Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte låsa upp SIM-kortet


Alex_DF

Rekommendera Poster

Hej jag har några frågor om min iPhone...

 

Jag har återställt min iphone nu via iTunes efter att den hade krånglat lite och när den startas upp så står att sim kortet är låst, jag har försökt att låsa upp den med många olika program men varje gång så kommer samma display upp?!?!?

 

HJÄLP MIG !!!! Vad ska jag göra för att låsa upp min kära iphone så jag kan använda den med mitt vanliga sim kort...

 

MVH Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Har ändrat rubriken. Tänk på att en rubrik i stil med "hjälp" i versaler gör det väldigt svårt att hitta rätt tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaa förlåt marcus ska bättra mig...

 

Jag har den iPhone 2G om man kan kalla den så.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har återställt min iphone många gånger nu via itunes och sen ska jag låsa upp, aktivera den etc...

Men jag lyckas aldrig, har försökt med ZiPhone, PWnagetool, iLiberty+ och jag lyckades en gång med pwnagetool, eller rättare sagt programet sa att allt hade gått bra men när jag sedan startade iphonen så kommer samma ruta fortfarande upp att Sim kortet är låst och när jag trycker in min kod så kan man bara göra "Emergeny Call" inget mer....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
aaa förlåt marcus ska bättra mig...

 

Inga problem. ;) Jag jobbar bara för att forumet ska bli överskådligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

har exakt samma problem just nu, någon som vet hur jag gör för att få tillbaka den som den var innan?

 

började med att skärmen blev svart, gick då in på itunes och återställde den och efter det står det bara att jag har ett ogiltigt simkort i telefonen ( fast det har funkat tidigare )

 

istälelt för eriks iphone i itunes står det iphone och klickar jag på den så står det bara att jag måste ha ett giltigt simkort.

 

på skärmen ( på min iphone) står det bara en usbsladd, n pil uppåt från sladden till en itunes logga.

 

någon som vet vad jag ska göra för att återställa den? det är en iphone 2g jag har,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Har du eller någon annan en direktlänk till sidan som löser detta problem?

Tack på förhand!

 

Vilket problem?

Sidan är fylld med guider, tydliga enkla och lättförståeliga guider. Du hittar säkert den du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

superduperjacob
Vilket problem?

Sidan är fylld med guider, tydliga enkla och lättförståeliga guider. Du hittar säkert den du söker.

 

Har en telefon med samma problem som erka1 har, men har inte hittat något som löser problemet på sajten du hänvisar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ till 2.1 i itunes. Ladda ner quickpwn, kör det och följ instruktionerna i programmet. Det är busenkelt.

Funkar inte det då har antagligen ditt IMEI nummer blivit blockat. Då finns det ingen annan lösning än att gå tillbaka till 1.1.4 och ändra IMEI till ngt annat. Fick göra så med brorsans telefon. Så den går inte att ringa med ngn senasre version än 1.1.4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...