Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gps, iPhone. Stora problem.


kajsavarg

Rekommendera Poster

Som rubrik + beskrivning säger: gps:en i min iPhone visar inte alls vart jag går eller var jag befinner mig. Någon som vet om det är mjuk- eller hårdvaruproblem? Den visar ju trots allt nästan var jag är med ~200 meters fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du och din iPhone fri sikt mot himlen? Minst 4 satelliter (eller 3 egentligen) behöver vara synliga, gärna fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GPS fungerar inte inomhus eller med för dålig sikt till satelliter, som sagt.

 

När den blå pricken visas utan en stor blå cirkel runt så är din lokalisering mer exakt, dessförrinnan går den på bl.a. triangulering av mobilmasterna, alltså inte gps-signal (då det kan ta upp till en minut att få kontakt med satelliter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är utomhus och provar men den funkar aldrig. Jämfört med flera vänner och stod på älvsborgsbron här om dagen och lekte lite, men gps:en satte en plupp borta vid röda sten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att jag har svårare att få en exakt positionering om jag har 3G avstängt.

Inbillar jag mig nu bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger man av Wifi kan man få bättre, men inte ens det hjälper mig.

 

Bifogar en bild av min springtur här om dagen. (enligt gps:en):

post-16051-1244899756_thumb.png

 

Och en hur jag egentligen sprang:

post-16051-1244899777.png

 

Förstår ni nu vad jag menar med att det är något vajsing med min gps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stänger man av Wifi kan man få bättre, men inte ens det hjälper mig.

 

Bifogar en bild av min springtur här om dagen. (enligt gps:en):

post-16051-1244899756_thumb.png

 

Och en hur jag egentligen sprang:

post-16051-1244899777.png

 

Förstår ni nu vad jag menar med att det är något vajsing med min gps?

Hade du iPhone i fickan när du sprang?

Eller hade du den i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en hur jag egentligen sprang:

post-16051-1244899777.png

Och så springer du förbi precis utanför mig utan att hälsa på... det är inte mer än du förtjänar då :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du iPhone i fickan när du sprang?

Eller hade du den i handen?

 

Springer med den i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google föreslår följande.

 

Fix your iPhone 3G GPS problems

 

En extra åtgärd kan vara att starta om din telefon innan du följer guiden.

 

Hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så springer du förbi precis utanför mig utan att hälsa på... det är inte mer än du förtjänar då :utskallning:

 

Säger till när jag ska ut och springa ikväll så får du stoppa mig och bjuda på vatten ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken prgvara har du i din iPhone?

Är den jailbreakad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger till när jag ska ut och springa ikväll så får du stoppa mig och bjuda på vatten ^^

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat de tips jag nyss fått och det blir nog till att lämna in den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har precis samma problem, den hittar alltså bara vilken mobilmast jag är ansluten till och inte någon GPS signal. Förbaskat drygt. Tänkte dock vänta lite med att lämna in den, så om man har tur får man en 3GS, eftersom 16 GB försvinner på 3G. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Lite uppdate: Jag lämnade in min telefon och har nu fått svar. De påstår att det är en fuktskada. Nu återstår en fråga till: Beter sig verkligen en fuktskadad GPS på detta sätt (Kolla tidigare postade bilder). Borde den inte lägga av helt istället för att visa helt fel? Borde jag kontakta Anovo och prata med dem? Börjar bli väldigt desperat nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bump

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavschon

Jag tycker absolut att du ska kontakta dem. Det kan ju inte förvärra problemet i alla fall.

Jag antar att du inte har badat med den så du kan ju säga att du aldrig varit i kontakt med vatten eller haft den uppe i regn. Hitta på en riktig snyfthistoria så de känner att de vill hjälpa dig lite extra och kanske släppa lite på sina riktlinjer. Det borde fungera. =)

 

Tillägg:

En fuktskadad telefon kan bete sig på en rad olika sätt. Ibland slutar bara en mic att fungera och ibland hela telefonen. Det beror helt på hur omfattande skadan är. Tyvärr går det nog inte att bara byta en lite del av kretskortet. Om man inte heter MAC Gyver förståss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdate: Jag lämnade in min telefon och har nu fått svar. De påstår att det är en fuktskada. Nu återstår en fråga till: Beter sig verkligen en fuktskadad GPS på detta sätt (Kolla tidigare postade bilder). Borde den inte lägga av helt istället för att visa helt fel? Borde jag kontakta Anovo och prata med dem? Börjar bli väldigt desperat nu.

 

Hur en fuktskada uppenbarar sig är helt omöjligt att säga.

 

Om du verkligen inte utsatt den för fukt kan du stå på dig och hävda det, dock tror jag det blir svårt att bevisa något.

 

Hur gammal är telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdate: Jag lämnade in min telefon och har nu fått svar. De påstår att det är en fuktskada. Nu återstår en fråga till: Beter sig verkligen en fuktskadad GPS på detta sätt (Kolla tidigare postade bilder). Borde den inte lägga av helt istället för att visa helt fel? Borde jag kontakta Anovo och prata med dem? Börjar bli väldigt desperat nu.

 

Uppenbarligen är det bara GPS-delen som pajat? Pejlingen mot mobilmasterna verkar dock fortfarande fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobilen är ett år, och jag vet inte hur det gäller med garanti etc. Den går ut den 11:e, me skickade in mobilen i slutet av juni...

 

Känns som anovo bara går och drar på det eftersom garantin snart är slut.

 

Läste om rosa i hörlursjacket som skall visa sig om telefonen är fuktskadad, och har kollat efter detta men inte sett något.. Någon som vet hur enkelt man ser det?

 

När knappen ramlade av och telefonen SPRACK skyllde de också på fuktskador..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mobilen är ett år, och jag vet inte hur det gäller med garanti etc. Den går ut den 11:e, me skickade in mobilen i slutet av juni...

 

Känns som anovo bara går och drar på det eftersom garantin snart är slut.

 

Läste om rosa i hörlursjacket som skall visa sig om telefonen är fuktskadad, och har kollat efter detta men inte sett något.. Någon som vet hur enkelt man ser det?

 

När knappen ramlade av och telefonen SPRACK skyllde de också på fuktskador..

 

Kvittar hur länge Anovo väntar. Eftersom du lämnade in den innan så...

 

Enkelt, man tittar i hörlursjacket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att du ska kontakta dem. Det kan ju inte förvärra problemet i alla fall.

Jag antar att du inte har badat med den så du kan ju säga att du aldrig varit i kontakt med vatten eller haft den uppe i regn. Hitta på en riktig snyfthistoria så de känner att de vill hjälpa dig lite extra och kanske släppa lite på sina riktlinjer. Det borde fungera. =)

 

Tillägg:

En fuktskadad telefon kan bete sig på en rad olika sätt. Ibland slutar bara en mic att fungera och ibland hela telefonen. Det beror helt på hur omfattande skadan är. Tyvärr går det nog inte att bara byta en lite del av kretskortet. Om man inte heter MAC Gyver förståss.

Nu var du allt bra skoja va? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...