Nya ämnen
-
Idag, 21:34
Kaos i min imac -
Idag, 20:36
Hemmabio ljudet blir fel när jag tittar genom datorn -
Idag, 20:38
eMac 1,25, powermac x 2? -
Idag, 19:58
Macintosh HD -
Idag, 19:13
MacBook Pro -
Idag, 18:49
Har någon erfarenhet av BBB mobilt bredband 4G för hemmabruk? -
Idag, 18:43
REA! Power Mac G5 Dual 2.0GHz, 999:-
Senaste nytt från MacWorld
-
Idag, 17:51
Välkommen till "appoteket" -
Idag, 12:54
GraphicConverter får rejäl uppdatering -
Idag, 11:45
"Jailbreak för iOS 5.1.1 snart här" -
Idag, 11:04
Dagens iPhonespel: My Little Hero -
Idag, 10:00
Få betalt för dina mobilbilder -
Idag, 08:00
Automatisk nerladdning i Mountain Lion -
Idag, 06:54
Samsung hoppas på förlikning
Guider från MacWorld.se
-
2012-maj-14, 08:57
Få stenkoll på dina lösenord -
2012-maj-03, 09:00
8 okända sätt att använda Escape -
2012-maj-02, 11:45
Få snabb koll med Mission Control -
2012-apr-26, 14:35
Styr Macen med din iPad -
2012-apr-25, 11:46
Så kopplar du ett Macnätverk -
2012-apr-20, 10:03
Hitta programmen med Launchpad
Tester från MacWorld.se
-
2012-maj-18, 07:53
Äntligen ljudinspelning i Reason -
2012-maj-15, 12:58
Lättinstallerad och toksnabb flashdisk -
2012-maj-08, 11:40
Säker filöverföring med snygg hårdvara -
2012-maj-07, 08:35
8 lurar för den tuffa träningen -
2012-maj-04, 13:36
Rita direkt på skärmen med Cintiq 24HD -
2012-apr-30, 12:12
Smarta Netspot maxar ditt nätverk
Allt om iPhone
-
Idag, 11:45
"Jailbreak för iOS 5.1.1 snart här" -
Idag, 11:04
Dagens iPhonespel: My Little Hero -
Idag, 06:54
Samsung hoppas på förlikning -
Igår, 14:05
7 saker du måste ha koll på (v. 20) -
2012-maj-19, 16:28
Facetime kan få stöd för 3g
Vi fyller år idag
Mer spel i Mac World posta gärna dina frågor här
Skickat 4 maj 2004 klockan 21:35
ni har kanske som jag någon gång undrat hur det kommer sig att det skrivs så lite om spel i Mac World. vi ska inte lura oss själva och måla upp macspel-scenen större än den är. men det finns fortfarande mycket att skriva om, mycket att spela och framför allt; gamers.
så, från och nästa nummer (04/2004) ökar spelbevakningen i Mac World. ansvaret för den har hamnat på mina axlar eftersom jag sedan tidigare redan skriver för speltidningen Player1 och har ett förflutet med åtskilliga timmar spenderade framför diverse macar med Marathon, Quake, Doom, Sim City 2000, Syndicate, Monkey Island, StarCraft, Theme Park, Indiana Jones, Day of The Tentacle...ja listan kan göras lång.
vi startar smått och beroende på hur väl detta motas av läsarna kan det finnas möjligheter för större täckning. det finns synnerligen spel att se fram emot detta år. XIII, Splinter Cell, Battlefield 1942, Knights of The Old Republic, Homeworld 2, World of Warcraft, Wingnuts 2. Med lite tur dyker det även upp någon loj uppstickare som INGEN hade väntat sig.
recensioner kommer man en bit på. men vad mer? vad skulle ni vilja läsa om? jag är öppen för förslag och idéer så har ni sådana, eller bara undrar över något är ni välkomna att maila mig på kasper.nowakowski@idg.se eller helt sonika posta era funderingar här.
så, de var det. nu ska jag inte störa er i spelandet längre.
MVH
// Kasper Nowakowski
Skickat 4 maj 2004 klockan 22:32
Helt klart den starkaste lysande stjärnan på den kommande spelhimlen!!!
Skickat 4 maj 2004 klockan 22:45
Kasper Nowakowski sa den May 4 2004, 22:35:
MVH
// Kasper Nowakowski
Kanon Kasper!
det är inte bara barn i 10-15 års åldern som spelar
Jag är snart 40 och gillar rollspel som Baldurs Gate mfl
--------------------------------------------------------
Vad du än gör så Jailbreaka inte din telefon
flera på forumet har gjort det och ångrat sig sedan
Skickat 4 maj 2004 klockan 23:49
För övrigt spelar jag även rollspel som Neverwinter Nights, även där finns det mycket att skriva om för att få hjälp på traven att stiga i nivå osv. Med andra ord skulle jag gärna läsa om hur man blir en bättre gamer, Americas Army och Neverwinter Nights var bara två exempel på spel som jag gillar!
Om ni som sveriges enda mactidning visar upp er på olika spelevenemang eller företag (t.ex. intervjua digital illusions) och visar intresse för marknaden så hjälper det säkert en aning för intresset av framtida macspelsutveckling, kanske inte så mycket, men tillräckligt mycket för att visa att vi finns (även i Sverige!).
En personlig favorit (inte helt oväntat kanske med tanke på min avatar) är Marathon serien. Utvecklingen av Marathon har fortsatt sedan Bungie la ner den verksamheten, bl.a. med AlephOne och nya senarion. Allt som rör Marathon gör mig glad! Så där kan ni nästan skriva om vad som helst! ;)
Lycka till! Bra initiativ av er, tycker jag! :)
Skickat 5 maj 2004 klockan 01:40
americas army och neverwinter nights är spel jag själv inte spelat, så några utförliga guider till dem vore minst sagt svårt för mig att sammanställa. men på rak arm kan jag alltid rekommendera Gamefaqs för spelhjälp. dom kanske inte har allt, men det mesta i alla fall.
och visst, Marathon håller än, i alla väder!
Skickat 5 maj 2004 klockan 21:25
Jag spelar för tillfället Warcraft, och tycker att det är jättekul. Speciellt på battlenet :)
Kommer vi få tips om hur man ska klara den där svåra banan, och liknande i tidningen? eller är det "bara" nya spel som kommer tas upp?
Spelupplevelse på olika snabba datorer skulle vara kul tror jag. Alla har ju inte senaste PM ;) men det kan nog vara svårt att fixa antar jag
Skickat 5 maj 2004 klockan 21:33
Skickat 5 maj 2004 klockan 21:40
jimolp sa den May 5 2004, 22:33:
Det var det jag menade, men jag inte uttryckte mig lika klart ;) :P
Skickat 6 maj 2004 klockan 00:06
Om man läser dagens speltidningar är det nästan uteslutande nya releaser som är representerade och efter som de är rätt snåla på mac kan jag också tänka mig "taktiksnack" och annat om spel som redan finns, så som nämnts.
Själv har jag inga problem att lira gamla spel med daterad grafik för de är allt som oftast bra mycket roligare. Lirade tex igenom monkey island serien igen bara för några månader i Classic läget. Nu iom OSX finns det ju även en mängd shareware som dyker upp hela tiden.
Jag ska väl medge att iom de senaste årens svacka på spelsidan i tidningen har gjort att jag var tvungen att leta upp nyheter och tips själv så jag är osäker på vad jag kommer finna intressant men jag är mycket positiv till att det tänks bli ändring.
Inlägget är redigerat av kubix rub: 6 maj 2004 klockan 00:08
Skickat 13 maj 2004 klockan 12:53
en retrosida likt den vi har i player1 är inte alls en tokig idé och jag har funderat på det ett par gånger. det finns massor av sköna macklassiker som förtjänar en hyllning!
Inlägget är redigerat av Kasper Nowakowski: 13 maj 2004 klockan 12:55
Skickat 13 maj 2004 klockan 22:46
Kasper Nowakowski sa den May 4 2004, 22:35:
Bra initiativ!!
Jag kommer att kasta mig över dina första inslag i MW. Välkommen!!
- Pablo Picasso
Skickat 15 maj 2004 klockan 13:18
celtic kings, space colony, Massive Assault, KnightShift, Delta Force: Black Hawk Down, Spartan, Crime Scene Investigation.
Är minimum system kraven på fodralet för låga? spelkänslan? Grafiken tycker jag inte är såå viktigt att ta upp.
Skickat 15 maj 2004 klockan 13:35
Skickat 15 maj 2004 klockan 16:05
mbj sa den May 15 2004, 13:18:
tja det är ju ganska relativt eller hur? är ett spels grafik verkligen underbar belyser man det gärna i texten, alternativt om den är raka motsatsen. men det är klart. det är inte alltid grafiken är så relevant i omdömet.
Skickat 17 maj 2004 klockan 15:46
Lite tips om detta gärna!!
Trevligt initiativ med spelhörna, det finns fler gejmare än jag, lol!
//Duck
Skickat 17 maj 2004 klockan 17:30
Skickat 13 juni 2004 klockan 18:53
För två år sedan tog det nästa 3 månader för RtCW (Return to Castle Wolfenstein) att komma, och nu är CoD (Call of Duty) redan en månad sent.
Varför är det så segt att få ut spel i Sverige? Ta reda på det. Nu beställer jag direkt från USA, visserligen dyrare, men när ett spel man väntat på i snart ett år, eller i detta fall grabben väntat på (och han fyller år i slutet av juni), så kan man inte sitta snällt och vänta på att någon skall behaga lyfta på lådan och säga: -"oj, här ligger lite spel som vi kanske skall släppa ut...". Då får man krypa till korset och beställa direkt från Aspyr.
// Totte - Den som väntar på nån som har gått, väntar för länge.
edit: stvafle
Inlägget är redigerat av totte: 13 juni 2004 klockan 18:55
Skickat 11 augusti 2004 klockan 11:32
* Info om nya spel som kommer att släppas till Mac
* Några recentioner, och om det är möjligt så testa även spelet på en burk som ligger väldigt nära
minumum kravet för spelet, det kan vara intressant för många tror jag eftersom
vissa spel flyter på skitbra även på en lite äldre burk som kanske t.o.m ligger under minmum kravet
medans andra laggar som ett as även fast man kanske ligger snäppet över, sånt är ovärdeligt
om man funderar på ett köp, det rör sig ändå om ganska mycket pengar för ett nytt spel.
* En retro sida där det dammas av nån gammal klassiker
Skickat 11 augusti 2004 klockan 15:50

Logga in
Bli medlem
Hjälp
Forum-meny