en iMac är att titta på tv? Jag tror nog du missuppfattar vad det är man gör med en dator. Redigerar man bilder och filmer så gör man det i större upplösning än 1080.
  6. e-snobben

Ishockeytråden

Ja men det tar sig kanske för di svenske. Kan ju inte låta bli att titta på matcherna litegrann i alla fall. 4-3 mot Schweiz kändes väl inte som nån höjdare men det blev ju vinst i alla fall. Kollade så klart på play i efterhand eftersom det krockade med ESC.
  7. e-snobben

Ishockeytråden

Solklart m a o!
  8. Njae, dålig var den väl inte. Själv hade jag hoppats på Tjeckien.
  9. Den enda gången man behöver 4K-skärm är ju i princip om man kollar på blue-ray DVD. Ingen av de nu befintliga kanalerna sänder i 4K vad jag vet. Det ska till en mycket större skärm än 21,5 tum för att det ska vara någon nytta med den. För att se någon tydlig skillnad ska man helst upp i runt 50 tum, så inte ens en platt-TV av "standardmått" blir man mycket gladare av att titta på.
  10. Axelman

Hur jag mår idag-tråden

Jag tog det inte allvarligt. Sen tror jag att du är bättre än du tror.
  11. Alix

Hur jag mår idag-tråden

Förlåt. Jag är ett vrak. I alla fall jämfört med förr.
  12. BjornS

Dator inte auktoriserad

Kan spela upp låten på både iPhone och iPad - skumt detta. Är säker på att jag är inloggad med ett och samma apple-id överallt.
  13. BjornS

Dator inte auktoriserad

Har raderat mitt namn och apple-id
  14. BjornS

Dator inte auktoriserad

Det är jag, det mystiska är att alla övriga låtar går att spela utom den första
  15. lappen71

Dator inte auktoriserad

Och du är säker på att båda enheterna är auktoriserade till samma Apple-ID?
  16. lappen71

Dator inte auktoriserad

Vad står det för status på filen om du högerklickar och väljer låtinfo - arkiv
  17. BjornS

Dator inte auktoriserad

Nej, via min iPad
  18. lappen71

Dator inte auktoriserad

Köpte du den med den enhet du nu försöker spela upp med?
  19. Nej den fungerar fint fortfarande ... men jag är nyfiken på hur våra macar ser ut om 5 år och då är säkert ett köp aktuellt
  20. Axelman

Hur jag mår idag-tråden

Vrak är jag inte. Jag har ett ganska bra liv utifrån mina förutsättningar. Vissa saker har fått stryka på foten men andra går fortfarande bra.
  21. Telly82

Hur jag mår idag-tråden

(Var litet för kort för att jag skulle upptäcka det.)
  22. Alix

Hur jag mår idag-tråden

Det allittererar inte!
  23. Ska ju bli intressant att se om det blir nån Mac Pro. Vad blir det för form på den? Större cylinder, en kub, pyramid eller en gammal hederlig låda? Eller en trave med Mac mini-liknande moduler som staplas ovanpå varandra efter behov? Ska du uppgradera från din soptunna i så fall @ronny?
  1. Ladda in mer innehåll