Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Radera bilder i iPhone


posedin

Rekommendera Poster

Hur gör man massradering istället för en i taget? Det går inte att radera bilderna på Iphonen i t ex Iphoto. Går det ens att radera flera biler i ett nafs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man massradering istället för en i taget? Det går inte att radera bilderna på Iphonen i t ex Iphoto. Går det ens att radera flera biler i ett nafs?

 

Du kan inte göra det direkt från din iPhone men det du kan göra är följande:

 

1) Skapa en mapp på skrivbordet

2) Importera bilderna från din iPhone till iPhoto

3) Men innan du importerar så klicka för "Radera importerade bilder" och då raderas alla från din iPhone medan dem överförs till nya mappen

4) Sen så raderar du bara din mapp som du precis skapade

 

Har inte testat detta själv men det ska funka :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte göra det direkt från din iPhone men det du kan göra är följande:

 

1) Skapa en mapp på skrivbordet

2) Importera bilderna från din iPhone till iPhoto

3) Men innan du importerar så klicka för "Radera importerade bilder" och då raderas alla från din iPhone medan dem överförs till nya mappen

4) Sen så raderar du bara din mapp som du precis skapade

 

Har inte testat detta själv men det ska funka :)

Jo det tricket går ju. Fast jag skulle vilja radera dem selektivt.. dvs välja enstaka bilder..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det tricket går ju. Fast jag skulle vilja radera dem selektivt.. dvs välja enstaka bilder..

 

Hmm då vet jag faktiskt inte, antar att det blir väl radera en och en? :huh:

Hade varit intressant och veta hur man gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visa bilden från kamerarullen, klicka på papperskorgen nere till höger, radera bild, klart!

 

Vill du radera flera bilder så visa hela kamerarullen och markera de som du vill radera o tryck på radera knappen nere till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går visst att radera många åt gången, nu med 3.0. I Kamerarullen trycker du på den lilla pilen som far ut ur en fyrkant längst ner till vänster (den man använder för att maila osv). Nu kan man välja flera bilder och sedan välja Radera längst ner till höger (eller dela och kopiera).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går visst att radera många åt gången, nu med 3.0. I Kamerarullen trycker du på den lilla pilen som far ut ur en fyrkant längst ner till vänster (den man använder för att maila osv). Nu kan man välja flera bilder och sedan välja Radera längst ner till höger (eller dela och kopiera).

 

Vilken miss av mig, ber om ursäkt för tidigare svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Är osäkert men vill fråga ändå:

 

Om man gör så som sist beskrivet raderas då inte bara bilderna från kamerarullen? Finns de inte kvar på Iphoto library??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Hur raderar man bilder i nya OS 4? Hittar ingen papperskorg. Jag har iPhone 3GS och har uppgraderat till OS 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldehesse:

Om du inte har importerat bilderna innan så är de borta för gott. Ett trick kan vara att maila dem till sig själv, eller lägga i Dropbox (eller dylikt).

 

Marimu:

Klicka på pilen uppe i högra hörnet så kan du välja bilder och sedan radera. Om du inte ser papperskorgen kan det bero på att du försöker radera i ett album skapat i datorn. Det går ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forslund:

Jag stod på Platser i st f Album i Kamerarullen. När jag ändrade till Album och sen tog fram en bild gick det att radera den. Jag behövde inte klicka på högerpilen. Det räckrte med att klicka fram bilden. Tack i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det går att fixa med programmet förhandsvisning också. Starta förhandsvisning och tryck arkiv -> importera från iPhone. Sen kan ni fixa och trixa med bilderna som i ett finder-fönster, dra och släppa i mappar etc. Och tar ni bort dem där försvinner de från telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...