Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Markören flyttar runt som den vill när jag skriver


Maysan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Kan inte skriva nåt nästan...markören flyttar sig i texten av sig själv...eller så raderas allt jag skrivit...:-( Vad händer....

 

Sen i Finder under Delat ligger nåt som heter Alla... Den har inte legat där förut. Ställer jag mig på den så är det en fil som heter... ua-0-0-0-0.cust.bredbandsbolaget.se Men jag kan inte trycka på den eller nåt...

 

allt det här kom efter jag gjorde en uppdatering förra helgen...

 

Hoppas nån kan hjälpa mig vad jag ska göra!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har skärmdelning påslagen och någon busar med dig genom den?

Kanske onödigt, definitivt onödigt om du frågar en del, men jag kör iAntivirus i min mac du hittar den här:

http://www.iantivirus.com/

Den hittar de få trojaner som finns till mac, har inga andra bra ideer tyvärr... hoppas det löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kolla under Bluetooth-inställningar ifall du har några oväntde enheter ihopparade med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu startat om min router och då försvann det som låg under Delat.

Men jag har fortfarande problem med att markören flyttar sig lite överallt när jag skriver och ibland raderar det jag skrivit... Kanske måste lämna in den för genomgång.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skriver in text, tex som det här så flyttar sig markören helt plötsligt precis som den känner för det. Ställer sig lite var som helst eller tom raderar det jag skrivit...Någon som varit med om samma sak eller vet vad som orsakar det här?

 

Låter det som jag måste lämna in den för genomgång??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som din styrplatta skenar. kanke något hårdvaru fel. när köpte du datorn.

eller så är någon inne och fjärrstyr din dator. kanske inte så troligt dock. men du kan ju alltid se till att du inte har fjärrdelning på eller vad det heter.

 

du råkar inte ha en optisk mus inkopplad med en musmatta som inte är gjord för optiska möss?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så gör du som jag väldigt ofta gör.

Medan man skriver så brukar tummarna ha sitt egna lilla liv ibland och råka komma å plattan längst upp. Således flyttas markören :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har verkligen varit uppmärksam så jag inte har tummarna på styrplattan :-) Men det kanske har nåt med ett fel jag får när jag startar upp min dator...skrev det här inlägget förra veckan men inte fått nåt svar :

 

https://forum.macworld.se/index.php?showtopic=91717

 

Får kanske gå iväg med den...jag köpte den i nov -07, den är ju inte så gamal.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu startat om min router och då försvann det som låg under Delat.

Men jag har fortfarande problem med att markören flyttar sig lite överallt när jag skriver och ibland raderar det jag skrivit... Kanske måste lämna in den för genomgång.....

 

Har du några externa enheter - tangentbord, mus eller likande anslutna?

Prova i så fall att koppla ur mus och tangentbord och se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

** Starta inte två trådar om samma sak. **

 

Ifall du eliminerat alla tekniska felorsaker - glöm heller inte att det vara så enkelt som att spilld läsk gör att tangenterna klibbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte länka in nån annan tråd igen, sry! :unsure:

 

Nu har jag iaf startat upp den i felsäkert läge men det blev inget bättre. Sen har jag skapat en ny användare. När jag loggar in på den nya användaren uppstår inte dom här felen alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Då går det sannolikt att spåra till någon extra mjukvara eller en udda kombination av inställningar. Men ofta är det enklare att helt enkelt flytta användare (eller installera om OS X med arkivera/installera) än att leta efter nålen i höstacken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...