Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kommer för nytt på MacWorld 2009 i januari?


Edsbyn

Rekommendera Poster

Jag tror att det borde komma en ny iMac med det nya grafikkortet som macbook och Macbook Pro har fått (helst nvidia 9600 ).

Sen tror jag att det kommer en ny Mac Pro, med ännu bättre prestanda. Sen kanske Snow Leopard. Men det kan också komma i ett senare event detta år.

Kanske också möjligtvis nya Apple Cinema displays, som har 30 tum.

 

Det är mina förhoppningar!!

 

Vad tror du kommer komma? Skriv gärna i den här tråden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phone home ? :borstatanderna:

post-113-1229096402.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just ja! Mac Mini kan ju också komma en. Det bör väll komma en sån eftersom det var länge sedan den uppdaterades?

 

Men tror inte ni att iMac borde få det nya grafikkortet som de nya macbookarna har??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phone home ? :borstatanderna:

Men visst hade det varit toppen med en telefon som går genom ditt nätverk fast ändå ingen ip-telefon.

Du kan svara från datorn om du vill, numret kollas genom eniro så du behöver inte betala 30 spänn i månaden för nummerpresentation. Du kan ha en telefonsvarare med * och # tjänster :)

 

Tror även du hade köpt en sådan Poca ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt, köper allt jag gillar... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* En blandning mellan MacMini och AppleTv. (som gör den enheten värdelös för oss svenskar. Som inte har film/tv-serier i itunes)

* En uppdaterad Mac Pro

* En billigare iPhone

* Uppdaterade iMac

* Nya skärmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur man inte kan gilla iPhone...

Olika generationer gillar olika saker, så enkelt är det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olika generationer gillar olika saker, så enkelt är det ;)

 

Jag har en mamma som är 50 och en pappa som är 63 och båda ska köpa en iPhone för att det är den i särklass enklaste och bästa telefonen de någonsin har använt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte ha fler telefoner helt enkelt, klarar mig med min fasta lina och den gamla Nokian jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade ett tag på AppleTV, men vad ska jag ha den till, har ju TV i vartenda rum, utom i köket.

Snart blir det en ny i sovrummet, för att användas en halvtimma på morgonen. 5 dgr i veckan..för att se hur börsen gått borta i öster :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Är inte lika förväntansfull inför apple event längre... Den dagen då Aftonbladet började skriva om Apple event så känns det inte lika speciellt längre.

 

Men bara för att jag ska köpa en Asus eee så kommer säkert Apple få tummen ur arslet och släppa en 10" bärbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ointresserad av Apple jippon, tittar inte på dem längre, det var förr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja att dom ficksade tillbaka firewire till macbook som dom nog aldrig kommer göra:( Vill cokså att iphone ska bli svinbillig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut sa man att det kommer vara mellan 5-9 janurai. Men har hört att det ska vara den 6. Är det sant att apple gått ut med det nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ointresserad av Apple jippon, tittar inte på dem längre, det var förr..
ska inte du sova så dags iaf ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förr eller senare kommer det en möjlighet att streama musik i itunes, i samma stil som spotify. kanske redan i januari för att inte tappa mark?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förr eller senare kommer det en möjlighet att streama musik i itunes, i samma stil som spotify. kanske redan i januari för att inte tappa mark?

 

Det kommer inte gå bra för Apple om de inte kommer att erbjuda marknaden en liknande lösning som Spotify snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att det kommer komma en helt ny modell av mac?

En som kanske liknar mac mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar:

 

Leopard 10.5.6 (Safari 4 mm)

 

iPhone 2.3

 

Massa prat om Snow Leopard och visning.

 

Kanske Mac mini. Uppdatering av hårdvara och design isåfall.

 

Kanske 64gb till iPod Touc och 32gb till iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror och hoppas på följande:

 

2008 har varit mycket om iPhone och nya datorer, vi vill inte ha same shit over again next year så att säga. Så jag hoppas att mindre fokus läggs på nya datormodeller. Hur många ggr kan man göra en stor grej av att byta processor och liknande i en maskin liksom?

 

Vad ska vi ha istället då? Jo, det jag tycker Apple saknar idag är en världsomspännande fullt ut fungerande iTunes-tjänst. Jag vill ha ett mediacenter a la AppleTV hemma, men då måste det finnas tjänster som går att använda också. Jag vill faktiskt att Apple sneglar lite på Microsoft Media Center och dess programguiden/tv/inspelningsfunktioner osv. Och därtill lägga på det här med hyrfilmer och kopplingen till övriga iTunes-bibliotek i hemmet. Ett klart vinnande koncept tror jag.

 

Sedan behöver iTunes absolut möta konkurrensen från Spotify. En prenumerationstjänst är ett måste att lägga till i utbudet, annars tror jag nog att affären snabbt kommer börja tappa marknadsandelar.

 

Det är ovanstående jag vill att 2009 ska handla om.

 

Sen kommer vi ju givetvis att få se Snow Leopard och hur fantastiskt det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...