Loshi Postad 2 juni, 2009 Share Postad 2 juni, 2009 Vad är det som är skrämmande? Att du leker moralpolis eller att du upptäckt att folk ljuger ibland? Onda cirklar bryts när någon inser att de har betalt för att ta hand om folk, lotsa dem rätt och försöka gör det bästa av situationen. fortfarande, tack vare sådana kunder som den som verkligen har rätt inte får dens ervicen dom förtjänar! Jag har betalt för att ge service men det finns gränser på vad kunden ska förvänta sig, Om du bara hur många kunder som tycker det är kass service så fort dom inte får som dom vill???! Börjar bli rätt drygt att tugga samma saker med dig hela tiden, jag anser att du är av åsikten "kunden har inget ansvar" och sådana är det omöjligt att diskutera med. En dag får man vakna upp och inse att man har ett ansvar som konsument och att man någon gång måste ta det ansvaret.....! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Northwiz Postad 3 juni, 2009 Share Postad 3 juni, 2009 fortfarande, tack vare sådana kunder som den som verkligen har rätt inte får dens ervicen dom förtjänar! Jag har betalt för att ge service men det finns gränser på vad kunden ska förvänta sig, Om du bara hur många kunder som tycker det är kass service så fort dom inte får som dom vill???! Börjar bli rätt drygt att tugga samma saker med dig hela tiden, jag anser att du är av åsikten "kunden har inget ansvar" och sådana är det omöjligt att diskutera med. En dag får man vakna upp och inse att man har ett ansvar som konsument och att man någon gång måste ta det ansvaret.....! Är det fler självklarheter du tycker att det finns anledning att ta upp - förutom att det finns bra kunder och dåliga kunder? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
malfre01 Postad 3 juni, 2009 Share Postad 3 juni, 2009 Ville bara säga att för mig var det inga problem nu när jag var tvungen att lämna in min iPhone på reparation. Telefonen bara slocknade, fick inte liv i den mer än att den blinkade på skärmen långsamt när jag satte den i docken. Lämnade in den förra måndagen, fick tillbaka en ny idag, alltså c:a 9 dagar totalt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loshi Postad 3 juni, 2009 Share Postad 3 juni, 2009 Är det fler självklarheter du tycker att det finns anledning att ta upp - förutom att det finns bra kunder och dåliga kunder? nja det räcker så=) hoppas bara du förstår att allt inte är "sjlvklart" bara för en konsument anser det;) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Northwiz Postad 3 juni, 2009 Share Postad 3 juni, 2009 nja det räcker så=) hoppas bara du förstår att allt inte är "sjlvklart" bara för en konsument anser det;) Det har jag aldrig påstått heller. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lingonros Postad 19 november, 2009 Share Postad 19 november, 2009 Hej! Har oxå samma problem som du. Köpte den i början av augusti 2009 och nu är telefonen helt död. Jag rekommenderar dig att gå ut på konsumentverket.se samt sedan ta kontakt med ARN, det kommer jag att göra. Så här säger konsumentköplagen (en liten del)<H3 class=Rubrik2>Sexmånadersregeln</H3>För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig. Han behöver dock inte ta ansvar för felet om han kan bevisa att du har orsakat det, till exempel genom att inte ha följt skötselanvisningar eller vanvårdat varan. Efter sex månader är det du som ska visa att varan hade ett ursprungligt fel. Lycka till!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 20 november, 2009 Share Postad 20 november, 2009 vad jag menar är att kunder i pricip alltid försöker bortförklara allt och lägga ifrån sig allt ansvar. Skön inställning du har! Men det är skönt att Apple slipper ta ngt ansvar här i Sverige när de har Anovo som sköter garantiärenden. Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sharkbait Postad 20 november, 2009 Share Postad 20 november, 2009 Måste få gnälla av mig lite:P så här ser min 5e (tror jag) iPhone ut, vet inte om jag är petig, men jag ogillar starkt att man ser att displayglaset sitter snett och att man ser rakt in i telefonen, hur svårt kan det vara att sätta en gummilist och ett displayglas rakt? Jag börjar ge upp på denna version av iPhone nu, hoppas att nästa generation blir bättre... Herr Steve Jobs sade "We don`t ship junk!" men det är exakt vad de gör med iPhone. Skicka tillbaka iPhone till Anovo så du får en iPhone utan defekter från Anovo men det verkar vara svårt att få iPhone utan defekter utav dem.. Mvh Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tok_Pelle Postad 20 november, 2009 Share Postad 20 november, 2009 Herr Steve Jobs sade "We don`t ship junk!" men det är exakt vad de gör med iPhone. Skicka tillbaka iPhone till Anovo så du får en iPhone utan defekter från Anovo men det verkar vara svårt att få iPhone utan defekter utav dem.. Mvh Det var ett bra tag sen det där nu... Den sista utbytestelefonen jag fick sålde jag utan att öppna kartongen (även den var defekt berättade köparen!) Jag köpte en begagnad iPhone som jag visste var okej istället:) i dag använder jag en Nokia 5800 som fungerar utmärkt, mycket tråkigare än iPhone, men hel det är den! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Handendär Postad 18 januari, 2010 Share Postad 18 januari, 2010 Lämnade in min ca 2mån gamla iphone för reparation i mellandagarna för att displayen hade slocknat, hör ingenting från telia på 20dagar trots att den utlovade rep.tiden var 10 dagar, när jag kontaktar telia så får jag höra att det kommer kosta mig 4000spänn eftersom telefonen är fuktskadad, vilket jag vet att den inte är, då jag varit väldigt noga med hur jag skött o använt telefonen, har alltid förvarat den i en special anpassad tygväska och aldrig haft den vare sig på badrummet eller ute i regnet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Handendär Postad 19 januari, 2010 Share Postad 19 januari, 2010 Lämnade in min ca 2mån gamla iphone för reparation i mellandagarna för att displayen hade slocknat, hör ingenting från telia på 20dagar trots att den utlovade rep.tiden var 10 dagar, när jag kontaktar telia så får jag höra att det kommer kosta mig 4000spänn eftersom telefonen är fuktskadad, vilket jag vet att den inte är, då jag varit väldigt noga med hur jag skött o använt telefonen, har alltid förvarat den i en special anpassad tygväska och aldrig haft den vare sig på badrummet eller ute i regnet. Vill bara säga att jag blivit lovad en ny telefon, stort tack till telia som tog sig tid att lyssna på mig och vad jag hade att säga. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dias_se Postad 30 mars, 2010 Share Postad 30 mars, 2010 Hur som helst... Här kan man läsa hur man kan se själv om ens iPhone har blivit fuktskadad. http://reviews.cnet.com/8301-19512_7-10115371-233.html?tag=mncol;title Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dias_se Postad 30 mars, 2010 Share Postad 30 mars, 2010 Ännu bättre instruktioner för att se om iPhone blivit fuktskadad hittar man här. http://support.apple.com/kb/HT3302 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.