Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bästa spelen till Mac OS 9!


MrNr1

Rekommendera Poster

tja!

 

appropå den andra tråden "bästa spelen till macen", tänkte att på "den gamla goda tiden" spel istället för alla de med bra grafik och muskel spel som kräver nyaste mac pro. utan något man kan köra på sin gammla power mac :)...

 

själv tycker jag följande spel har varit de bästa:

bub and bob

c&c 1 (command & conqer)

Starcraft 1

sen ett spel som jag glömt vad det heter, man kör en gubbe i rullstol och skuter folk med häftpistol och gör en massa uppdrag.

de här spelen har jag fått från ett par gammla macworld cd skivor.. hehe

 

//Alvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja!

 

appropå den andra tråden "bästa spelen till macen", tänkte att på "den gamla goda tiden" spel istället för alla de med bra grafik och muskel spel som kräver nyaste mac pro. utan något man kan köra på sin gammla power mac :)...

 

själv tycker jag följande spel har varit de bästa:

bub and bob

c&c 1 (command & conqer)

Starcraft 1

sen ett spel som jag glömt vad det heter, man kör en gubbe i rullstol och skuter folk med häftpistol och gör en massa uppdrag.

de här spelen har jag fått från ett par gammla macworld cd skivor.. hehe

 

//Alvar

 

Myth 2

Warcraft 2

 

Tror spelet du tänker på heter "Harry the Handsome"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror spelet du tänker på heter "Harry the Handsome"

 

ja det stämmer nog, kul var det dock!

 

fast warcraft 2 kom vel inte till mac os 9?? jag har bara spelat warcraft 1 med sin "rut" grafik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det stämmer nog, kul var det dock!

 

fast warcraft 2 kom vel inte till mac os 9?? jag har bara spelat warcraft 1 med sin "rut" grafik

 

Warcraft 2 fanns till MacOS 9, samt Warcraft 3 (vilket också var rätt skoj, men jag tycker Warcraft 2 var roligare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Warcraft 2 fanns till MacOS 9, samt Warcraft 3 (vilket också var rätt skoj, men jag tycker Warcraft 2 var roligare)

 

warcraft 3 måste laggat en del om man körde 300mhz processor! det lanar jag här hemma ibland men då kör vi mellan mac pro och imac g4, vilket inte direkt går att jämföra..

 

warcraft 3 måste avra det ända spel som fortfarande säljs som går att köra på os 9!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

warcraft 3 måste laggat en del om man körde 300mhz processor! det lanar jag här hemma ibland men då kör vi mellan mac pro och imac g4, vilket inte direkt går att jämföra..

 

warcraft 3 måste avra det ända spel som fortfarande säljs som går att köra på os 9!

 

Warcraft 3 var pågränsen till spelbart på min (400Mhz) G4:a med Rage 128. Det gick däremot starta och försöka spela, men det var väldigt hackigt.

 

Kommer inte ihåg om jag provade det med Radeon 7000 installerat.

 

 

Quake 3 säljs fortfarande också antar jag, det fungerar på OS 9 också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske os 9 på en mac pro...

 

min poäng är att det finns inga spel som säljs idag som är gjorda för os 9!

 

c&c 1 eller bub and bob säljs inte...

 

oj jag har helt glömt starcraft 1!...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske os 9 på en mac pro...

 

min poäng är att det finns inga spel som säljs idag som är gjorda för os 9!

 

c&c 1 eller bub and bob säljs inte...

 

oj jag har helt glömt starcraft 1!...

 

Jodå, www.ambrosiasw.com säljer mängder för OS 9; Än idag (Rudy Richter upplyste mig om detta för några veckor sedan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, www.ambrosiasw.com säljer mängder för OS 9; Än idag (Rudy Richter upplyste mig om detta för några veckor sedan)

synd att det ända spelet jag kände igen var Redline och det kör jag på vår mac pro... men fortfarande är det väldigt bra! lätt att göra en powerslide med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två av mina favoriter är Marathon (olika versioner) samt Swoop. :pompoms:

 

Ååhhh! Nu måste jag byta batteri på min PM8600 och spela lite! :borstatanderna:

 

Det finns ett till rymdspel som jag inte kommer på namnet på. Man "flyter" omkring med sitt rymdskepp och skjuter sönder meteoriter. De delar sig då och blir än mer farliga. Häftigt det med. Dör man så hör man, tydligt! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar du raiden x?? det finns miljontals sådana spel ju... kom inte de ut på 80-talet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

www.ambrosiasw.com är en guldgruva! Swoop, Harry för att inte tala om Escape Velocity och EV Override samt EV Nova! Enormt trevliga spel med miljoner kul plugin! Mina ungar och jag spelade hundratals timmar med Escape Velocity och det är fortfarande ett kul fungerande äventyrsspel. Att ge sig ut i rymden och besegra aliens, gå med pirater eller slåss mot dem. Variationerna är nästan oändliga. Göra uppdrag eller bara åka runt och kolla läget. Ett mer flexibelt spel får man leta efter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

det spel jag saknar mest är bub&bob det var riktigt bra...

command & conquer1 är också en av de bästa spelen jag har spelat.. enkelheten och de "dumma" motståndarna gjorde spelet riktigt roligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo

Vart finns demos? Gärna 3dspel. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

googla?

versiontracker?

lite överallt, ibland har man tur!

gammal macworld cd skivor ;) det var där jag hittade doom 3d, C&C och alla andra spel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

ojoj det finns massor,

flera som ni redan har nämt, c&c wc2, marathon.

 

men ett spel som inte portats till osx än är Bonkheads, ett mycket roligt spel som jag saknar som tusan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...