Jag lämnade in telefonen till Telia, och dom meddelade idag att de inte skulle stå för lagningen, eftersom de ansåg att det rörde sig om en fuktskada vilket tydligen inte täcks av garantin. Jag fick förslaget att helt enkelt köpa en ny telefon. Inte helt trivialt med tanke på att man är student.=(
Jag har varit överdrivet försiktig med den och absolut inte utsatt den för fukt eller väta, vilket jag också berättade för killen på telia. Hans kommentar var "det är känslig elektronik det rör sig om, det kan räcka med en enda vattendroppe eller snöflinga, supporten säger att en krets i telefonen gått sönder pga fukten".
Jag blir otroligt upprörd, det vore en annan sak vore om jag tappat den i vatten eller liknande.
Är det någon annan här som råkat ut för samma problem?
Läste någonstans att det finns en indikator i hörlursutgången som blir rosa/röd om det har kommit in
vatten i telefonen, kan det vara så idiotiskt att de som kontrollerar telefonen enbart tittar där och dömer ut den som fuktskadad?
Hur ska man göra, är det helt kört? Är det värt att blanda in allmäna reklamationsnämnden?
Enligt konsumentköpslagen så måste den som säljer varan kunna bevisa att felet inte fanns när produkten såldes och att felet i sådana fall uppkommit på grund av felaktigt användande.
Redigerat av hassezilla, 7 January 2009 klockan 16:58.

Nya ämnen
Senaste nytt från MacWorld
Vi fyller år idag
Forum-meny