Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone <3 Comviq?


iPhone-moi

Rekommendera Poster

Heej!

 

Fungerar det att använda mitt ComviQ kontantkort i en iPhone 2G? även 3G?

 

-/' Kristoffer

 

TACKSAM FÖR SNABBT SVAR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heej!

 

Fungerar det att använda mitt ComviQ kontantkort i en iPhone 2G? även 3G?

 

-/' Kristoffer

 

TACKSAM FÖR SNABBT SVAR!

Det är inget speciellt med iPhone. Så sålänge den inte är låst till någon annan operatör så kommer det fungera fint.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget speciellt med iPhone. Så sålänge den inte är låst till någon annan operatör så kommer det fungera fint.

 

Tack så mkt, då vet jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt, då vet jag :)

 

Vi kanske ska tydliggöra att om du köper en iPhone 3G i Sverige idag, så är den garanterat såld av Telia och således låst till Telia.

Det fungerar alltså INTE med ditt Tele2-kort om du inte låser upp telefonen.

Vilket förmodligen inte kommer fungera om du köper en ny från Telia, eftersom den då kanske har 2.2.1 i firmware.

Så svaret på din fråga skulle jag hellre säga "Nej, tveksamt" istället för "Ja".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan köpa iPhone i Norge och låsa upp den, upplåsningen ligger på runt 2 500 norska kr så det blir totalt runt 4 000 norska om man köper billigaste med abonnemang. Observera dock att man måste betala första månadsavgiften på abonnemanget först, men sen kan man låsa upp den och avbryta abonnemanget. Då kan man stoppa in vilket telefonkort som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder "<3" för något? Glassstrut?

 

Mindre än tre....inte närvarande på matematiktimmarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad betyder "<3" för något? Glassstrut?

 

 

Mindre än tre....inte närvarande på matematiktimmarna ;)

 

 

<3 betyder, som slowmove skrev, matematiskt sätt mindre än tre

men många ungdomar menar med <3 ett hjärta, vänd bara huvudet 90° med-sols så förstår du!

 

-/' Kristoffer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det visade sig först igår - efter en månad med min iPhone - att jag under hela denna tid bara använt mig av GRPS, och att 3G inte fungerar på telefonen.. Jag har Tele2 Snackis och SIM-kortet fick jag för två år sen.. Kan det helt enkelt vara så att det inte är ett 3G-kort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå hur fick de reda på de ?

jag har iphone 3g med comviq snackis och det funkar SUPER surfar kanske snabbt inte lika snabbt som telia med det duger liksom ,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå hur fick de reda på de ?

jag har iphone 3g med comviq snackis och det funkar SUPER surfar kanske snabbt inte lika snabbt som telia med det duger liksom ,

Jag har SBsettings, och stängde av allt förutom 3G, och jag kommer då inte ut på internet..

Hur ser ditt SIM ut? Står det 3G på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har SBsettings, och stängde av allt förutom 3G, och jag kommer då inte ut på internet..

Hur ser ditt SIM ut? Står det 3G på det?

 

2 år gammalt SIM borde nästan garanterat ha 3g. Be tele2 skicka nytt annars, brukar inte kosta något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 år gammalt SIM borde nästan garanterat ha 3g. Be tele2 skicka nytt annars, brukar inte kosta något.

Men visst bör det fungera direkt om jag helt enkelt slåt av allt utom 3G i SBsettings?

Några speciella inställningar?

Bor i Stockholm, så bör inte vara något problem med att hitta nät..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst bör det fungera direkt om jag helt enkelt slåt av allt utom 3G i SBsettings?

Några speciella inställningar?

Bor i Stockholm, så bör inte vara något problem med att hitta nät..

 

Du måste såklart ställa in APN för datatrafik, men den måste ju vara inställd om du ska surfa gprs också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste såklart ställa in APN för datatrafik, men den måste ju vara inställd om du ska surfa gprs också.

 

Kan det vara så att jag har fel inställningar då? Eller ska 3G fungera om GPRS fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comviq/tele2 har begränsat sina 3G hastigheter, 3 däremot är snabbare än telia överlag.

Du får bara surfa en viss mängd med Comviq/tele2 ävens om du har ett "surf paket".

 

Förresten testade jag ett Tele2 kort i 3G:en funkade bra, förutom 3G surf :P (jailbreakad med yellowsn0w).

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comviq/tele2 har begränsat sina 3G hastigheter, 3 däremot är snabbare än telia överlag.

Du får bara surfa en viss mängd med Comviq/tele2 ävens om du har ett "surf paket".

 

Förresten testade jag ett Tele2 kort i 3G:en funkade bra, förutom 3G surf :P (jailbreakad med yellowsn0w).

 

Lycka till!

Men när jag bara har 3G aktiverat och försöker öppna en sida i Safari får jag ett felmeddelande som säger att jag inte är ansluten.. Har inte laddat ner mer än 50 MB på en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...